Bytte ut A P B Fx10 med B&W 803?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut A P B Fx10 med B&W 803?

Tittet på noen eldre Lyd & bilde blader i dag og kom over B&W 803. Siklet lenge på disse. Har i dag Audio Pro Bravo Fx10. Lurte på hva jeg måtte få av bedre lyd med B&W fremfor Bravo? Hva får jeg og hva vil jeg savne ved et eventuelt bytte? Hva er ca bruktpris på disse? Ville B&W passe til H/K 8500 eller er jeg best tjent med Bravo på min receiver? Synes dette systemet fungerer kjempefint i dag men har som sakt falt litt for B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler litt på om en receiver er i stand til å drive 803 som nok krever en del mer strømreserver og i tillegg bedre kvalitet på signalet den får tilført.

Hvis du tenker på B&W 803 bør du først sørge for å oppgradere forsterkeren. Audio Pro Bravo fungerer greit med en receiver siden den er laget med tanke på hjemmekino med aktiv bass som avlaster fortsterkeren.

Som et forslag til forsterker som kunne drive 803 er Holfi Integra 2.5.1 som er en integrert 2 kanals forsterker med en innebygget 5.1 forforsterker. Sammen med en Holfi Power 8-3 som er en 3*100W effektforsterker, vil du få 5*100W forsterkning av høy kvalitet.

Ellers passer jo Holfi bra sammen med Dali Helicon.....

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, en AVR 8500 kan drive det aller meste, den er svært strømsterk. Jeg hadde Matrix 803 S3 i 3 år. Har ikke hørt AP'ene, men jeg kan forsikre deg om at B&W'ene er eksepsjonelt gode høyttalere. De er imidlertid meget avslørende, du får det du putter inn, på godt og vondt.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt overrasket over at H/K'n ikke skulle kunne dra B&W sine 803. Men det er klart at H/K og har sine begrensninger. Det at B&W er en så detaljert høytaler er for meg ett +. Mine AP vil jeg også kalle detaljert selv om de sikkert ikke stiller i samme klasse som B&W. Hva med å innvistere i en effektforsterker som drøm.... var inne på? (Det gjør jeg kun etter å ha testet 803 på hk). Takker for deres innspill. Håper på flere fra dere og andre

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Jeg ble litt overrasket over at H/K'n ikke skulle kunne dra B&W sine 803. Men det er klart at H/K og har sine begrensninger. Det at B&W er en så detaljert høytaler er for meg ett +. Mine AP vil jeg også kalle detaljert selv om de sikkert ikke stiller i samme klasse som B&W. Hva med å innvistere i en effektforsterker som drøm.... var inne på? (Det gjør jeg kun etter å ha testet 803 på hk). Takker for deres innspill. Håper på flere fra dere og andre

Det du også må ta i betraktning er at B&W er meget nøytrale i bassen. Det vil nok bety at de ikke har samme trykket i bunn sammenliknet med Ap's aktive basser. Jeg benyttet 4 forskjellige effektforsterkere på mine 803. Doxa 70SE, NAD 218THX, Acurus DIA 100 og Parasound HCA1200II. Av disse låt Parasounden overlegent best. Ser at HCA 1500, som er en oppgradert versjon av 1200, selges på dette forumet. Definitivt verd å sjekke ut i kombinasjon med B&W'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt overrasket over at H/K'n ikke skulle kunne dra B&W sine 803
    Ok, innrømmer at hjemmekino ikke er det jeg har mest peiling på og at mine fordommer om at hjemmekinoreceiver=dårlig lyd kanskje ikke alltid er rett. ops:

På den andre siden mener jeg fremdeles at en høyttaler som 803 rent kvalitetsmessig ikke vil yte sitt beste i kombinasjon med en receiver og dvd spiller. En ren stereoforsterker vil i mine øyne ha en enklere signalvei med færre komponenter som kan forstyrre signalet. I tillegg er det få dvd spillere som har noe å gjøre i et high end anlegg, kanskje med unntak av Denon 2900.

En del produsenter ser ut til å være klar over problematikken, og prøver å lage løsninger som skal gi surround-lyd uten at det går ut over 2 kanals lyden. Holfi ser ut til å være en av dem og var også grunnen til at jeg nevnte dem.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er synd at det ikke lages flere integrerte stereoforsterkere med prosessorinngang. Det hadde lettet jobben med å kombinere god stereo og god surround i samme oppsett... Nåvel, det var et lite hjertesukk. ops:

Jeg tror også at gode effektforsterkere til frontene kunne være en god ide.

MEN: Jeg ville aldri oppgradert til en høyttaler i denne klassen uten å hørt totalløsningen først. Det er ofte små forbedringer det dreier seg om hvis man har gode høyttalere fra før. Lytte, lytte, lytte... SÅ kjøpe (eller la være...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •