2xsvs PB-12NSD VS svs PB-12/2 PLUS - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt valg .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med tilbakemeldinger når den er i hus og du har fått prøvd de litt
    Kjekt å vite om folk blir fornøyd eller ikke med valgene man tar.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    skal gi en lyd

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny sub:-D Tipper du blir meget fornøyd...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb

Da var begge subbene kommet i hus og er ferdig kalibrert, og testet en del.
    Og må bare få sagt en stor takk til Labbetus som tok seg tid og kom ut til meg og kalibrerte hele oppsettet..... en dyktig fyr...

Etter kalibrereing og litt testing kan eg ikkje si annet en at eg veldig fornøyd.
    Det spiller veldig rent og ballansert, med ok trøkk, mangler litt trøkk i øvre hz ( det såkalte musikk området ). Det ble litt mer fysisk påkjenning på kroppen, men mye av bassen går rett i veggene, for nå går alt rett i gulvet, ( filmer, cd-plater, store s*** flasker ovs... ) og du hører panelen på veggene dirre, og det føles som hele veggene står i bevegelse.

Men det spiller nå helt homogent, det går ikkje an å høre hvor subbene står, det integrerer seg perfelt med frontene. Før hørte man tydlig hvor subben stod.
    Det spiller generelt med mer trøkk, men klarer ikkje å spille noe spess høyere nå en før, men det er som sagt mer trøkk. Det eneste er at de laveste frekvensene er det mindre trøkk i, før var det helt vanvittig , nå er det bare mye bass der... men for all del det er nok.

Det som imponerer meg kanskje mest er når det spilles helt lavt, er det fortsatt en tynge i basssen og så mye informasjon er aldrig har vert borti gør, det er bare helt imponerende. Når det spilles helt lavt er det et slikt trøkk og detaljert lyd at det kan høres ut som at noen går i etasjen over eller utenom døren ( kommer seff an på hva som spilles )

OPPSUMERING:
    veldig bra lyd kvalitet, med bra trøkk over nesten hele " registeret " og med veldig mye informasjon i lyden, og spiller med en overbevisende tyngde.
    og spiller veldig bra på lave volumer.

håper dette hjalp litt....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det blir som jeg sa he he

SVS skal gi et stort smil om munnen når en ser film eller benytter annen underholdning :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempekjekt å høre at du ble fornøyd!

Det var kjempeartig å få høre på oppsettet ditt i tillegg til å hjelpe deg

Det som gjør at du føler du kan mangle litt "trøkk" i øvre bassjiktet tror jeg kan være rommet, frontene og de personlige preferansene som må ta skylden for. Slik jeg forstod dine preferanser skulle du nesten sett om du kunne fått fatt i fronter som har noe mer å gi i bassområdet - og som evt strekker seg litt dypere og har mer headroom.

Bestykningen i høyttalerne, samt forsterkerkraft, er nok det som begrenser hvor høyt du kan spille hos deg.
    Subene stod med for høy gain før vi begynte i tillegg til å ikke være temmet i det nedre sjiktet. Det er ganske typisk å få godt med output i det nedre sjiktet med SVS, men med riktig "temming" og kalibrering så blir resultatet fort noe helt annet. Det ble derfor langt mer fysisk før enn det det oppfattes som nå. Nå spiller det, slik jeg oppfattet det, veldig stramt, jevnt og fint - altså mye mer musikalsk. Hvis du føler det blir for lite tilføring i det nedre sjiktet er det bare å øke signalstyrken til subene litt :twisted:

Under klippene vi så på "Saving private Ryan" å dømme virker det til å være mer enn nok bassinformasjon på film. Også her spilte anlegget veldig bra og NSD'ene imponerte meg med hvor stramt dem gjenga bassen også her. Stilig!

Angående vibrasjoner; anbefaler absolutt kjøp av dempeputer for så å sette under (iallfall) subwooferne og frontene. Evt. granittplater om du har tilgang til det. Det vil gi et betydelig løft/forandring

Personlig må jeg si at totaltinntrykket av oppsettet ditt nå var at det spilte veldig balansert, åpent, detaljert og rent - veldig musikalsk! Jeg er imponert over hvor bra NSD subene fulgte med. De som sier at NSD ikke egner seg til musikk tror jeg ikke kan ha kalibrert dem optimalt, for her er det mye å hente om man bare tar seg tid. Men dette er jo også igjen spørsmål om preferanser.

Hjertelig takk for gode ord, er bare å gi en lyd om det er noe mer jeg kan hjelpe med!

Blir spennende å følge med videre hva du evt. finner på

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man tak i dempeputer? (litt OT, men ikke veldig)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auralex GRAMMA. Bruker disse under subene mine.
    AVshop.no / Auralex GRAMMA/Subdude Attenuator

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Et meget godt alternativ!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    oki.... takker... skal sette det på innkjøps listen.... så får vi se hva tiden bringer...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Kjempekjekt å høre at du ble fornøyd!

Det var kjempeartig å få høre på oppsettet ditt i tillegg til å hjelpe deg

Det som gjør at du føler du kan mangle litt "trøkk" i øvre bassjiktet tror jeg kan være rommet, frontene og de personlige preferansene som må ta skylden for. Slik jeg forstod dine preferanser skulle du nesten sett om du kunne fått fatt i fronter som har noe mer å gi i bassområdet - og som evt strekker seg litt dypere og har mer headroom.

Bestykningen i høyttalerne, samt forsterkerkraft, er nok det som begrenser hvor høyt du kan spille hos deg.
    Subene stod med for høy gain før vi begynte i tillegg til å ikke være temmet i det nedre sjiktet. Det er ganske typisk å få godt med output i det nedre sjiktet med SVS, men med riktig "temming" og kalibrering så blir resultatet fort noe helt annet. Det ble derfor langt mer fysisk før enn det det oppfattes som nå. Nå spiller det, slik jeg oppfattet det, veldig stramt, jevnt og fint - altså mye mer musikalsk. Hvis du føler det blir for lite tilføring i det nedre sjiktet er det bare å øke signalstyrken til subene litt :twisted:

Under klippene vi så på "Saving private Ryan" å dømme virker det til å være mer enn nok bassinformasjon på film. Også her spilte anlegget veldig bra og NSD'ene imponerte meg med hvor stramt dem gjenga bassen også her. Stilig!

Angående vibrasjoner; anbefaler absolutt kjøp av dempeputer for så å sette under (iallfall) subwooferne og frontene. Evt. granittplater om du har tilgang til det. Det vil gi et betydelig løft/forandring

Personlig må jeg si at totaltinntrykket av oppsettet ditt nå var at det spilte veldig balansert, åpent, detaljert og rent - veldig musikalsk! Jeg er imponert over hvor bra NSD subene fulgte med. De som sier at NSD ikke egner seg til musikk tror jeg ikke kan ha kalibrert dem optimalt, for her er det mye å hente om man bare tar seg tid. Men dette er jo også igjen spørsmål om preferanser.

Hjertelig takk for gode ord, er bare å gi en lyd om det er noe mer jeg kan hjelpe med!

Blir spennende å følge med videre hva du evt. finner på
    missforstå meg rett, men det er mer en nok bass i det nedre bass området. Det er som sagt i det øvre det kunne ha vert litt mer.... men når det spilles musikk, er det bra med punch, kontroll, spiller veldig tight og fint....

Men eg er i tenke boksen ang. nye front ht, eller effekt trinn... men kjenner eg meg rett blir det vel begge deler....
    Men har du noen tips til ht, uten om RF83, ( for de er så j**** svære, og mangler litt i mellom tonen. )

PS. Cd'en din med 50 hz sinus toner ligger her hos meg.... skal eg sende den i posten til deg, eller så kan eg bare levere den en dag eg skal til byn... men det tar vi på pm...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den er god. Jeg likte også veldig godt hvordan oppsettet spilte nå.

Kanskje andre høyttalere som har mer å gi i dette området kan være veien å gå. Mulig JBL kunne vært noe for deg (og evt. kombinere dem med Primare)?

Hva er budsjettet?

LS80:
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

TL260:

L890;

Gode bruktkjøp på eff.trinn siden:

Parasound A21:
    Parasound Halo A21

Aragon Palladium 1k:
    aragon palladium 1k

Ikke tenk på cd'en, den må du bare beholde eller hive - alt etter hva du føler for

Sitat Opprinnelig postet av longbow
    missforstå meg rett, men det er mer en nok bass i det nedre bass området. Det er som sagt i det øvre det kunne ha vert litt mer.... men når det spilles musikk, er det bra med punch, kontroll, spiller veldig tight og fint....

Men eg er i tenke boksen ang. nye front ht, eller effekt trinn... men kjenner eg meg rett blir det vel begge deler....
    Men har du noen tips til ht, uten om RF83, ( for de er så j**** svære, og mangler litt i mellom tonen. )

PS. Cd'en din med 50 hz sinus toner ligger her hos meg.... skal eg sende den i posten til deg, eller så kan eg bare levere den en dag eg skal til byn... men det tar vi på pm...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ok, den er god. Jeg likte også veldig godt hvordan oppsettet spilte nå.

Kanskje andre høyttalere som har mer å gi i dette området kan være veien å gå. Mulig JBL kunne vært noe for deg (og evt. kombinere dem med Primare)?

Hva er budsjettet?

LS80:

TL260:

L890;

Gode bruktkjøp på eff.trinn siden:

Parasound A21:
    Parasound Halo A21

Aragon Palladium 1k:
    aragon palladium 1k

Ikke tenk på cd'en, den må du bare beholde eller hive - alt etter hva du føler for
    budsjettet er mellom 10-15000, men kjøper gjerne brukt.
    Eg har siklet lenge etter de TL260, liker de veldig godt, men er vanskelig å finne brukt.
    Det blir nok endten kjøpt nye ht eller effekt trinn i første omgang, men pioneeren min er nok alt for svak til å drive de TL260, eller de andre du nevner for den del...:cry:
    men vi får se hva vinteren bringer.... Eg har sett litt på SA høytalere, men det er vel ikkje no som passer meg, synest bare de er litt tøffe....

men er det noen andre som har forslag til front ht i pris klassen 10-15000 kr, da gjerne brukt.... siden det gir mer for pengene...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte eg bare skulle si at no har eg kjøpt JBl TL260 gleder meg til eg får de, så får teste

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan! Tipper det blir temmelig annerledes lydsignatur i rommet ditt da ja

Blir spennende å høre hva du synes om dem.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde solgt nsden, spart opp litt til (spørs hvor mye de uventede pengene er på) og kjøpt 2stk ultraer...da har de fleste normale stuer problemer med å holde følge...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg hadde solgt nsden, spart opp litt til (spørs hvor mye de uventede pengene er på) og kjøpt 2stk ultraer...da har de fleste normale stuer problemer med å holde følge...
    Er over 2 år siden han fikk SUB nr to i hus, så den anbefalingen er nok litt sent ute vil jeg tro
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er over 2 år siden han fikk SUB nr to i hus, så den anbefalingen er nok litt sent ute vil jeg tro
    det er helt rett ja. de er i hus for lenge siden.
    Spiller helt fantastisk ( takket være labbeus som var på besøk å kalibrerte de til meg!! :-D ), men nå "mangler" det bare litt i det øvre registeret, så det er det eg håper at de nye høytalerene skal fikse litt på 8)

ps: for å si det sånn, det er nok bass, for panelen på veggen rister på de rette frekvensene, og filmene detter ut fra hyllene 8)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh fan, det er det vettu, sjekke dato på inlegget =D ! men flott å se at du er fornøyd, de fleste svsere blir fornøyd uansett, tenkt å gå opp et hakk fra nsd?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •