Trenger litt hjelp til høytaler kjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til høytaler kjøp

Hei, jeg har lyst til å bygge ut anlegget mitt til surround. Har 2x infinity reference mk2 og en pioneer VSX-609RDS receiver som ble kjøpt for noen år siden.

Noen som kan anbefale høytalere som passer sammen med det jeg har nå? Skal kjøpe center, sub og 2 bak. Hadde tenkt max 8k sånn ca.

Har forresten pioneer dv656a-k hvis det skulle ha betydning.

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren bør du ha i samme serie som frontene. Hos BMH A/S kjøpte vi opp en del slike sentere når lageret skulle tømmes. Vi har kanskje noen igjen? Send meg en PM hvis det er interresant.

Ellers er bakhøyttalere mindre kritisk med tanke på matching enn de tre foran, og mange høyttalere kan benyttes. Det viktigste er at du kan plassere de noenlunde fornuftig for ønsket lydbilde, og om du ønsker litt trykk bakfra så må de spille litt bass også. Men det er ikke ofte det er påkrevd.

Ang sub så bør den gi et løft i forhold til hva hovedhøyttalerene klarer. Spille dypere og kraftigere. Og helst like raskt og rent som frontene.

En løsning er jo å bruke dine nåværende høyttalere bak, og supplere med 3 nye foran (mye letter å kjøpe nå) og sub. På denne måten vet du jo at front og senter passer sammen.

- Freddy 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt deg en pm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en fyr på en lokal butikk som selger infinity. Han mente at center høytaleren til alpha serien skulle passe bra, han sa du ikke kunne høre forskjell på reference 61mk2 og alpha center..

Noen som har erfaring med den kombinasjonen?

edit: hmm sjekka litt priser. den alpha centeren kosta 3000kr.
    Så at jeg kan kjøpe Beta C360 center til 2650 kr i sverige, den må vel være bedre?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peri
    snakket med en fyr på en lokal butikk som selger infinity. Han mente at center høytaleren til alpha serien skulle passe bra, han sa du ikke kunne høre forskjell på reference 61mk2 og alpha center..

Noen som har erfaring med den kombinasjonen?

edit: hmm sjekka litt priser. den alpha centeren kosta 3000kr.
    Så at jeg kan kjøpe Beta C360 center til 2650 kr i sverige, den må vel være bedre?
    Får man tak i Alpha senteren nå? Trodde serien hadde gått ut jeg... Var det jeg fikk høre av en lokal "sjappe". Er på utkikk etter den selv, siden jeg har Alpha 50 foran...

Ang. Reference og Alpha så er jeg litt usikker. Bruker Reference 1i selv som bakhøyttalere, men er litt usikker på hvor like disse egentlig er i lyden (har ikke sammenlignet direkte). Er to helt forskjellige diskanter (egentlig er alle elementene forskjellige). (Er ikke helt sikker på Ref. 61mk2, men ...)
    Alt i alt så vil nok kanskje Alpha serien passe rimelig bra..

Har også sett at det var en liten og en stor senter (husker selvfølgelig ikke modellnavnet på disse :roll: ) i alpha serien.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han i butikken sa de ikke hadde på lager men han kunne bestille. Han sa også at den serien var på vei ut, men han kunne visst få tak i...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •