fase problemer med USHER CP-8872

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question fase problemer med USHER CP-8872

hei godt folk... har anskaffet meg et par av overnevnte høytalere, å har i lengre tid plagdes litt med å få "rett" lyd... de spilte selvfølgelig bra men det var noe som virket feil av en eller annen grunn.. har hatt et svare strevmed å flytte disse kolossene rundt i stua på leting etter lyden... uten hell... kjøpte så en brukt DENON avr 3805 med romkorreksjon.... å hver eneste gang jeg kjørte "autosetup" med mikrofonen fikk jeg beskjed om at det var fase feil på frontene... ble litt i tvil, men gikk på nett for å finne ut om andre hadde opplevd det samme med lignende utstyr... joda, kom over en test av AVR 3805 å testeren hadde opplevd samme sak med sitt eks... å i hans tilfelle stemte det at fasen var feil... fasen ble så snudd, å vips der falt alt på plass.....

testet også å koble et lite AA batteri på + og - på kablene... å med + på + gikk elementene innover...

**** er dette noe flere har vært borti, eller er det en "konstruksjonsfeil" høytalerene... uansett blir jeg å stole på ørene, å la + være + å - være - ...... spiller best/rett med fase`n snudd

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er diskutert flere ganger, bl. a her med en Yamaha :http://avforum.no/forum/receivere-fo...abel-feil.html
    Med et mono signal er det jo lett å høre om fasen er rett eller ikke.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er en feilkobling i høyttaleren kan det være bare ett element, og i såfall er det ikke like lett å oppdage. Har du testet med batteri på begge høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. takk for svar. jda, har omvend fase på begge høytalerene.. de er med andre ord like.. det jeg er mest <forundret over er at de spiller så mye bedre med fase`n snudd.. har holdt på med selvbygg i mange år å i de fleste tilfeller er melomtonen fasevendt for å f.eks dempe/gi bedre overganger.. på platen "amused to death" med roger waters spor 1 , høres det første bjeffet i starten bak meg på høyre side, prating,maskingevær, å en del andre litt morsome efekter høres på venstre side bak meg å på siden... (med vendt fase) med fasen "rett" er alle disse effekter borte, å kommer rett ut av høytaleren. bassen er fyldigere med mere definisjon(spesielt på kontrabass å orgel)å de går betydelig dypere. stereo perspektivet er mærkbart bredere å dypere... de låter "kjedelig " med fasen rett å mine egene boine med en 7" scan speak å 9900 revelator spiller ræva av de på alle punkter forutenom i den dypeste bassen. med fasen snudd er det usher som har overtaket... da kjenner jeg igjen lyden de snakker så varmt om rundt omkring i tester å på forumet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •