Alternativer til B&W 804S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Alternativer til B&W 804S?

Jeg er ute etter å bytte ut mine 705 med et par fullrange gulvstående høyttalere med pent og klassisk design og vakker lyd. Et par sorte 804s er drømmen, men å kjøpe de nye blir litt dyrt - og de er ikke direkte hverdagskost på bruktmarkedet.

Er det noen som har forslag til alternative høyttalere i prisklassen +/- 20,000 som kan måle seg både lydmessig og utseendemessig? Må finnes i sort utførelse for å godkjennes av min bedre halvdel...

Takknemlig for alle forslag!

EDIT: Kan vel legge til at vi flytter inn i ny leilighet og stue, og både for min egen og min samboers del ønsker vi en høyttaler som er elegant og tar liten plass visuelt. Gulvstående fra B&Ws 6- eller 7-serie vil eksempelvis ikke passere. XTZ 99.36 kan til nød gå, men høyglans finish er ikke førstevalget... Ikke lett å kombinere design og godlyd!
    --
    Thorbjørn

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS60
    Dynaaudio Focus 220
    Audiovecter S3 super
    Dali Mentor 6
    Klipsch RF63 ser kanskje ikke like vakker ut, etter min mening.

f.eks...

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg er ute etter å bytte ut mine 705 med et par fullrange gulvstående høyttalere med pent og klassisk design og vakker lyd. Et par sorte 804s er drømmen, men å kjøpe de nye blir litt dyrt - og de er ikke direkte hverdagskost på bruktmarkedet.

Er det noen som har forslag til alternative høyttalere i prisklassen +/- 20,000 som kan måle seg både lydmessig og utseendemessig? Må finnes i sort utførelse for å godkjennes av min bedre halvdel...

Takknemlig for alle forslag!

EDIT: Kan vel legge til at vi flytter inn i ny leilighet og stue, og både for min egen og min samboers del ønsker vi en høyttaler som er elegant og tar liten plass visuelt. Gulvstående fra B&Ws 6- eller 7-serie vil eksempelvis ikke passere. XTZ 99.36 kan til nød gå, men høyglans finish er ikke førstevalget... Ikke lett å kombinere design og godlyd!
    Halla Thorbjørn :-)

Disse , eller andre modeller går du vel ikke feil med uten videre HI-FI Huset AS - Focal.JMlab Electra 926

Finner de brukt i flere finisher et brukbart stykke under det du tydeligvis har budskjett til(det vet du helt sikkert, men det får stå sin prøve), nice ;-) Noen x-tra kroner til kilde, kabler eller forforsterker blir jo aldri feil.. Vanskelig å kalle veldig mange "vanlige" høyttalere fullrange muligens, men.. Tipper EC ampen din ville kost seg med noe sånt :-) Mvh Trond

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Trond.

Mange gode tips fra de to innleggene så langt, har også fått tips om Vento 890 DC - Vento Series - CANTON pure Music (en) - noen som har erfaring med disse eller andre høyttalere fra Canton?
    --
    Thorbjørn

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være bra den Vento-serien til Canton. Toppmodellen fikk meget bra test i Lyd & Bilde for noen år siden, og regner ikke med at de har blitt noe dårlige siden da:-)

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke jeg kaprer tråden din nå.

Men har selv akkurat byttet ut mine dali helicon 400 for et par KEF QX40.
    Disse var en god del mindre i størrelse enn daliene og min samboer ble meget imponert når jeg for førstegang kom hjem med noe mindre

Det jeg ville anbefalt deg er å ta en titt på KEF QX30 i svart. Disse ser meget bra ut etter min mening, men her er det snakk om smakt.

Ellers lurer jeg på hvordan folk her vuderer QX40 vs Helicon 400 ?
    Det er litt for tidlig for meg å trekke noen konklusjoner siden de ikke er innspilt, så lurer på om noen har noen erfaringer.
    Var det et fornuftig bytte?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    Håper ikke jeg kaprer tråden din nå.

Men har selv akkurat byttet ut mine dali helicon 400 for et par KEF QX40.
    Disse var en god del mindre i størrelse enn daliene og min samboer ble meget imponert når jeg for førstegang kom hjem med noe mindre

Det jeg ville anbefalt deg er å ta en titt på KEF QX30 i svart. Disse ser meget bra ut etter min mening, men her er det snakk om smakt.

Ellers lurer jeg på hvordan folk her vuderer QX40 vs Helicon 400 ?
    Det er litt for tidlig for meg å trekke noen konklusjoner siden de ikke er innspilt, så lurer på om noen har noen erfaringer.
    Var det et fornuftig bytte?
    Tja, den så kanskje ikke så verst ut. Hva koster XQ30/40 i Norge, og hvem forhandler de? Hva slags lydsignatur har KEF da tro, mange mange år siden jeg har hørt KEF-høyttalere.
    --
    Thorbjørn

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris messig så ligger XQ30 på 21995 XQ40 ligger på 26995,-
    Men det er sikkert litt rom for forhandlinger hos de du kjøper av.
    Er en butikk i sandvika som selger de. Husker ikke helt hva butikken heter, men var innom der engang for å høre på de, meget hyggelig selger.
    Ellers kan man sikkert bestille direkte fra akustikk.no

I de siste testene har XQ serien til kef kommet meget godt ut, jeg vil si at kef sin lydsig er meget nøytral, man får følelsen av at stemene i musikken kommer litt frem i rommet. Noe jeg personlig liker meget godt.
    Men her er vi inne på smak.

p.s
    du kan sikkert få høre på de hos meg hvis du har lyst.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ja ikke lett dette. Å kjøpe nye høyttalere til 21k (Canton-sakene) er vel rent økonomisk ikke nødvendigvis noen bedre deal enn å kjøpe brukte 804s for 24-25k, da bruktprisen sannsynligvis faller ganske mye hardere på en ny Canton. Ikke lett dette her!
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Vento 890 i sort høyglans.Vanvittig bra lyd og enorm finish. Disse kan du få for kr. 20000 De er utrolig populære i bl. a USA,Tyskland og Sverige. Har Også senter 855 og 820 med Stativer . Råere og penere suroundsett skal du lete lenge etter. Totalt kan du få dette for kr. 32000 Ny pris er 26+7,5+13+5 tusen Settet er som nytt selges kun grunnet flytting. Har fått enorme tester

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W 703 Høyttalere

bildet er ikke i svart men står den kommer i svart. jeg har cdm9nt som er forgjengeren og er konge bra og denne skal være bedre om man hører på de lerdes

denne:
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W XT4 Høyttalere

syns jeg har stilig utseende men har aldri hørt de selv men verdt ta en nærmere titt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •