XTZ-Subwoofer til B&W DM303 / DM685 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question XTZ-Subwoofer til B&W DM303 / DM685 ?

Jeg trenger litt hjelp.

Rommet er en avlang stue på ca 32 m2 hvor ca halvparten er "tv-området" og det jeg har av utstyr er foreløpig:

NAD T744 surround receiver
    B&W DM303 til fronter

Jeg planlegger å evt. utvide med center og surround etter hvert . Mest sannsynlig flytte DM303 bak og kjøpe fra 600 serien til B&W til center og fronter (B&W DM685 + HTM62) Men foreløpig er det nok med bare stereo.

Jeg tenkte altså å kjøpe meg en sub nå først og har kikket litt på XTZ W99 12" og 10" utgaven.

Jeg er ikke noen ekspert på området så jeg lurer på hva som passer best sammen med stativhøytalere i min størrelse (B&W DM303 og evt. DM685) er det noen grunn til å ikke kjøpe 12"? Kikket også på SVS 10" men tror rett og slett den blir for stor fysisk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergondt
    Jeg trenger litt hjelp.

Rommet er en avlang stue på ca 32 m2 hvor ca halvparten er "tv-området" og det jeg har av utstyr er foreløpig:

NAD T744 surround receiver
    B&W DM303 til fronter

Jeg planlegger å evt. utvide med center og surround etter hvert . Mest sannsynlig flytte DM303 bak og kjøpe fra 600 serien til B&W til center og fronter (B&W DM685 + HTM62) Men foreløpig er det nok med bare stereo.

Jeg tenkte altså å kjøpe meg en sub nå først og har kikket litt på XTZ W99 12" og 10" utgaven.

Jeg er ikke noen ekspert på området så jeg lurer på hva som passer best sammen med stativhøytalere i min størrelse (B&W DM303 og evt. DM685) er det noen grunn til å ikke kjøpe 12"? Kikket også på SVS 10" men tror rett og slett den blir for stor fysisk.
    Begge subene er meget bra, men 12" passer kanskje ekstra bra til film og 10" kanskje ekstra bra til musikk. Hva prioriterer du?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Begge subene er meget bra, men 12" passer kanskje ekstra bra til film og 10" kanskje ekstra bra til musikk. Hva prioriterer du?
    Prioriterer film, brukes ca 80/20 til film /musikk.
    Er 10" bedre til musikk kun fordi den er kjappere til å henge med?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergondt
    Prioriterer film, brukes ca 80/20 til film /musikk.
    Er 10" bedre til musikk kun fordi den er kjappere til å henge med?
    10" er litt kjappere/strammere, mens 12" rister litt ekstra i dybden til film.
    Begge subene fungerer utmerket til begge deler.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •