Hvilken Kombo ville dere valgt ?jbl,klipsch,mirage

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvilken Kombo ville dere valgt ?jbl,klipsch,mirage

Hvilken kombo ville dere valgt utifra min forklaring...?

Etter å ha saumfart det meste, står det mellom disse 3 når tiden er inne..

JBL TL260 + Swans F1.C1 Senter (midt på/ pent design)
    Klipsch RF63 + RC64 Senter (billigste/tøff ok look)
    Mirage OMD-15 + Mirage OMD C1/eller C2 Senter (dyrest/penest helt klart)

Skal brukes absolutt mest til film (ihvertfall 80%).

Opptatt av at lyden skal være frisk, sprek og få frem alle detaljer uten å bli for skarp. Må klare å fylle rommet med lyd og engasjere, vil føle at man er der.

Vil ikke ha høytalere som blir veldig kompakt og tjukk i lyden (lurer på om Jbl kan være slik?), må være som sagt frisk og rask og engasjere! med litt pågåenhet uten å da blir for skarpt og ekkelt.

Når det gjelder musikk, går det i masse forskjellig, men har blitt veldig fan av å kose meg med diverse filmmusikk fra fks king arthur,gladiator etc eller andre Avslapnings melodier, som har veldig mye orkester musikk med mye detaljer og bruker mye myke kvinne stemmer til nynning og synging.. (usikker om klipsch klarer dette ? )

Hva ville dere valgt utifra min relativt nybegynner forklaring ?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hvilken kombo ville dere valgt utifra min forklaring...?

Etter å ha saumfart det meste, står det mellom disse 3 når tiden er inne..

JBL TL260 + Swans F1.C1 Senter (midt på/ pent design)
    Klipsch RF63 + RC64 Senter (billigste/tøff ok look)
    Mirage OMD-15 + Mirage OMD C1/eller C2 Senter (dyrest/penest helt klart)

Skal brukes absolutt mest til film (ihvertfall 80%).

Opptatt av at lyden skal være frisk, sprek og få frem alle detaljer uten å bli for skarp. Må klare å fylle rommet med lyd og engasjere, vil føle at man er der.

Vil ikke ha høytalere som blir veldig kompakt og tjukk i lyden (lurer på om Jbl kan være slik?), må være som sagt frisk og rask og engasjere! med litt pågåenhet uten å da blir for skarpt og ekkelt.

Når det gjelder musikk, går det i masse forskjellig, men har blitt veldig fan av å kose meg med diverse filmmusikk fra fks king arthur,gladiator etc eller andre Avslapnings melodier, som har veldig mye orkester musikk med mye detaljer og bruker mye myke kvinne stemmer til nynning og synging.. (usikker om klipsch klarer dette ? )

Hva ville dere valgt utifra min relativt nybegynner forklaring ?

p.s Ikke noe vits å annbefale andre høytalere, trur jeg har fått med meg alt i den prisklassen og design teller litt.. derfor jeg ikke tar med Monitor Audio GS blant annet.
    Jeg ville valgt KLIPSCH MED STOR k:-P Vertfall siden dette skal brukest mest til film, da er jo klipsch noe av det beste man får har jeg forstått.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch, eller kanskje den nye JBL serien som har kommet til hificenteret nå.

Klipsch spiller slik du er ute etter virker det ut som. Ellers kan ratt BW 683 være en brennheit kandidat, men da mister du de "ekstreme" dB'ene du kan få med Klipsch. Men BW spiller høyt også. Da har du også råd til en duganes subwoofer .

At diskanten blir skarp etc har med matching å gjøre.. i de fleste tilfeller.

EDIT: Glemte jo helt av Dali ICON 7 og 8.. samt Patos Lyric 410mk3 . Sistnevnte er nok min favoritt av disse ejg har nevnt her. Dali er spennende for deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch selfølgeli

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80% film.... svaret sier seg selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klip.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmlyd

ville sett etter TL250 brukt, da de som har hørt begge sier den er MYE bedre enn TL 260.

Ville nok ha fått hørt på alle før jeg handlet, vet du ikke har mulighet til det der du bor, men da må du bare få reist til Oslo og hørt på alt!
    Det er kun du som vet hva du liker!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob: B&W liker jeg ikke, ikke lydmessig eller designmessig (edit: de dyrere modellene som blir litt for dyrt, er selvfølgelig mye penere)... Det samme gjelder Dali ikon, forferdelig design (no offence til dere som har det) og lyden virker litt for firkanta og hard, får ikke noe glede ut av de.

Har hatt PAtos lyric 402 MKII, men solgte de siden jeg synes de ble for "kjedelige" og midt på 3 (altså litt for mye allroundegenskaper,ikke kjempegod på noe, bare god på alt) , designet var også egentlig ganske straight og kjedelig.

Klipsch: Alltid virka som at klipsch kan passe meg utifra hva jeg har lest og hva folk har fortalt (skal en tur til oslo snart og få hørt de).. Men er litt usikker på noen punkter.

Er ikke opptatt av at det skal spille HØYT, jeg er opptatt av at de skal spille "bra". Vil ikke ha høytalere alla Cerwin Vega, som bare pusher volum i trynet på deg, jeg vil ha høytalere som har mye detaljer og kontroll, som klarer å fylle opp rommet med noter som flyter som silke i vinden på en engasjerende måte og får hele kroppen din til å få gåshud når film musikk som dette tar i kraft ( YouTube - SOUNDTRACK KING ARTHUR Tell Me Now ( What You See)Moya See ) etc....

Grunnen til at jeg da har Mirage med, er fordi de da har den egenskapen til å spre lyden og med god kvalitet, og designet er jo bare niiice... Men er da usikker igjen på de siden kanskje lyden blir mye svekket pågrunn av den måten å formidle lyden på, at det blir for svakt og kjedelig. i dont know, har ikke hørt dem.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm i første innlegget ditt beskriver du klipsch. i det siste innlegget virker det nesten motsatt.

rb35 som jeg har eid vil jeg beskrive som en forfinet CV. fargeløs og uinspirererende mellomtone, kjip spredning oppover med en for grov bass. gåsehud fra rolig vokalmusikk får du ikke, men morsomme på pop/rock

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for å presisere enda mer at jeg ikke vil ha CV lignende høytalere..

Virker etter som du sier der, at klipsch ikke er noe for meg.. vil ha noe av de kvalitetene til klipsch der, men igjen ha det klipsch ikke har som du beskriver.

Blir mer og mer fokusert på Mirage... Men skal ta turen å høre på Tl260 og RF-63, så får vi jo se.

Noen som forøvrig har testet B&W 683 og sammenlignet mot B&W 703/704 ?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle sies å ha litt av freset til Klipsch med jevnere og mer naturlige egenskaper oppover.
    Fryd hifi har begge. kommer deg vel dit på en time eller to, fin helgatur

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de ikke vært super stygge, så..... hehe

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse ville jeg helt klart valgt JBL + Swan. 260 spiller med trykk, fart og morro, og er ikke så harde i lyden som Klipsch. Diskanten er også mye bedre. Selv om du idag bruker anlegget mest til film, opplever jeg at fler og fler tar opp hifi interessen etterhvert som anlegget blir bedre. Også her vil 260 gjøre en bedre jobb.

Alternativ til Swan center kan være centern i den nye serien JBL nettopp har sluppet, men den er nok ingen designbombe.

Ser at den gamle TL250 er nevnt over, men finner du et par av disse så vær klar over at de krever en veldig kraftig forsterker for å drives
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Triangle sies å ha litt av freset til Klipsch med jevnere og mer naturlige egenskaper oppover.
    Fryd hifi har begge. kommer deg vel dit på en time eller to, fin helgatur
    Jeg har hatt både Klipsch og Triangle, og det er veldig få likhetstrekk mellom disse. Etter min mening kan de overhode ikke sammenlignes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får også PM om at ML Source er veien å gå... klarer ikke få de ut av hodet, siden de skal være åpne,detaljerike,ha den lille ekstra "crispen" etc etc...

Devilej: Hvordan er de JBL`ene sammenlignet med JBL-100 som de hadde før ? Er de eneste Jbl`ene jeg har hørt, og de synes jeg var forferdelig... hørte dem i et filmrom med pioneer receiver trur jeg det var, en stund siden nå.

De var ganske innesluttet, med bare masse bass og "morro".. absolutt alt av detaljer osv forsvant. Hørte ikke hva folka i band of brothers sa engang, ble utrolig slitsomt.

Tok de jbl tl260`ene med pågrunn av skryt og designet..Men hvis de ligner JBL-100 (noe jeg trur de gjør,men vet ikke), så er de stryket vekk.

klipsch kan jeg stryke trur jeg for nå, da jeg trur de blir for ensformig og ikke passer til noe av musikken jeg hører mest på og av hva jeg foretrekker blir fremhevet best på film.

Mirage omd-15 eller ML source ... eventuelt JBL-tl260....

Designmessig/formmessig passer mirage og ML source best.. Synes dem begge 2 er like pene.
    Er jo en liten prisforskjell mellom dem, hvor ML har en snillere pris.. Mirage er absolutt på grensa, men vil være verdt det hvis det blir de = ) Er jo matchende center til den også som er designmessig lekker.

Skal ikke være lett det her, og jeg er jo ikke akkurat kjent for å klare å bestemme meg..hehe :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne 260 med E100 blir nok som B&W603 mot 803D. Altså ingen likheter å snakke om, men er du usikker på JBL sounden ville jeg hørt dem før de vurderes. Selv synes jeg de leverer veldig bra til prisen, og spesielt på film. Mirage er en spessiell ht som man enten liker eller ikke. Av det jeg tidligere har hørt fra denne produsenten finner jeg dem for tilbakelent i mellomtonen. Klipsch har veldig lett for å bli harde i toppen, og det ser jeg du vil ungå. ML er også en ht du bør sørge for å høre før kjøp. Oppløste og hærlig mellomtone, men spiller litt anderledes enn man er vandt til fra tradisjonelle kontruksjoner. Kan også ha litt vel smal sweetspot i stereo.
    Har du vurdert Polk LsI15??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polk LsI15 har jeg ikke vurdert nei... Kikka på noen bilder nå, og de var jo ganske pene..

Lest litt igjennom hva folk sier om Polk`en også, og utifra det jeg leser, så kan de være midt i blinken faktisk.

Ble jeg meget nysgjerrig her...

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jbl

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du er inne på JBL syns jeg de nye her virker mye mer spennende enn TL260.
    Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Polk LsI15 har jeg ikke vurdert nei... Kikka på noen bilder nå, og de var jo ganske pene..

Lest litt igjennom hva folk sier om Polk`en også, og utifra det jeg leser, så kan de være midt i blinken faktisk.

Ble jeg meget nysgjerrig her...
    Står endel om dem i denne tråden

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...e-3-1-vei.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg