System Audio - Hvor fornøyd er egentlig eierne? Forslag? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SkuLLa
    Takk for tips.
    Du er vel såpass fornøyd med senteren, att du ikke har planer om og selge den?
    Ingen planner om og bytte ut med d første nei... andre ting som skal byttes først
    Men vurderer også kjøp av en EMOTIVA XPA-3 til senter og frontene.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Tja, trådstarter ønsker jo svar på hvor fornøyde vi _egentlig_ er med våre SA høytalere.

Jeg kan ikke si jeg er 100 % fornøyd, til tross for å ha lagt ned mye tid og penger. Dvs. jeg er fornøyd med lyden under film, men til musikk er jeg ikke like fornøyd.

Jeg har SA 1750 som fronthøytalere og SA200 som subb, og har en Pioneer LX-71. Receiveren har 7.1-kanaler som jeg har biampet til 5.1.

Diskvanten og dypbassen er bra, men det er noe som mangler i sjiktet fra mellomtone til dypbass, akkurat som om subben og frontene ikke er sømløst knyttet sammen på en god måte. Lyden fyller på en måte ikke rommet. Har eksperimentert mye, kjørt MACC automatisk romkorreksjon flere ganger, har fylt sand i sandkammeret, kjøpt Soundcare-spikes, spilt uten romkorreksjon etc.

Er jo selvfølgelig stor sannsynlighet for at dette skyldes "brukerfeil" (eller stuen min!) ettersom høytalerne og receiveren sikkert isolert sett er gode produkter.

Tilbakemeldinger mottas med takk!

iMars
    Enkelte lytterom er bare "ubrukelige", desverre. Man får bare kompensere så mye som mulig med det man har. Har du manuelt prøvd å korrigere eq i receiveren? Dersom du må korrigere mye blir det gjerne stygt, men om det bare er noen få små dB skal det jo gå fint. Ofte er man rett og slett uenig med den automatiske romkorreksjonen. Dette er vel like romavhengig som alt annet innen lyd

Selv er jeg sterkt enig i hva Audyssey gjør får å flette sammen sub og front, men sterkt uenig i hva den gjør med den øvre mellomtonen.

Slengte meg litt inni tråden selv om jeg ikke har SA, men så er jo mine høytalere av ganske lik karakter om ikke annet

Newcomer SuperioN sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa

Jeg må no si jeg er steike fornøyd med mine SA Explorer master.. spiller som f både på musikk og film Blir bare mer og mer imponert av de
    Kjører exact og comet til de.. og en velodyne spl 1200 til nedre register
    Kjører frontrekken på en XPA-5, og den driver de bra
    Skal få litt hjelp til finjustering snart.. så da blir det konge bra.
    Har ikke sandfylt frontene enda heller, regner med det skal hjelpe på litt for å få enda mer markert bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperioN
    Jeg må no si jeg er steike fornøyd med mine SA Explorer master.. spiller som f både på musikk og film Blir bare mer og mer imponert av de
    Kjører exact og comet til de.. og en velodyne spl 1200 til nedre register
    Kjører frontrekken på en XPA-5, og den driver de bra
    Skal få litt hjelp til finjustering snart.. så da blir det konge bra.
    Har ikke sandfylt frontene enda heller, regner med det skal hjelpe på litt for å få enda mer markert bass.
    Dæven, er ikke den splitter ny da? El er det jeg som ikke henger med kanskje :P Kan jeg spørre, jeg har vurdert Emotiva litt selv- men jeg lurer på om det bød på store problemer med tanke på frakt ol.?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet Electrocompagniets integrerte forsterkere på sa1550/sa1750?

Fikk plassert ut SA-10'erne hos mine foreldre i forgårs. Første tilbakemelding var negativ pga det visuelle, men det har snudd seg til det positive etter at dem har fått stå der litt.

Densen B200/Rotel RB1092 -kombo'en er fortsatt litt for (fysisk) stor for dem. (selv om det gamle plast-rack'et deres tar mye mer plass..) Tar derfor gjerne i mot tips til gode integrerte forsterkere.

Newcomer SuperioN sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker på Master, så er de splitter nye ja. Var tidlig med å få dem for å si det slik Gjeldende Emotiva, søk på forumet.. masse informasjon om akkurat det du lurer på. Gikk knirkefritt med meg

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperioN
    Om du tenker på Master, så er de splitter nye ja. Var tidlig med å få dem for å si det slik Gjeldende Emotiva, søk på forumet.. masse informasjon om akkurat det du lurer på. Gikk knirkefritt med meg
    Har selv Mantra 60 og er kanonfornøyd. Spiller sammen med to stk MM8. For å få "enda mere" har jeg siklet på Explorer Master. Har du hørt Mantra 60 og kan du eventuelt si noe om hvordan du føler disse skiller seg fra explorer master? Har du også målene på SA master. Tenker primært på bredden nederst inkludert "platen" de står på. (som du ser på minhjemmekino er det "trangt i fronten" )

Hvor mye betalte du for de? Ser de ligger på 45.000 for paret på Soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utrolig flott byggekvalitet+en fantastis musikkformidler

jeg kjøpte mine mantra 60 for 4 uker siden og da kjører jeg med primare A32+pre 30 ogcd 31 og fy flate for en herlig kombinasjon.for det er viktig og ha godt med krefter for og hente alle kvalitetene som mantran besitter.det er som og få en ny platesamling med mantran da den er så hurtig og dynamisk.visst får man ting som er bedre men i forhold tilo de kvalitetene så får man sky høy kvalitet for de pengene mantra koster.så jeg anbefaler folkens gå og lytt på system audio sine ting.:cry: by by

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden i sentrum (oslo) i dag og fikk lyttet til Explorer Master. Som nevnt tidligere har jeg selv Mantra 60.

Det var ikke i et av lytterommene disse var koblet opp og akustikken var langt fra optimal. De var koblet på et oppsett som var langt grommere enn hva jeg selv har (Electrocompaniet med monoblokker) og for å kunne sammenligne fikk jeg også lytte til Mantra 60 rett etter å ha tilbragt ca 4 låter med Explorer Master.

Min konklusjon. Begge to er fantastiske høyttalere. Akustikken i rommet tatt i betrakning gir de fantastisk detaljert lyd. Jeg merket utrolig nok ingen utpreget forskjell mellom Explorer Master og Mantra 60. Det virket som om Master åpnet litt mere opp i lydbildet og den gikk også dypere og ga litt mer punch. Jeg vil derfor si at totalopplevelsen muligens ble noe bedre med Explorer Master... men jeg vil langt fra si at den ble 30.000 kroner bedre (som er prisforskjellen på disse høyttalerene)

Mulig dette ville blitt helt annerledes i et annet rom, men jeg har slått fra meg tanken om å oppgradere mine Mantra 60 med det første og pengene går nok nå i første omgang til en Hegel H200 som skal få kose seg med mine Mantra 60 og gi de enda mere pondus kontra Pioneer LX73 de kjører på i dag... I løpet av helgen skal de også få litt sand innabords

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har du fått på plass sand i Mantra'ene ? Hva tenker du om saken, bedre, verre, kjekkere osv osv?

Vurderer dette selv.....

Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Var innom Soundgarden i sentrum (oslo) i dag og fikk lyttet til Explorer Master. Som nevnt tidligere har jeg selv Mantra 60.

Det var ikke i et av lytterommene disse var koblet opp og akustikken var langt fra optimal. De var koblet på et oppsett som var langt grommere enn hva jeg selv har (Electrocompaniet med monoblokker) og for å kunne sammenligne fikk jeg også lytte til Mantra 60 rett etter å ha tilbragt ca 4 låter med Explorer Master.

Min konklusjon. Begge to er fantastiske høyttalere. Akustikken i rommet tatt i betrakning gir de fantastisk detaljert lyd. Jeg merket utrolig nok ingen utpreget forskjell mellom Explorer Master og Mantra 60. Det virket som om Master åpnet litt mere opp i lydbildet og den gikk også dypere og ga litt mer punch. Jeg vil derfor si at totalopplevelsen muligens ble noe bedre med Explorer Master... men jeg vil langt fra si at den ble 30.000 kroner bedre (som er prisforskjellen på disse høyttalerene)

Mulig dette ville blitt helt annerledes i et annet rom, men jeg har slått fra meg tanken om å oppgradere mine Mantra 60 med det første og pengene går nok nå i første omgang til en Hegel H200 som skal få kose seg med mine Mantra 60 og gi de enda mere pondus kontra Pioneer LX73 de kjører på i dag... I løpet av helgen skal de også få litt sand innabords
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sa 1750, mantra senter og talent bak og velodyne cht 12q sub. Dette er komblet sammen med pioneer lx52 og bdp 320 til film og hegel hd2 til musikk. I mine ører fungerer dette oppsettet svært bra til både film og musikk, men ikke stålende. Savner noe av den krispheten som feks canton har, men det er ikke nok til at jeg blir å bytte høytalerne ut med det første. Kjenner igjen det som er gjenntatt flere ganger her, at det er på høyere volum at de spiller best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    Har sa 1750, mantra senter og talent bak og velodyne cht 12q sub. Dette er komblet sammen med pioneer lx52 og bdp 320 til film og hegel hd2 til musikk. I mine ører fungerer dette oppsettet svært bra til både film og musikk, men ikke stålende. Savner noe av den krispheten som feks canton har, men det er ikke nok til at jeg blir å bytte høytalerne ut med det første. Kjenner igjen det som er gjenntatt flere ganger her, at det er på høyere volum at de spiller best.

Canton is the way to go 8)

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech

Hørte selv de 2 nevnte ht i helgen.. For meg er det som natt og dag..
    De er på mange måter veldig like, men explorer master er bare så mye mer.. Mye mye bedre på absolutt alt.
    Ikke sammenlignbare ht, de 2..

Når det gjelder Electrocompaniet vs hegel til sa..
    Må jeg si at ec skuffet meg, var aw250r i dette tilfelle..
    Derimot hegel imponerte meg mye mer..
    Hegel h20 låt mye bedre etter min mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hørt på Mantra 30? Jeg ser at Mantra 60 har fått mye bra omtale, så jeg tenker at Mantra 30 vil passe bra til en liten stue (16m2).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på i denne trådne jeg også.

Må si meg meget fornyød med mine Mantra 60. De er for meg den mest komplette allround høyttaleren jeg har hatt i hus. Har tidliger hatt xtz og Klipsch.

Mantra imponerer med en energisk og dynamisk spillestil, meget detaljert mellomtone, luftig diskant og en bass som er helt korrekt. Det beste med disse høyttalerne for meg ble bassen. Jeg er avhengig av å ha høyttalerne mine tett opptil bakvegg, å ble derfor nysjerrig på SA med sine små elementer. Nå har jeg den mest korrekte bassen noensinne her. Ingen brumlebass. En bassgitar / basslinje høres ut som den skal, elementene henger på en måte ikke igjen å gir groms i lyden slik tidligere høyttalere har gjort. Bagveggen er heller ikke med lenger å gjør bassen ufokusert.

Mantraene imponerer mest på musikk, makan til spilleglede skal en lete lenge etter. De klarer ikke helt å matche råskapen til mine tidligere Klipsch på film, men føler den musikalske biten veier dette såpass mye opp at jeg ikke tenker så mye på det. For jeg har aldri hørt, og kost meg så mye med musikk som etter disse kom i hus. Nå gjenstår det bare å få satt litt bedre forsterkeri på disse å se hva som bor i dem.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mantra 30 i et rom på tilsvarende størrelse (ca 18kvm) og synes de fungerer veldig bra. De erstattet et Dali oppsett som var dimensjonert for et veldig mye mindre rom, etter veldig mange lytterunder.

I forhold til 60 mister du litt (veldig lite) detaljer i bassen og litt i rent volum men ikke noe man merker som en mangel i et slikt rom.

Ellers må jeg si meg enig i Quisten i at de spiller mer korrekt (men behagelig og engasjerende) på en større bredde av musikk enn noen andre høytalere i prisklassen. Jeg bruker de sikkert 70% på tv, resten jevnt fordelt på musikk (digital/cd/vinyl), spill (ps3) og film (dvd/bluray).

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par SA1550 høytalere. Er godt fornøyd med diskant-prestasjonene men de skuffer litt i mellomtonen. Bassen blir litt "treg" og grøtete i perioder. Må nok fylle dem med sand vil jeg tro.

Ser at flere andre har gode erfaringer med sandfylling av SA høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å høre Hegel h200 på SA explorer master noe sted?
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0