System Audio - Hvor fornøyd er egentlig eierne? Forslag? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde tidligere Klipsch RF 82 og byttet disse i SA1750 etter å ha hatt klipsch en måneds tid. Klipsch ble forferdelig skrikete og spisst på primare elektronikk følte jeg, så leverte de fint tilbake og kjøpte SA1750. Disse var jeg mye mye mer fornøyd med, og syntes de spilte helt fantastisk, men de kom virkelig til sin rett med høyt volum! De er litt tamme til film, men med en liten sub til så kommer de seg veldig. Til musikk så elsker jeg rett og slett 1750.

Nå har jeg solgt mine til fordel for SA Explorer, så er veldig spent på disse Så langt så er dette drømmehøyttaler for meg :-)

Om jeg skulle kjøpt nye høyttalere i 1750 klassen hadde jeg nok vurdert Mantra da disse etter min mening spiller fantastisk og ser ekstremt bra ut. De har liksom det lille ekstra som 1750 mangler! Men de krever dog ekstremt mye bedre elektronikk enn sa1750.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer master?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Spennende. Skal hente et par SA-10 på posten i dag. Planen er å plassere disse hos mine foreldre slik at det blir ok lyd der rundt juletider. Har i første omgang tenkt å bruke en Densen B-200 forforsterker og en Rotel RB-1092 effektforsterker på dem. Etterhvert blir det vel annen effekt. (Rotel'en skal tilbake for bi-amp av stueanlegget mitt.)
    Høres ut som en bra combo! Av nysgjerrighet, ga du mye for de? Mener å huske jeg ga 3.5k for mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1750

Kjøpte 1750 for en tid tilbake, og kjørte de på en Denon avr-3805. Ble ikke så overveldet over lyden denne comboen ga, og i bunn manglet det mye.

Etter innkjøp av Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiverern synes jeg alt ble veldig mye bedre. Alt åpnet seg litt mer. Og de spiller ikke så værst litt nedover i dybden heller. En sub kan uansett annbefales, da det mangler litt trøkk heelt i bunn.

Nå har jeg akkurat kjøpt bakhøyttalere av merke SA SA510, men mangler fortsatt en senterhøyttaler.
    Noen tips til hva som matcher 1750 best her? Vurderer enten SA 720AV eller
    SA Comet AV.

Hadde satt veldig pris på svar til dette spm.

God helg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Explorer master?
    Nei, de vanlige i hvitt. Master ble litt for dyr!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkn
    Høres ut som en bra combo! Av nysgjerrighet, ga du mye for de? Mener å huske jeg ga 3.5k for mine.
    Jeg gav 3400,-(Frakt inkludert.)

Har i dag testet dem litt på Linn & Rotel elektronikk samt mot mine gamle B&W 801 som står i stuen (Her var det stor forskjell). Forskjellen ble nok ekstra stor pga at de måtte spille i et rom som var for stort til dem. I morgen skal de testes litt mot ProAc Response 1.5 som står i hobbyrommet, før jeg flytter dem over til mine foreldre. Dette blir nok også et mer passende rom for dem mtp romstørrelse.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkuLLa

Nå har jeg akkurat kjøpt bakhøyttalere av merke SA SA510, men mangler fortsatt en senterhøyttaler.
    SA Comet AV.

Hadde satt veldig pris på svar til dette spm.
    Jeg har SA 1750 som fronthøytalere og Soundgarden anbefalte da SA 720AV som senterhøytaler ettersom SA720AV har samme høytalerelementer som 1750. De blir følgelig ganske like mtp. klang, lydgjengivelse etc. De skal da utfylle hverandre godt.

Grunnet noe spinkelt budsjett, har jeg ennå ikke gått til anskaffelse av 720AV, så kan ikke bekrefte dette personlig!

iMars

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkuLLa
    SA Comet AV.
    Jeg har SA1750 i front og SA720AV som senter, dette synes jeg er en bra combo... Har SA-Talent som bakhøyttalere så jeg vurderte også SA-CometAV som senter, men siden den kommer best til sin rett ved og henge på veggen (her lest et sted) så ble det 720 siden den skulle stå på benken...
    Det enkleste er nok å låne med seg en av delene hjem og prøve, viss du da bor i nærheten av Soundgarden.
    Men jeg er allefall fornøyd med denne combon...:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senter

Takk for tips. Er SA720 jeg har luktet mest på, så blir vel mest sannsynlig den.
    Bor desverre ikke i nærheten av en SG butikk nei.
    Du er vel såpass fornøyd med senteren, att du ikke har planer om og selge den?

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse erfaringer

Synes 1530 spiller knalltøft på litt hardere musikk som f. eks. Deathstars og nydelig på akustisk, men faller igjennom på film. Mangler kropp, det samme gjelder for senterkanalen 510av. Jeg har testet med diverse forsterkere, inkl. effektforsterkere. Til kinobruk ville jeg valgt blant de større modellene.

Min favoritt er SA505, en liten stativhøyttaler som forsvinner i lydbildet og fyller rommet med godlyd. Anbefaler denne til musikkelskere med små rom og budsjett, som hører på musikken og ikke utstyret.

Har også eid SA Talent. Denne imponerte ikke så veldig.. Flott design.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker tips til SA1750 da? Er det Primare som gjelder?

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Forsterker tips til SA1750 da? Er det Primare som gjelder?
    Nad er et spennende alternativ til SA. Får frem godlyden også på lave volum synes jeg. Testet på 1530 og 505.

Ser av signaturen at du har nad.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Har nå SA1550 foran, SA1530 bak og SA510AV som senter, alle i hvit utførelse. Har også en SVS PB10-NSD subwoofer.

Sandfylte og på gummiføtter. Drives av en Emotiva UPA-7 med biamping på frontene, og med Van den Hul Teatrack kabler.

Etter at innspillingen nå er unnagjort kunne jeg i grunnen ikke vært stort mer fornøyd. Synes de gir flott, presis, detaljert og engasjerende lyd på alle volumnivåer.

Det er alltid gøy med oppgraderinger men jeg tror jeg nå kan si meg godt fornøyd med både høyttalere og forsterker.
    Hvordan vil du forklare lyden til SA kombinert med Emotiva mht. musikk? og hvilken kilde benytter du av da?
    Jeg grubler svært i disse dager å kline til med Emotiva, men jeg vet ikke helt hva jeg får :P Det er jo en helt vanvittig pris + det er alltid gøy å prøve noe nytt

Etter min mening synes jeg SA er strålenes høytalere, veldig konstante og nøytrale. Men det er, som flere her sier, ikke så mye som skal til før de fort låter litt "flate". Det er små elementer, men de trenger masse kraft før de blir futt i de: Så vis man vurderer SA bør man ha en god forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere av dere som har SA SE200, vil dere si at den greier å "henge" med SA fronthøytalerne deres? Eller tror dere det er andre kasser i samme prisklasse som passer bedre?
    Hehe, kanskje litt vanskelig å innrømme slikt for seg selv vis man ikke er førnøyd, men jeg prøver. Tenker litt på en slik en..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke SE200 men hørt den i lag med 1750. Den hang veldig godt med følte jeg! Fungerte veldig bra til musikk vil jeg si.. Om jeg skulle kjøpt meg sub nå hadde det blitt den, fordi den funker veldig veldig bra, er i samme serie som våres SA produkt, to forskjellige kasser alt etter hva som passer deg og ditt øre best samtidig som den ser uforskammet bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut Må si meg enig at den ser veldig bra ut, har desverre ikke fått høre den enda- men det kommer

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er egentlig veldig fornøyd med Nad. Men det frister uansett å oppgradere litt. Vet at jeg kan hente mer utav høytalerene, og nå er jo Primaren på tilbud til 7000kr, samme som en Nad C275 koster. Eventuelt finne meg en Forforsterker og brukeC372 som effektforsterker. Ikke lett dette her!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SkuLLa]Kjøpte 1750 for en tid tilbake, og kjørte de på en Denon avr-3805. Ble ikke så overveldet over lyden denne comboen ga, og i bunn manglet det mye.

Etter innkjøp av Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiverern synes jeg alt ble veldig mye bedre. Alt åpnet seg litt mer. Og de spiller ikke så værst litt nedover i dybden heller. En sub kan uansett annbefales, da det mangler litt trøkk heelt i bunn.

SA Comet AV.

Hadde satt veldig pris på svar til dette spm."

Det skjeddenoe rart med sitatet ditt over..
    Svaret er:

Kjøpte en 720 for en uke siden til mine 1750 fronter. fungerer som en kule.
    Har testet 1750 med NAD 352 men det låt ikke så bra som mine gamle B&W`er.
    Til kinoen er det toppers. Onkyo 807 driver disse uten problem.
    Soundgarden anbefalte 720 eller comet sammen med 1750.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, trådstarter ønsker jo svar på hvor fornøyde vi _egentlig_ er med våre SA høytalere.

Jeg kan ikke si jeg er 100 % fornøyd, til tross for å ha lagt ned mye tid og penger. Dvs. jeg er fornøyd med lyden under film, men til musikk er jeg ikke like fornøyd.

Jeg har SA 1750 som fronthøytalere og SA200 som subb, og har en Pioneer LX-71. Receiveren har 7.1-kanaler som jeg har biampet til 5.1.

Diskvanten og dypbassen er bra, men det er noe som mangler i sjiktet fra mellomtone til dypbass, akkurat som om subben og frontene ikke er sømløst knyttet sammen på en god måte. Lyden fyller på en måte ikke rommet. Har eksperimentert mye, kjørt MACC automatisk romkorreksjon flere ganger, har fylt sand i sandkammeret, kjøpt Soundcare-spikes, spilt uten romkorreksjon etc.

Er jo selvfølgelig stor sannsynlighet for at dette skyldes "brukerfeil" (eller stuen min!) ettersom høytalerne og receiveren sikkert isolert sett er gode produkter.

Tilbakemeldinger mottas med takk!

iMars

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eid 1250 og 1750. Begge totalt blottet for dynamikk. Pusting i bassportene ved moderat høye volum.

Spilte sammen med ett ganske stort utvalg forsterkere uten nevneverdig forbedring. Passet best til rolig kammermusikk.

Spilte blant annet sammen med: Zappsolute 50W mk4, ML No23, Parasound A21, Meridian 557, og Oberon 4.1.

-Tim

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •