Minimalistisk mid-high-end - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk ut Artcoustic
    Pent design (ser ut som bilder på veggen), god lyd og med skyhøy WAF faktor :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er egentlig bare at høyttalerne skal være gulvstående og passe inn i en minimalistisk stil med tanke på materialvalg og farger. Har en cdspiller med integrert forforsterker nok pulver til å drive gulvstående mid/high-end høyttalere? En annen tanke (og grunnen til at jeg har fokusert en del på BeoCenter 2 som cdspiller) er at jeg ikke ønsker en tradisjonell boks som må plasseres på en stereobenk av ett eller annet slag. Si gjerne fra om dere kjenner til noen lekre stativ/benker (helst i retning stativ) som kan benyttes med eksempelvis Primare CDI10, men det bør være noe litt spesielt, og ikke et standard treskap. Noe av det jeg liker med BeoCenter 2 er at den kan leveres med stativ slik at den kan stå for seg selv. Den er liksom ikke avhengig av et annet møbel. Når det gjelder høyttalere må de på død og liv ikke være aktive, men det virker til nå som en meget god tilnærming til hva jeg er på jakt etter. Det kan godt hende en pen pakke med passive høyttalere er det jeg ender opp med til slutt. Jeg er fortsatt på et tidlig stadie i handelen, og ingenting har til nå kvalifisert til impulskjøp. Jeg har både sett og hørt mye bra, men ikke funnet en skikkelig sammensetning enda.

Kom gjerne med forslag til passive høyttalere og passende elektronikk. Kanskje er det faktisk bare møbelet elektronikken skal stå på som får oss til å stusse litt over tradisjonelle løsninger.

Artcoustic høyttalerne var utrolig lekre da. Noen som har hørt de? Er de aktive?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meridan

Hva med Meridian DSP5200 og G91? Burde kunne få det til rund 100k bare snakk litt med Andrë på Hi-Fi Huset.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ArtCoustic høyttalerne er lekre og minimalistiske. Jeg har hørt på flere av modellene, jobber hos importøren :-)
    I mine øyne er disse høyttalerne en meget god kombinasjon av høy lydkvalitet og design. Det at du i tillegg kan velge type "bilde"/front, er genialt. De kan både felles inn i vegg, eller henge utenpå. Resultatet blir uansett at de kun ser ut som bilder på veggen.. Tror ikke du kan få så mye høyere WAF faktor enn det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meridian

Hei,

Du kan og "bør" satse på Meridian.
    Snakk med Andre på Hifi Huset i Bærum.

Meridian DSP 6000 er noe av det beste en kan få tak i, selv om de er noen
    år gamle.

DSP 8000 er selvfølgelig tøfft men 300 000 kr er i overkant for de fleste.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •