Valg av høyttalere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Colern sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere??

Hellu Nå har jeg gått inn for et kjøp av en lav-budsjettsforsterker og valget falt på pixmania's Samsung AV-R720, som av en eller annen mystisk grunn fungerte:-D Samsung FORSTERKER AUDIO/VIDEO AV-R720 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Men da kommer problemet Jeg lurer på hvilke høyttalere som ihvertfall vil fungere til film, brukes lite til musikk.. Har vel et budsjett på ca 6000-7000, men har jo ikke peiling på hva jeg skal velge. Har tenkt noe på Yamaha NS-777, vil de dras greit av denne forsterkeren?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om det?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg TROR du må lære deg litt om tolmodighet først. Tror ikke du skal fovente å se løsningene til verdensproblemene på bare 16 minutter.
    Det beste svaret er nok kanskje å dra rundt å lytte på høyttalere på tilsvarende forsterkere, evt deponere på en.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Jeg TROR du må lære deg litt om tolmodighet først. Tror ikke du skal fovente å se løsningene til verdensproblemene på bare 16 minutter.
    Det beste svaret er nok kanskje å dra rundt å lytte på høyttalere på tilsvarende forsterkere, evt deponere på en.
    Nå snakker vi ikke om akkurat verdensproblemer eller da:-D Men har vært på elkjøp og lyttet på NS-777,men med tanke på at denne forsterkeren ikke er i noen butikker er det litt vanskelig å vite om effekten av forsterkeren vi dra disse høyttalerne.. Nå må dere ta i betrakning at jeg er amatør innen dette feltet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har sett på høyttalere på Elkjøp, kan du jo bare kjøpe de, om du ikke blir fornøyd kan du levere de tilbake innen 30 dager ellers er rimligere Klipsch høyttalere relativt lettdrevne, jeg ville sett etter brukte på finn.no, kan garantert gjøre gode kjøp.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper forsterker til 2500 og høyttalere til nesten 3 ganger prisen? Vel, jeg tror jeg hadde lagt meg på noe rimeligere til de, hva med no Dynavoice e.l.?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    om du har sett på høyttalere på Elkjøp, kan du jo bare kjøpe de, om du ikke blir fornøyd kan du levere de tilbake innen 30 dager ellers er rimligere Klipsch høyttalere relativt lettdrevne, jeg ville sett etter brukte på finn.no, kan garantert gjøre gode kjøp.
    Hmm, ikke dumt det med elkjøp Klipsch må vel bestilles fra en leverandør, eller? Mener jeg leste at ikke kan bestilles på nettet.. Men er en mulighet med finn.no ja

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du kjøper forsterker til 2500 og høyttalere til nesten 3 ganger prisen? Vel, jeg tror jeg hadde lagt meg på noe rimeligere til de, hva med no Dynavoice e.l.?
    Sa bare at jeg hadde budsjett på 6000-7000 da.. Hvis man ser på NS-serien og da spesielt ns-777 koster de kun 4300 på nettet.. Men er åpen for forslag jeg, men aldri hørt dynavoice jeg.. Synes de virker så billige

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler du hadde kommet litt lengre med å bytte om på budsjettene for forsterker vs høytaler... men det er vel for sent nå ?? :-)

hva med stativhøytalere ?
    B&W DM685 f.eks
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colern
    Sa bare at jeg hadde budsjett på 6000-7000 da.. Hvis man ser på NS-serien og da spesielt ns-777 koster de kun 4300 på nettet.. Men er åpen for forslag jeg, men aldri hørt dynavoice jeg.. Synes de virker så billige
    du synes dynavoice virker så billig? men se på forsterkeren du har kjøpt da man.

budsjettet ditt burde vært omvendt mener jeg. 6-7000 på forsterker og 2-3000 på høyttalere.

sånn er det bare.

søk litt rundt på forumet, se på de forskjellige kinoene på min hjemmekinoforumet osv.

mvh
    stian

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da 6-7000 ,- til valg av høyttalere.

Her er mitt tips:

Ville fraråde deg og kjøpe hos pixmania i fremtiden.
    Ja desverre har dem utrolig gode priser på varer.
    MEN, hvis noe skjer med varen din så kan du ende opp med store problemer. Jeg har prøvd og få sendt tilbake varen min som jeg kjøpte der 2 ganger, men fått den tilbake vær bidige gang. Har også kontaktet forbruker europa, og Pixmania har tydeligvis flere saker på nakken anngående det samme problemet. Men det var bare litt opplysninger (men varene generelt som dem sender ut er kjempe bra).

Det om at Dynavoice er billig, er helt riktig.
    Men det at dem yter kun etter prislappen er ikke sant. Selvfølgelig, de kan ikke måle se med Toppmodeller til andre høyttalere. Men jeg tror jeg kan med hånden på hjertet si at disse er de høyttalerne du får mest valutta ut av penga dine. De er utrolig lettdrevne, og spiller Langt over sin prisklasse. og skal du opp i samme lyd hos andre produsenter, så må du fort opp i +/- 10000,-.

Hvis du leser testene gjort av Nyheter om lyd, video, film - audio, AV, PC, foto, spill, dvd, digital - Lyd og Bilde så får du en viss pekepinn på hva som du kan få hvis du velger disse høyttalerne.

Hvis du da velger disse høyttalerne så har du et par tusen til rådighet, og da anbefaler jeg og ta med disse på kjøpet
    XTZ 99 W10.16 Pianolakk det er så mange poster om hvor bra denne subben er, og har fått 5/6 i de fleste testene all over. så jeg ville anbefalt disse for deg

Ønsker deg lykke til med kjøp av anlegg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •