Hvor nøye er det med type bakhøyttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er riktig som runew sier her, det er ikke taleseparasjon til senter, senter kanalen gjengir ca 60% av lyden som kommer i front. Jeg har testet endel med div senterhøytalere de siste ukene og etter min mening er denne veldig viktig om man har 5.0-5.1 m.m. bakhøytalerne er vel de man kan tillate seg og spare penger på om det er et problem, da disse har minst info.

(Selfølgelig er penger et problem, men om man må prioritere så gjør det i front.)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mesteparten av talen kommer gjennom senterhøytaler, når du tar bort senterht så hører du feks null stemmer, eller iallefall veldig utydelig.......

Unntagen kanskje en kommando soldat som kommer skrikende inn fra siden... .men da er jo tale som en effekt og ikke som dialog...

Ja også når andre ropende eller talende mennesker kommer inn fra siden... det er jo en slags blanding av tale og surround effekt.... men all tale ellers blir vanligvis sendt gjennom senter...
    Dere har nok rett i at frontlyd også kommer gjennom senter, men etter min mening så kommer den viktigste informasjonen fra senter i form av dialog...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •