Bowers & Wilkins synspunkter?!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 108
    Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Qrt
    Du har vært til Eskil i Bodø å hørt på Usher CP-6381 ?
    Hvordan var disse i forhold?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Jeg har faktisk hørt på et par 802D på fullt Classe oppsett, monoblokker etc.
    Anlegg til ca. 200.000,-

Sjelden jeg har blitt mer skuffet.
    Lyden var rimelig flat og kjedelig, lite med liv.
    Selvsagt var lyden klar og fin, men manglet sjelen i musikken.

Synes faktisk at en kamerat sine Dynabel S33 på Electrocompaniet AW180 spiller vesentlig bedre.

-J
    Ble heller ikke imponert når jeg hørte dette på Hifiklubben.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var "forelsket" i Nautilus 803/804 for noen år tilbake. Valgte dog en høyttaler til halve prisen som ga meg "nesten" like bra lyd.

Var mye på HFK og hørte på disse, og de krever både mye krefter og bra elektronikk. Koblet en gang opp noen NAD 216 eller noe, og det var krise. Driit kjedelig. Måtte den gang opp på Classé's 150w for at det skulle bli noe liv i de.

Har hørt flere som anbefaler Musical Fidelity til B&W. Skulle gjerne hørt den komboen. Har vurdert å låne et par 804 for å prøve de på min nåværende Talk Electronics rigg med 200w monoblokker, men tør ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det er vel en grunn til at Lyd og bilde har B&W 683 som referanse høytaler i 10000kr klassen
    er vel heller ikke tilfeldig at 4 av 5 gulvhøytalere har toppscore i Lyd og Bilde, samt at alle, både gulv- og stativ har nest høyeste score eller høyeste :-)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bedømmer (nesten) alltid Lyd og Bilde høyttalerene etter hvilken klasse de er representert i, det må vi ikke glemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal det bety da ?

hvis du handler i 10k-klassen, er det dumt at B&W er den beste i den klassen ?

eller hva mente du egentlig...? :-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    er vel heller ikke tilfeldig at 4 av 5 gulvhøytalere har toppscore i Lyd og Bilde, samt at alle, både gulv- og stativ har nest høyeste score eller høyeste :-)
    Ja, det er merkelig at nesten alt scorer 4 eller høyere i Lyd & Bilde. Men det viser vel kanskje at marginene er små i dette markedet, rett å slett at det meste av utstyr leverer godt i forhold til prisen?

Men jeg synes forskjellene burde vært illustrert bedre, altså gi lavere score til de produktene som er "dårligst i klassen". Eks. gi 1 eller 2 istedenfor 3/4 slik som det er i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de tester jo ikke sykt mange forskjellige merker da... mye helgarderinger..
    veldig mange merker folk generelt kjenner godt til.. (HiFi-folk altså...)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Ja, det er merkelig at nesten alt scorer 4 eller høyere i Lyd & Bilde. Men det viser vel kanskje at marginene er små i dette markedet, rett å slett at det meste av utstyr leverer godt i forhold til prisen?

Men jeg synes forskjellene burde vært illustrert bedre, altså gi lavere score til de produktene som er "dårligst i klassen". Eks. gi 1 eller 2 istedenfor 3/4 slik som det er i dag...
    Det blir vel nærmest som presentasjoner av produkter å regne disse testene og en vanskelig balansegang mellom det å ikke komme på kant med annonsører og leverandører som kanskje ikke vil låne ut for test mer hvis de får en dårlig score.

Og så er det at smaken er som baken og noe fungere bra på noe utstyr og ikke på annet. Eksempelvis Denon 3808 som fikk 4 og 4308 som fikk 6 med få mnd mellomrom i Hjemmekino - lydmessig samme forsterker men testet av forskjellig personer og på forskjellig utstyr ?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Qrt
    Du har vært til Eskil i Bodø å hørt på Usher CP-6381 ?
    Hvordan var disse i forhold?

Det stemmer ja.

Men jeg kan ikke si at vi har hatt en såpass seriøs lyttesession ennå at jeg kan komme med sammenligninger eller en "seriøs anmeldelse" av lyden hos Eskil. Det vi derimot har gjort er å prøve å koke vann på den ene forsterkeren hans (det gikk ikke) og skaffet samtidig den første naboklagen hans..

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    deg om det. har hatt ganske mange forskjellige merker og blir alltid skuffet og går gang på gang tilbake til B&W. virker for meg at noen syns det er voldsomt kult å ikke like produktene til hifiklubben.
    hehe Jeg like dali da, så da utelukker det vel meg fra den kategorien.

Smaken er som baken, delt.....
    Men fins sånne som har satt seg i en spærre på at B&W skal di absolutt IKKE like.
    Husker jeg gledet meg stort til å høre 683, så en slik sperre har jeg ikke. Har også hørt B&W høytalere som spiller utrolig bra, bare ikke i forhold til prisen, synes jeg

Å spes når folk med Dynavoice, Xtz etc kondolerer på mitt kjøp av 804S. Da blir jeg litt frustrert. Men, tar meg egentlig ikke nær av sånn.
    Bra! Var nok litt vell provoserende med min "sleng" komentar. Men det viktigste er vel at du erfornøyd med dine egne Høytalere?

Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Når eiere av høyttalere til 1000kr o.l uttaler seg om at B&W er crap er vel ikke å ta så veldig seriøst.....
    Så utrolig arrogant! Du sier jo her at at evenen til å bedømme en høytaler går i takt med hvor dyre høytalere man selv har?!? (Og slettes ikke har noe med personlig smak å gjøre (selv om, å si at B&W er crap punktum. Er useriøst))

Jeg er klar over at det er utrolig mange meninger der ute, men B&W låter utrolig bra. Sånn er det med den saken.....
    Ok. Din personlige mening er loven! :-D

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt DM 602 siden de først kom ut. Koblet de opp mot en Rotel RA-810A, og har vært fornøyd siden. Har hatt utrolig mange fine lytteopplevelser

Det skal vel vanskelig argumenteres for at B&Ws 600 serie ikke gir mye for pengene, sett at man liker lydsignaturen. Det var i alle fall tilfelle for ca 10 år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... det er vel små sjanser at en som aldri har hatt B&W, men bare har hørt det hos andre faktisk vet hva det står for ?
    akkurat som med alle andre høytalere...

selvom jeg f.eks har hørt på forskjellige varianter av Dali veldig ofte, så ville jeg aldri sagt "sånn er det" uten å hatt de selv å virkelig hørt på de! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    hehe Jeg like dali da, så da utelukker det vel meg fra den kategorien.

Husker jeg gledet meg stort til å høre 683, så en slik sperre har jeg ikke. Har også hørt B&W høytalere som spiller utrolig bra, bare ikke i forhold til prisen, synes jeg

Bra! Var nok litt vell provoserende med min "sleng" komentar. Men det viktigste er vel at du erfornøyd med dine egne Høytalere?

Så utrolig arrogant! Du sier jo her at at evenen til å bedømme en høytaler går i takt med hvor dyre høytalere man selv har?!? (Og slettes ikke har noe med personlig smak å gjøre (selv om, å si at B&W er crap punktum. Er useriøst))

Ok. Din personlige mening er loven! :-D
    Ser du tar deg nær av mine meninger og kaller meg arrogant. Dette er en tråd for SYNSPUNKTER er det ikke. Jeg mener at B&W låter bra punktum. Er vel fortsatt lov å yttre mening. Noen kjører lada og er fornøyd med det. Andre kjører Ferrari og er førnøyd med det. Som du kan se av oppsettet mitt har jeg ingen av delene.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mange høyttalere, jvc, jamo, cerwin vega, jbl, b&w 603s3 og nå har jeg b&w cm1. Alle har hatt sine gode sider, men til allround bruk er det b&w som passer meg mest. De er kansje ikke spesielt godt egnet til festbruk, men glimrende til musikklytting.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du tar deg nær av mine meninger og kaller meg arrogant. Dette er en tråd for SYNSPUNKTER er det ikke. Jeg mener at B&W låter bra punktum. Er vel fortsatt lov å yttre mening. Noen kjører lada og er fornøyd med det. Andre kjører Ferrari og er førnøyd med det. Som du kan se av oppsettet mitt har jeg ingen av delene.
    ok

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt noen B&W høyttalere i noen av klubbens lokaler. Jeg liker dem veldig godt. Veldig nøytral og "korrekt" klang synes jeg. Gode på akustisk musikk. Det at en god del opplever at de ikke engasjerer veldig mye tror jeg kan være en indikasjon på en viss riktighet (vi har det jo med å overdrive). Jeg tror de kan ha godt av forsterkere som engasjerer og er kraftfulle. Lyngdorf TDA2200 syntes jeg hadde noe av samme tendensen som B&W så jeg er usikker på om det er noen ideel match.

Jeg hørte 802D på Classé en gang og det låt svært bra etter min mening. 805S har jeg også likt godt (ikke helt med Lyngdorf). Jeg har også hørt 703/4 og 803S. Jeg ser endel mener 805S og 802D er de beste i forhold til pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har hørt på B&W CDM 9NT. Noen formeninger om denne? Har hørt at dette er "forgjengeren" til 703 serien?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær nå så snill folkens og slutt å ta alt som blir sagt som en personlig fornærmelse eller noe sånt. har akkurat lest igjenom inleggene i denne tråden som forøvrig startet ganske greit, men så virker det mer som om det er person angrep som gjelder. (gjelder selvsagt ikke alle)
    men til mitt synspunkt om B&W så er det helt klart fantastiske høytalere de lager jeg startet først med 685, hvor jeg litt senere utvidet til 683 og htm61, som jeg koblet på pioneer vsx2016S. kjøpte senere lyngdorf SDA2175, som jeg syntes funka svært bra på 683, faktisk så bra at jeg senere oppgraderte til SDAI2175. og kjøpte lyngdorf cd-1.
    har nå oppgradert til TDAI2200 og 803S som jeg bare er utrolig fornøyd med. syntes at klarheten, dybden, dynamikken og alt sammen bare er helt ubeskrivelig bra, og ingen andre høytalere jeg har hørt greier dette på samme måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Riis
    Noen av dere som har hørt på B&W CDM 9NT. Noen formeninger om denne? Har hørt at dette er "forgjengeren" til 703 serien?

deilige høytalere er eier av de nå. Det er forgjengeren til dagens 703 ja. 703 da mye mer oppgradert sies det men veldig fornøyd med de.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •