Bowers & Wilkins synspunkter?!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 108
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ikke bry deg om dem som kommer med så uvitene påstander. Det finnes nok ikke mange høyttalermerker som har laget så mange respekterte høyttalere som nettopp B&W. Sett i et objektivt perspektiv fra min oppfatning av merket.

Subjektivt synes jeg B&W har gode allroundere i de fleste prisklasser. Men ikke alle modellene appelerer til meg.
    Dem imponere dog oftest når man får koblet de til en kilde og forsterker av høy kvalitet. Da vokser enkelte av modellene til noe alt annet enn kjedelig. 800 serien er jo nettopp en slik høyttaler. Også noen av stativhøyttalerene.
    Slik sett er de nok litt krevende. Noe som kan være litt kjipt hvis budsjettet
    ikke strekker til..

Uansett. Det finnes ingen høyttaler som absolutt alle liker. For de som elsker CV, blir nok B&W en kjedelig høyttaler. Smak og behag.

Stemmer! Vi har et par 20år gamle B&W P1800(topp modell) i stua, eller, til nå nylig, da fattern oppgraderte litt. Men uansett, de er 20år gamle, og spiller fletta av noe av det som kommer nå. Så ikke angre deg, selv jeg liker de.
    Mvh Yamaha Fanatiker.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt B&W DM604, Matrix 804 og Matrix 802(hadde i en periode 4 stk. 802 og 2 stk. 804 i surround-oppsett) og kan ikke si anet enn at de låter meget godt. Har slitt lenge med å finne noe som overgår de og måtte opp på Pioneer S-1EX før jeg byttet de ut. Har passet på å få en avtale at jeg kan kjøpe de tilbake, dersom han skal selge de.

Utrolig mellomtone, dønn ærlig og utrolig "deilig" lyd er vel det jeg sitter igjen med av minner:-D

Synd at noen her på forumet ikke har fått oppleve B&W høyttalere som engasjerer! For det kan de virkelig - med litt jobbing med plassering og tuning av rommet, får man en lyd jeg ihvertfall vil klassifisere som high-end.

Kos deg med 804ene og ikke hør så mye på de som ikke har fått hørt de "ordentlig":wink:

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er akkurat som Lian-Li, i PC-verdenen. Du får glimrende kvalitet og de leverer nyaktig det de lover. Det er langt i fra tilfeldig at anerkjente studio bruker B&W.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW er et fantastisk merke, ikke alt som er like bra. Men 800 serien kødder man ikke med . De siste årene har vært knallgode for BW, når det kommer til lyd. Lyden passer dog ikke alle, siden man skal opp i en voldsom pris for å få enormt trykk samt dynamikk ala det spesialistene på div områder kan gå til.

Ofte er DB og trykk det som imponerer, men tro meg, dette blir bare kjedelig etter verdt.

BW 804S er en kongehøyttaler! Har selv 703, de er gode, men dine er flere hakk bedre (mitt synspunkt).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

803d

På fredag kommer 803D i hus, og det blir utrolig spennende å høre hvordan dette spiller i rommet her.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torhaavard
    På fredag kommer 803D i hus, og det blir utrolig spennende å høre hvordan dette spiller i rommet her.
    HÅHÅ.. gled deg . Missunerlig . Elektronikk da ?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en kjempehøyttaler :-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er useriøst og barnslig når noen uttaler at de ikke liker B&W, "bare fordi...", uten faktisk å ha hørt gjennom sortementet eller på skikkelig elektronikk. Jeg har ihvertfall til gode å ha lyttet på B&W som jeg ikke liker. Til og med de minste DM686 (som jeg bruker som bak HT) imponerte meg litt, de spiller stort og ærlig for å være så små dog mangler de dypbass, men hvilken stativhøyttaler gjør ikke det?!

Men for all del vi er jo her for å dele meninger og erfaringer, så det er ikke meningen å rakke ned på dere som faktisk ikke liker B&W og kan begrunne det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronikk

Har en Jeff Rowland interegert nå, men den skal byttes ut. Har planer om noe større forsterker til 803D, men det blir nok en Lyngdorf TDA2200 i førsteomgang. Kanskje bruke den og bi-ampe med en forsterker til.. får se. Ellers har jeg EMC-1 og gode kabler fra Wireworld.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en grunn til at Lyd og bilde har B&W 683 som referanse høytaler i 10000kr klassen

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gratulere, du kommer neppe til å angre
    Bi-Ampe ja.... Er du intressert i en brukt SDA2175 må du bare gi et pip.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det er vel en grunn til at Lyd og bilde har B&W 683 som referanse høytaler i 10000kr klassen
    Akkurat det behøver ikke å bety noe som helst. Har vært mye rart fra den kanten.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eiere av høyttalere til 1000kr o.l uttaler seg om at B&W er crap er vel ikke å ta så veldig seriøst. Kjøpte mine førtse B&W i 1993. Har ikke eid så mange, men har hørt på mange av modellene. De er strømkrevende og krever forsterker med ordentlig strømforsyning. (Nad, HK). Nytter ikke med 100 "sonywatt" på 703 for å si det slik..... Jeg er klar over at det er utrolig mange meninger der ute, men B&W låter utrolig bra. Sånn er det med den saken.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk hørt på et par 802D på fullt Classe oppsett, monoblokker etc.
    Anlegg til ca. 200.000,-

Sjelden jeg har blitt mer skuffet.
    Lyden var rimelig flat og kjedelig, lite med liv.
    Selvsagt var lyden klar og fin, men manglet sjelen i musikken.

Synes faktisk at en kamerat sine Dynabel S33 på Electrocompaniet AW180 spiller vesentlig bedre.

-J

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par av de gamle Matrix 802 (s1). Uten at jeg har fått testet dem skikkelig enda kan jeg si at de har en veldig fremtredende mellomtone som jeg syns skaper et veldig anstrengt lydbilde. Bassen er også veldig borte og til tider nærmest ikke-eksisterende. Har heller ikke fått dem til å svare lineært på de høyere bassfrekvensene (ca. 350Hz fritt etter hørselen)

Som dere sikkert forstår er jeg ikke veldig imponert enda. Gleder meg til å få større forsterkere i hus og se hvordan de oppfører seg under Greg Ball's sterke hånd.

Har hørt noen høyttalere fra den nye DM serien, og der var det flust med detaljer og engasjement. Må ærlig innrømme at jeg liker de høyttalerene veldig godt. Kan godt tenkes at det havner f. eks. et par DM683 inne på rommet mitt en vakker dag.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Har et par av de gamle Matrix 802 (s1). Uten at jeg har fått testet dem skikkelig enda kan jeg si at de har en veldig fremtredende mellomtone som jeg syns skaper et veldig anstrengt lydbilde. Bassen er også veldig borte og til tider nærmest ikke-eksisterende. Har heller ikke fått dem til å svare lineært på de høyere bassfrekvensene (ca. 350Hz fritt etter hørselen)

Som dere sikkert forstår er jeg ikke veldig imponert enda.

Og jeg har et par 802 S3 og blir like imponert hver gang jeg snurrer igang en CD. Nå er jo hverken bassene eller delefilterne like i S1 og S3, men S1 er ingen dårlig høytaler av den grunn..

Har lekt med tanken på å prøve et annet merke flere ganger, men ombestemmer meg fort når jeg kommer på hvor stor fallhøyden er...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Anlegg til ca. 200.000,-

Synes faktisk at en kamerat sine Dynabel S33 på Electrocompaniet AW180 spiller vesentlig bedre.

-J
    Hvis du refererer til HiFiklubbens lytterom i Oslo, så må jeg si meg totalt uenig. Selv fikk jeg gåsehud av lytteopplevelsen der.. B&W 802D, B&W ASW855, B&W SCMS + Classè..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Anlegg til ca. 200.000,-

-J
    Kanskje det var musikken som manglet sjelen i seg selv? Jeg antar at den B&W+Classe komboen du beskriver over ikke farger lyden særlig mye, sammenlignet med Dynabel+EC, og derfor kan oppleves som "bedre".

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Og jeg har et par 802 S3 og blir like imponert hver gang jeg snurrer igang en CD. Nå er jo hverken bassene eller delefilterne like i S1 og S3, men S1 er ingen dårlig høytaler av den grunn..

Kan du beskrive hvordan du opplever mellomtonen på 802 S3?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Kan du beskrive hvordan du opplever mellomtonen på 802 S3?
    Vanskelig å beskrive kjenner jeg, annet enn jeg i større grad enn før hører hvor "feil" mye annet høres ut.. I mine ører that is.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •