Jbl Es90 Vs Qln Artech 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl Es90 Vs Qln Artech 8

Har i dag QLN Artech 8, men skal skifte høytaler i sommer. Lurer derfor på om JBL ES90 kan være et bra valg? Det er nok ikke store oppgraderingen, men satser på den vil spille bedre enn Artechene mine. Var innom HFC og hørte JBLene, og sammenlignet de med Artechene mine. Følte da at Artechene var en del skarpere, mens JBL var litt rundere og kanskje litt mer detaljer, og trykket veldig godt. Fikk hørt skikkeligt siden jeg hadde litt dårlig tid.

Noe meninger om dette?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold Artech. ES90 blir ikke nok oppgradering mener jeg. Hva med brukte TL260?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå bort fra fjortis-høyttalere? Fins jo mye bedre der ute... Hvis budsjettet ditt er på nærmere 10 000, fins det jo vanvittig mye bra brukt også. Og vips får du lyst på noe bedre enn den NAD'en din også, og så er karusellen i gang...

Strekk deg mot disse: Audio Physic Virgo II selges!

En knallgod ht.

Eller: Patos Lyric 402 mk3

focal chorus 826v(3mnd) strøkne

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvorfor ikke gå bort fra fjortis-høyttalere? Fins jo mye bedre der ute... Hvis budsjettet ditt er på nærmere 10 000, fins det jo vanvittig mye bra brukt også. Og vips får du lyst på noe bedre enn den NAD'en din også, og så er karusellen i gang...

Strekk deg mot disse: Audio Physic Virgo II selges!

En knallgod ht.

Eller: Patos Lyric 402 mk3

focal chorus 826v(3mnd) strøkne
    De der Focalene spurte jeg om i en tråd for en stund siden, men fikk aldri noe svar.. Tror de har en del av det jeg leter etter: bunndrag og morofaktor + at de kanskje duger til Bruce Springsteen, Dire Straits etc om man skulle skru på musikk..? Eller, tar jeg feil? Hvordan stiller de seg mot Monitor Audio RS8 feks?

Har selv tittet litt på den der JBL-surroundpakken med ES-fronter hos Hifi-Centeret... men har aldri fått testet de.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjortis høytaler? hmm.. Vil ha en rocka høytaler. Budsjettet er på ca 10000+/-. Og alternativene nå er Canton, Elac, Dali Ikon 7 og 6, JBL ES90, B&W. Hørte også System Audio i dag, men det syns jeg blir for pent og puslete. ES90 likte jeg veldig godt, med tanke på design og lyd. Men fikk ikke hørt skikkeligt.

Noen andre tips?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal brukes i et rent stereo oppsett med de komponentene jeg har i dag. Det vil også komme eg C272 for biamping. Så krefter er det nok av.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Fjortis høytaler? hmm.. Vil ha en rocka høytaler. Budsjettet er på ca 10000+/-. Og alternativene nå er Canton, Elac, Dali Ikon 7 og 6, JBL ES90, B&W. Hørte også System Audio i dag, men det syns jeg blir for pent og puslete. ES90 likte jeg veldig godt, med tanke på design og lyd. Men fikk ikke hørt skikkeligt.

Noen andre tips?
    Syns det der Focal-tipset virket bra jeg. Har riktignok aldri hørt de, men hører folk sier de har dyyp bass hvertfall Hva med Polk Audio? Har fått anbefalt de selv. Polk Audio LSI9 får mye skryt, ser bra ut og koster rundt 10-11'.. Er det i det hele tatt aktuelt med stativ-høyttalere? Aldri hørt LSI-serien, men syns RTI-serien spilte bra, litt amerikansk loudness og mye moro!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ er aktuelt det også. Flytter i ny leilighet nå og der har jeg ikke så mye plass, men skal alltids få det til. Syns JBL ES serien så veldig pen ut. Men syns kanskje ikke det var den helt store forbedringen. Syns også Ikon 7 er en spennendes høytaler, men den blir kanskje litt spinkel, veier vel så vidt 20kg? Dali Suite serien er også et alternativ.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ er aktuelt det også. Flytter i ny leilighet nå og der har jeg ikke så mye plass, men skal alltids få det til. Syns JBL ES serien så veldig pen ut. Men syns kanskje ikke det var den helt store forbedringen. Syns også Ikon 7 er en spennendes høytaler, men den blir kanskje litt spinkel, veier vel så vidt 20kg? Dali Suite serien er også et alternativ.
    hva med et par klipsch rf-82? har selv fått tilbud om 8000kr for disse nye:-D
    Men blir vel ikke den beste matchen med nad:-| da blir de vel kanskje uaktuelt for din dell?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har tenkt på det. Men tror Klipsch blir uaktuelt. Beste matchen? Kanskje ikke. Men Vincent_Vega er nå kjempe fornøyd med sine RF63 og Nad C372 og C272

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omtrent samme budsjett som deg på høyttalere...

De jeg har fått hørt er:

B&W DM683 - bra med punch og oppfattet de som mye mer rocka enn CM7. Har fremdeles de som referanse... Introen til Dire Straits med "Money for nothing" var bare helt konge! Disse hørte jeg med Denon 2808 og Lyngdorf SDA effekttrinn.

B&W CM7 - spiller noe penere oppover i registeret, men ikke samme punchen i bassen som DM683. Utrolig mye penere enn DM683 dog!

Dali Ikon 6 - hørte jeg på i 30 sekund.. Fenget meg ikke i det hele tatt - lys og kjønnsløs. Lurer faktisk på om det var samme forsterker som du har(NAD C372) som ble brukt... Har i ettertid fundert på om det var noe galt med oppsettet da Ikon 6 skal ha "kjellerdyp bass".. Må vel muligens høres en gang til for sikkerhets skyld. Ikon 7 har jeg ikke hørt, har et 6,5" basselement til og bør vel trøkke til litt mer av den grunn enn Ikon 6.

Polk Audio RTI12 - hørte de på en noe svak forsterker(Marantz PM7001). Syns de hadde et stort og flott lydbilde, med mye punch i bunn.. Noe skarpe s'er på Thomas Dybdahl, men tror kanskje det gjelder spesielt den platen, hørte det ikke på andre plater som vi spilte. De er dog noe dyrere enn budsjettet.. husker ikke eksakt pris, men de bikker 10'. De er også noe romstore.. syns de virket litt for dype for min leilighet.

De som jeg går og irriterer meg over at jeg ikke har hørt:

Monitor Audio RS6 - svært mange som anbefaler disse

Monitor Audio RS8 - har en 6" til i forhold til RS6, bør vel trøkke litt ekstra, Andrè på Hifi-huset anbefaler dog RS6 i steden...

Focal Chourus 826V - skal ha svært bra bass, ligger en gammel tråd her inne der Vetteman tester de..

Polk Audio LSI15(sprenger budsjettet, men dog) - syns de er helt rå å se på, og spiller de slik RTI gjør, bare bedre, så vet jeg at det vil fenge lydmessig også

Dynaudio Focus 140 - utrolig pen, noe dyr kanskje.. Tiger her inne har vel testet disse en del? Går for å være en av stativhøyttalerne med best bass!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har tenkt på det. Men tror Klipsch blir uaktuelt. Beste matchen? Kanskje ikke. Men Vincent_Vega er nå kjempe fornøyd med sine RF63 og Nad C372 og C272
    Har du sett litt på kef iq9? Hørte de på budal-radio engang, likte godt det jeg hørte:-D. Kef iq-5 har komt i en ny utgave nå med et litt bedre delefilter. De ble netopp testet i hjemmekino, resultatet ble en 6er. Trolig er ikke iq9 i ny utgave så langt unna horisonten, så kanskje de kunne vert noe?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte litt på denne jeg GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden.

Når det gjelder Ikon 6 har jeg hørt denne på Nad C372 det funket som fjell. Trykket ikke mye, men spillte utroligt bra. Har også hørt Ikon 8 med C372 og C272 og det funket drit bra.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia

Har du sett litt på kef iq9? Hørte de på budal-radio engang, likte godt det jeg hørte:-D. Kef iq-5 har komt i en ny utgave nå med et litt bedre delefilter. De ble netopp testet i hjemmekino, resultatet ble en 6er. Trolig er ikke iq9 i ny utgave så langt unna horisonten, så kanskje de kunne vert noe?

Ja, får ta meg en tur innom der.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden
    De frister mest for en framtidig oppgradering av mitt anlegg. Eventuelt stativhøytaleren fra samme serie.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vell flere av blader som anbefaler es serien forran studio l serien.

ble selv anbefalt es serien forran studio av sjefen på hificenteret i trondheim.

og etter en liten lytt, så er jeg absolutt enig. den nye es serien er virkelig et funn til prisen. utrolig rocka høyttalere. prøvde de på på Harman/Kardon 970 og det var en meget god match.

jeg prøvde es80 bare så det skal være sagt.

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal høre ES90 og Artech 8 samme forsterker denne gangen. Nå hørte jeg Artech 8 på den nye 3490? og HD970, og ES90 på en Primare surround forsterker. ES-serien ser også mye kulere ut enn studio l serien.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med flere tips?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med flere tips?
    XTZ 99.36? Lillebroren(XTZ 99.25) har gjort det bra i test hvertfall. Dødsrå finish syns jeg + at de er ganske prisgunstige. Hvor rocka de er vet jeg ikke..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •