"Verdens" styggeste høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 148
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Verdens" styggeste høyttaler?

Vifa / Scan speak Høyttalere selges! | FINN torget

Her er det bare å løpe og kjøpe.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he,he! noe av det syggeste jeg har sett.tvilsomt om jeg ville hatt de i hus :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Furu? Ikke engang god ved!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nå ikke de var så ille jeg da, men jeg hadde nå ikke akkurat laget de slik selv...

Har forøvrig lyst til å lage meg noen openbaffel høyttalere...

EDIT: Skal vi ta ett powerbuy på disse? Kunne kanskje tenkt meg 2 av de 8" om jeg hadde visst litt mere data på de... Kom igjen gutter, vi lager oss openbaffel og viser denne karen hvordan man "designer" høyttalere!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vell hver sin smak, kjedelig om alle hadde lik smak.

men personlig syns jeg de var mindre pene.

låter sikkert meget pent da!

mvh
    stian

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort pianolakk kunne ha vært kledelig. Evt. til hyttebruk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor mener du disse er "verdens" styggeste?

Kanskje du mener det, men det betyr ikke at "verden" er enig med deg.
    Morsomt at noen faktisk tør og gjøre ting annerledes....

Husk smaken har alltid vært som baken, den er delt.

Blir for dumt å holde på å si at noe er verdens styggeste på et offisielt forum, skjerp deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana

Blir for dumt å holde på å si at noe er verdens styggeste på et offisielt forum, skjerp deg!
    Er enig her, men en spade er fortsatt en spade - og disse var ihvertfall jævlige stygge!

Tja... de kunne helt sikkert passert som en fancy kreasjon som Røkke skulle ha i lytterommet sitt på hytta si. Men nå tror jeg kanskje ikke Røkke lytter så mye på musikk - enten den kommer fra furukabinett eller ei - og han handler vel heller ikke så mye på finn.no.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana

mulig han bare fikk et illebefinende når han så de å ytret meninga om kreasjonen
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hahaha!

Det går vel ann å male den?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Øvelse i tegnsetting

Verdens "styggeste" høyta(l)ler, er det vel som menes? Om overskriften innbyr til å diskutere om dette faktisk er verdens styggeste høytalere, er det kanskje heller superlativformen av adjektivet stygg som må anføres med tegn?

Men det kan også tenkes at det er "verdens" som menes, i betydningen "forholdt til et sammenligningsgrunnlag av andre stygge høytalere". En slik forståelse blir imidlertid litt uklar da det må ligge en spesiell tolkning av verden til grunn. Kanskje mener man rett og slett at høytalerne ikke hadde tålt sammenligning med andre (stygge) høytalere? Dertil er de udiskutabelt for superstygge? Om en slik forståelse ligger til grunn for bruken av anførselstegn, får spørsmålet straks en dimensjon av eksistensiell erkjennelse og tvil ved seg. Er det verden vi snakker om, eller noe som står i dennes plass, altså en "verden"?

Men det kan være at det ikke er høytalere/høyttalere det er snakk om i det hele tatt?! Legg merke til gjenstandene på bildet som lenken fører til. De minner om høytalere, men befinner seg liggende. Kan det rett og slett og likevel være ´høytallere´ det er snakk om her, noe som er høytaler/høyttaler-lignende og bare lar seg sammenligne med gjenstander i sin klasse i en spesiell forståelse av begrepet ´verden´?

En liten anmerkning til slutt: At det er snakk om to høytalere betyr ikke at ordet får dobbel ´l´, men en interessant alternativ rettskrivningsregel hadde det utvilsomt vært.

Hadde en dårlig rettledersamtale for bachelor-oppgaven i dag, beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var spesielle... Men ikke VERDENS styggeste

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde disse blitt lakkert i sort pianolakk så hadde de ikke vert så ille tror jeg..

Ingen som er god på photoshop her da?:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Verdens "styggeste" høyta(l)ler, er det vel som menes? Om overskriften innbyr til å diskutere om dette faktisk er verdens styggeste høytalere, er det kanskje heller superlativformen av adjektivet stygg som må anføres med tegn?

Men det kan også tenkes at det er "verdens" som menes, i betydningen "forholdt til et sammenligningsgrunnlag av andre stygge høytalere". En slik forståelse blir imidlertid litt uklar da det må ligge en spesiell tolkning av verden til grunn. Kanskje mener man rett og slett at høytalerne ikke hadde tålt sammenligning med andre (stygge) høytalere? Dertil er de udiskutabelt for superstygge? Om en slik forståelse ligger til grunn for bruken av anførselstegn, får spørsmålet straks en dimensjon av eksistensiell erkjennelse og tvil ved seg. Er det verden vi snakker om, eller noe som står i dennes plass, altså en "verden"?

Men det kan være at det ikke er høytalere/høyttalere det er snakk om i det hele tatt?! Legg merke til gjenstandene på bildet som lenken fører til. De minner om høytalere, men befinner seg liggende. Kan det rett og slett og likevel være ´høytallere´ det er snakk om her, noe som er høytaler/høyttaler-lignende og bare lar seg sammenligne med gjenstander i sin klasse i en spesiell forståelse av begrepet ´verden´?

En liten anmerkning til slutt: At det er snakk om to høytalere betyr ikke at ordet får dobbel ´l´, men en interessant alternativ rettskrivningsregel hadde det utvilsomt vært.

Du har forøvrig skrevet ordet høyttaler feil 8 ganger i en og samme post.

(hehe - bare måtte ;-))

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

Hvem bryr seg om rettskriving ?
    Er ikke smart å rette på andre når du selv skriver feil da

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var da langt fra det værste jeg har sett... men pene njei :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk i elektroniske ordbøker
    Både høytaler og høyttaler er rett, men jeg har inntrykk av at høyttaler er mest utbredt.

On Topic: Hadde en av rollekarakterene i Mot i Brøstet vært interessert i hifi, hadde muligens høyttalerne sett slik ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Søk i elektroniske ordbøker
    Både høytaler og høyttaler er rett, men jeg har inntrykk av at høyttaler er mest utbredt.

On Topic: Hadde en av rollekarakterene i Mot i Brøstet vært interessert i hifi, hadde muligens høyttalerne sett slik ut.
    I så fall bøyer jeg meg i støvet. Sjekket bare i Clue og i FireFox sin innebygde ordbok og ordet "høytaler" fantes ikke i noen av dem i alle fall... Det gjelder tydeligvis å velge rett ordbok...

Forøvrig falt ikke disse høyttalerene helt i min smak heller...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    I så fall bøyer jeg meg i støvet. Sjekket bare i Clue og i FireFox sin innebygde ordbok og ordet "høytaler" fantes ikke i noen av dem i alle fall... Det gjelder tydeligvis å velge rett ordbok...

Forøvrig falt ikke disse høyttalerene helt i min smak heller...
    Jeg sökte for å sjekke selv, men mener at dette har värt diskutert her inne för og at dette ble konklusjonen. Jeg skriver uansett höyttaler, ihvertfall de gangene ikke andre taster sniker seg inn.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg sökte for å sjekke selv, men mener at dette har värt diskutert her inne för og at dette ble konklusjonen. Jeg skriver uansett höyttaler, ihvertfall de gangene ikke andre taster sniker seg inn.:-D
    Du kan skrive det meste: høyttaler, høytaler og høgtaler.

Så jeg får nok bite i meg min morsomhet, og lar mitt innlegg stå uforandret til skrekk og advarsel ;-)

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •