Konkurrenter til Klipsch RSW-10d???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konkurrenter til Klipsch RSW-10d???

Nå har Audiocompaniet satt ned veilledende pris på Klipsch RSW-10d til 9995,-

Dette er maks av mitt budsjett, men jeg tror det er en h....... bra woofer.

Men, hvilke andre konkurrenter finnes det i opptil 10k segmentet, som kan spille bra med Klipsch HT og Yamaha receiver? Anyone?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Nå har Audiocompaniet satt ned veilledende pris på Klipsch RSW-10d til 9995,-

Dette er maks av mitt budsjett, men jeg tror det er en h....... bra woofer.

Men, hvilke andre konkurrenter finnes det i opptil 10k segmentet, som kan spille bra med Klipsch HT og Yamaha receiver? Anyone?
    Kommer kanskje ikke som noe sjokk, men SVS!!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket sjokk ;-)

Hvor detaljert og dynamisk er SVS forresten? Trodde det var mer punch, trykk og brutal kraft....

edit: Har kikket på SB12-Plus, er den en konkurrent/match? (Vil ha mye trykk i lite volum). Skal brukes 50% på film, 20% på spill, 25% på TV og 5% på musikk...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket sjokk ;-)

Hvor detaljert og dynamisk er SVS forresten? Trodde det var mer punch, trykk og brutal kraft....

edit: Har kikket på SB12-Plus, er den en konkurrent/match? (Vil ha mye trykk i lite volum). Skal brukes 50% på film, 20% på spill, 25% på TV og 5% på musikk...
    Personlig har jeg aldri hvert borti svs, men jeg skal handle meg en utpå året engang:-D

Men uansett. Det er mange som tror at dersom en sub sitter i en lukket kasse så vil den spille stramere og ha bedre lydkvalitet.Dette er ikke nødvendigviss rett. Mulig at det er lettere og få en jevnere frekvensrespons med en lukket sub, men kalibrert knuser en stor sub en liten og spiller høyere, dypere og med like god lydkvalitet som en lukket sub. Så har du plas så bør du i utgangspunktet heller gå for en svs pb12-nsd isteden for sb12-plus

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en yamaha v861 og en sub fra svs (10"). Skal gi tilbake mld hva jeg syns når jeg får testet den

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv RSW-10d og kan bekrefte at dette er en hissig liten sak.

Den ser liten og søt ut der den står i hjørnet ved sidene av frontene...
    Den er rask og detaljert, funker ypperlig til musikk...også den musikken som går fort.

Kan anbefales..!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    ...Så har du plas så bør du i utgangspunktet heller gå for en svs pb12-nsd isteden for sb12-plus
    13m2, og alt av andre høytalere er in-wall :-D

Så først etter innbygging fra Klipsch, men Audiocompaniet mente disse ikke var optimale, og så var visst ikke sub amp godkjent i Europa ennå :-(

Deretter har jeg kikket på andre SUB in-wall løsninger som Velodyne SC-IW, NHT IWS 12", Triad Bronze/4, Earthquake THOR og Artison RCC 300. Alle disse er passive, trenger da sub amp, og enten umulige å få fatt i, eller svindyre (les: overkommelige på pris i USA, men med 110V blir det med tanken). Hadde da også tenkt på 2 stk av disse.

Planen var å felle inn AV komponentene i eget skap inn i veggen også, men da sa fruen stopp!

Derfor er "smått godt" for meg.... Så STOR sub blir det aldri...

Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Jeg har en yamaha v861 og en sub fra svs (10"). Skal gi tilbake mld hva jeg syns når jeg får testet den :-)
    Gjør det, for selv om jeg skal på demo i morgen haster det ikke på dagen (men noen uker så)

Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Har selv RSW-10d og kan bekrefte at dette er en hissig liten sak.

Den ser liten og søt ut der den står i hjørnet ved sidene av frontene...
    Den er rask og detaljert, funker ypperlig til musikk...også den musikken som går fort.

Kan anbefales..!!
    Akkurat! Men hva synes du på film og spill?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13m2, og alt av andre høytalere er in-wall :-D

Så først etter innbygging fra Klipsch, men Audiocompaniet mente disse ikke var optimale, og så var visst ikke sub amp godkjent i Europa ennå :-(

Deretter har jeg kikket på andre SUB in-wall løsninger som Velodyne SC-IW, NHT IWS 12", Triad Bronze/4, Earthquake THOR og Artison RCC 300. Alle disse er passive, trenger da sub amp, og enten umulige å få fatt i, eller svindyre (les: overkommelige på pris i USA, men med 110V blir det med tanken). Hadde da også tenkt på 2 stk av disse.

Planen var å felle inn AV komponentene i eget skap inn i veggen også, men da sa fruen stopp!

Derfor er "smått godt" for meg.... Så STOR sub blir det aldri...

Gjør det, for selv om jeg skal på demo i morgen haster det ikke på dagen (men noen uker så)

Akkurat! Men hva synes du på film og spill?
    hva med og kjøpe en svs tube? De tar jo ikke allverden med plass

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den klipschen er spinnvill jeg . Men det er nok en mer mellombass subb enn en dypbass subb.. Mellombassen er jo det som er GØY!

Har selv BW ASW 850 og en SVS plus/2. Subwoofere i verdensklasse begge 2, men kan ikke sammenlignes pga at SVS'en drar ifra endel nedover i registeret, mens BW'en spiller "penere" i mine ører (oppover i registeret). BW'en dipper endel ifra 25hz, SVS'en pumper fortsatt lyd ned til under 20hz :P.

Mitt tips, test klipschen, liker du den, så ikke la oss her hindre deg i å gjøre et kjøp som gjør DEG glad og lykkelig . Men det finnes et hav av subwoofere der ute, skal du teste alle, så ender du aldri opp med noe sub . Pris/ytelse er ikke den store forskjellen, alle har "styrke" og "svakheter" (gjelder de kjente merkene iallefall).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,976
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som kjører SVS sammen med Klipsch. Har ikke prøvd det selv, men jeg hadde XTZ 12" sammen med F3 og det var ikke bra match..

Klipsch spiller veldig tørrt og definert så jeg måtte ha Rw12d istedet.. Da fallt bitene på plass. Jeg liker også best å ha komponentene fra samme produsent stort sett.

og forresten, JA den RSW`en spiller rått!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror den klipschen er spinnvill jeg . Men det er nok en mer mellombass subb enn en dypbass subb.. Mellombassen er jo det som er GØY!).

Den tanken er jeg med på, men mellombassen får du jo høytalerne til og ta seg av, vist det er raltivt bra sørelse å de. Så du vil da få mer gelede av en dyppbass sub. En mellombass sub tror jeg du vil få mer glede av vist du har relativt små høytalere som dipper av tidlig og som da trenger hjelp i mellombassen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med og kjøpe en svs tube? De tar jo ikke allverden med plass
    Skeptisk... Redd SVS "romler" for mye". Dynamikk og kontroll oppover i bassen er å foretrekke. Har ingen planer om at nabolagets katter skal spontanføde ;-)

Tror den klipschen er spinnvill jeg . Men det er nok en mer mellombass subb enn en dypbass subb.. Mellombassen er jo det som er GØY!

Har selv BW ASW 850 og en SVS plus/2. Subwoofere i verdensklasse begge 2, men kan ikke sammenlignes pga at SVS'en drar ifra endel nedover i registeret, mens BW'en spiller "penere" i mine ører (oppover i registeret). BW'en dipper endel ifra 25hz, SVS'en pumper fortsatt lyd ned til under 20hz :P.

Mitt tips, test klipschen, liker du den, så ikke la oss her hindre deg i å gjøre et kjøp som gjør DEG glad og lykkelig . Men det finnes et hav av subwoofere der ute, skal du teste alle, så ender du aldri opp med noe sub . Pris/ytelse er ikke den store forskjellen, alle har "styrke" og "svakheter" (gjelder de kjente merkene iallefall).
    Mellombass er ikke bare gøy, men essensielt, spør du meg. Hvor mye under 25hz det er behov for å komme, vet jeg ikke, men jeg er ikke en av de som ønsker å kjenne på hva jeg spiste til middag ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    og forresten, JA den RSW`en spiller rått!
    Dro ned på Oslo Hifi Center og testet denne i dag. De har jo ikke "lytterom" (joda, men ikke for RSW som de burde selge i bøtter og spann), og selv om jeg kom etter avtale, stod det en pall med høytalere midt i lytterommet. Etter 15 min. med fikling fikk han det til, men hadde han jo ikke noe Blu-Ray med punch er vise frem. Så dristet han seg til å anbefale RT-10. Den ville han gått for! Han skulle ha 15k for den, men noe hjemlån kom ikke på tale. Hvor er viljen til å selge?

Den tanken er jeg med på, men mellombassen får du jo høytalerne til og ta seg av, vist det er raltivt bra sørelse å de. Så du vil da få mer gelede av en dyppbass sub. En mellombass sub tror jeg du vil få mer glede av vist du har relativt små høytalere som dipper av tidlig og som da trenger hjelp i mellombassen
    Se min konfigurasjon; Skal ha 7 stk Klipsch KL/KS-7800 THX Ultra 2. Disse spiller ned til 80Hz. Deretter er det "lydløst". Så bass til mellombass blir viktig. Kompromisser må det nok bli.

Fikk jeg svart alle da?

PS! Hørte også en Focal Chorus SW 700 V i dag. Slo bra, masse dynamikk, bra pris, men litt udefinert dypbass.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk anbefalt denne selv, mest på grunn av hurtigheten, den skal holde følge med Heresy. :-D Går nok ikke så dypt som SVS men har bra fart.
    Andre konkurenter blir vanskelig å definere, men en titt på subtesten i Hjemmekino kan vel gi en pekepinn........

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da du nevnte klipsch, tenkte jeg at det sansynligvis var en av de større rf-modelene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da du nevnte klipsch, tenkte jeg at det sansynligvis var en av de større rf-modelene
    Sorry, dårlig gjort av meg ;-)

Disse KL-7800 er in-wall versjonen av KL-525-THX....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Andre konkurenter blir vanskelig å definere, men en titt på subtesten i Hjemmekino kan vel gi en pekepinn........
    Har lest denne er par og tyve ganger. Blir vel ikke helt klok av den testen. Og hva testet de med? Både av elektronikk og høytalere.

SVS på topp for film ser jeg, men hva med oss som vil ha film med kontroll i bassen og dynamikk oppover i registeret og ikke ønsker oss noe som forsøker å rulle av under 20Hz?

Foreløpig konklusjon: RSW-10d leder an på papiret (for noen test å snakke om på Oslo Hifi Center var det ikke :-( )

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke :-D Har bare skumlest selv. Klipschen fikk jeg anbefalt av Mr. Rognlien himself. Kan jo bli spennende å se hvordan DIY subben min holder følge, for ikke å snakke om Fretex subben min :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Aner ikke :-D Har bare skumlest selv. Klipschen fikk jeg anbefalt av Mr. Rognlien himself. Kan jo bli spennende å se hvordan DIY subben min holder følge, for ikke å snakke om Fretex subben min :-D
    Vet du hva; nesten så jeg vil ta en DIY selv...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest denne er par og tyve ganger. Blir vel ikke helt klok av den testen. Og hva testet de med? Både av elektronikk og høytalere.

SVS på topp for film ser jeg, men hva med oss som vil ha film med kontroll i bassen og dynamikk oppover i registeret og ikke ønsker oss noe som forsøker å rulle av under 20Hz?

Foreløpig konklusjon: RSW-10d leder an på papiret (for noen test å snakke om på Oslo Hifi Center var det ikke :-( )
    Bare et lite tips. Ta deg en ringe runde og hør om priser. Prøv deg gjerne på litt pruting også, du kan bli overrakset om hvor bra tilbud du kan få. Har selv fått tilbud om rf-82 til 8000 kr altså 2000kr biligere en veiledene pris:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjører du disse sammen eller har hver sin respektive område og spille på ?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •