Jakten er over, Dynabel 2S Kit bestillt !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jakten er over, Dynabel 2S Kit bestillt !

Visste ikke om jeg skulle legge denne tråden under høytalere eller DIY, men nå er den nå her, så får noe flyttet den hvis den passer bedre en annen plass :-D

Etter at jeg solgte mine modda Dali Concept 6, har jeg lenge vært på jakt etter nye "lydformiddlere". Kravet var enkelt (øh..eller kanskje ikke :???: ), skulle ha noe som selvfølgelig låt best mulig til prisen, skal brukes primært til jazz og klassisk, men og fungere i en kino, det skulle og være en stativversjon.

Etter at jeg flyttet kinorom til betraktelig mindre fasiliteter, låt ikke lengre Daliene i det rommet, vanskelig rom med mye resonans. Derfor falt valget på en monitor, så deler jeg aktiv mellom fronter og to subber. Dette gav MYE mindre resonans i rommet, og G-H har bygd noe subber som integreres noe fantasisk i musikken

Hørte på mye forskjellig, budsjettet var 10k ++. Noen av høytalerne jeg lyttet til var : Tannoy Sensys DC1, Eyris DC1, Revolution Signature DC6, B&W CM1, Vienna, Quadral Rondo, Acoutic Energy AE1, Piega TP3, Sonus Faber Concertino Domus, Boston, Triangle Comete EX, Dali Mentor, Dynaudio F140....blant noen.

Av de "ferdig" høytalerne som kom nærmest var Tannoy og B&W CM1. Tannoy fungerer utmerket til denne typen musikk (og forøvrig all-around og). Har hatt en par Sensys DC1 på lån lenge nå, utrolig luftig diskant med mye detaljer. Jeg ble og meget positivt overrasket over B&W CM1, at en så liten høytaler kan ha så mye god lyd !. flott mellomtone, ikke så detaljert diskant som Tannoy, men veldig luftig og behagelig allikvell.

Av alle disse falt valget på noe jeg ikke har hørt i det hele tatt, Dynabel 2S. Valgte disse mye på grunn av god omtale, hadde og en utskremt medarbeider i Oslo for å lytte på de. Men valgte de mest av alt pga at de kommer som "med-bygg" kit.

Får de forhåpentligvis før helgen nå, gleder meg vanvittig til å begynne å bygge. Tenkte å ta noe bilder av kitet etterhvert og selve byggingen og dele litt erfaringer med dette kitet :-D

Er morro med litt DIY....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygde kitet for noen mnd siden, og er kjempefornøyd. Du får mye høyttaler for pengene.

Mine har stått å spilt uten finish, men har endelig fått tak i finer og skal finere i helga. Det beste er å bli ferdig med alt før du begynner å bruke de, ellers blir det bare stående.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser absolutt faren med det ja. Vil som regel teste produktet med en gang, og lar ofte detaljene henge igjen ....skal prøve å holde meg.

Godt å høre at du har gode erfaringer med disse, har som regel bare hørt skryt om disse høytalerne. Hjelper jo på at en sparer 4000 med å bygge det selv og...

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!

Selv vurderer jeg 2,5S. hmm...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kit'et er ankommet residensen, nå begynner saging og lodding ....skal ta noe bilder av det.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice:-) Nå begynner morroa