Fra CV! CLS215 til B&W 683... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg har hørt Artech 8 og 12. Proson 212RR og eid 215RR.
    Ingen av de modellene er i nærheten av å oppnå det gode gamle CV klarer å prestere (merk. dB og basstrykk).

Fikk testa Proson 215RR mot Cerwin-Vega! LS-15 i helga sammen med en Peavey 4080hz. Eneste 215RR gjorde bedre var dB'en, ellers var LS-15 overlegne på alle områder! CV er genialt
    Vil ikke si meg enig i den konklusjonen. Mine 215rr gruser de gamle AL-1000 jeg hadde før og jeg vet at AL-1000 er ganske så mye bedre enn LS-15.

Lydkvaliteten er ikke den beste fra proson men SPL og bass blir noe helt annet og det er vel det som er hele poenget her.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vil ikke si meg enig i den konklusjonen. Mine 215rr gruser de gamle AL-1000 jeg hadde før og jeg vet at AL-1000 er ganske så mye bedre enn LS-15.

Lydkvaliteten er ikke den beste fra proson men SPL og bass blir noe helt annet og det er vel det som er hele poenget her.
    Testa LS-15 mot 215RR i samme rom med samme amper osv, med flere plasseringer. LS-15 slår de flate på basstrykk, dypbass og lydkvalitet.
    Rister jo en god del mere med 215RR selvfølgelig pga 4x15" men bassen kommer lissom ikke ut slik den kommer med CV.
    Nå har ikke jeg testa AL-1000 så veldig mye men har lyttet til de hos en venn av meg flere ganger og syntes de mangler en del i bassen, ellers er lyden ok

AL er mere en rockehøyttaler enn technohøyttaler syntes jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Litt off topic det her nesten, men er heller ikke noe fan av AL serien. Låter ikke som en typisk CV høyttaler de høyttalerne. Synte de låt litt hardt og kaldt uten den samme basstyngden som tidligere modeller.

Han som "disser" magnetene på elementene til Cerwin. Dette gjelder ikke alle Cerwin høyttalere. Spesielt de eldre modellene hadde skikkelig magneter. Spesielt på 12" elementene som ofte hadde tilsvarende magnet som på 15" verjonene. Jeg åpnet opp min tidligere DC-12 høyttaler og ble sjokket over kvaliteten på samtlige elementer. Både diskant, mellomtone og selve DC-12 bsdd elementet hadde meget kraftige(store) magneter samt total mangel på plast. Her var det kraftige aliminimumschassiser på samtlige elementer.

Så erfaring er nok det beste når man snakker om Cerwin Vega. Utrolig hvor mange som uttaler som om disse høyttalerne bare på bakgunn av en ræva demo på Hifi Klubben av de nye og i min mening til dels betydelig dårligere nye modellene.

Cerwin fikk for en god del år siden nye eiere og det halp ikke stort for hjemme høyttaler markede dessverre.

Satt å ventet på nye modeller av DC serien og 1215 som ble produsert i Europa blant annet av Dali, men der stoppet det jo helt opp. Så kom det billige masse produserte Kina greier, med liksom design i USA. Triste greier for et kult merke.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •