Romstørrelse og høyttalerstørrelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Romstørrelse og høyttalerstørrelse

Hei

Har et rom i min leilighet som jeg bruker som kino. Rommet er ca 3,5m x 5,5 m.

Kjører nå lyden gjennom Logitech Z-5500 (kan varmt anbefales for de som vil ha kvalitet for sine 2500 kr. Leverer varene og vel så det.)

Skal oppgradere på lydsiden fremover. Blir Onkyo 705 receiver, og har lurt på Audio Pro 5.1 høyttaleroppsett med Blue Diamond i front, black vector senterhøytaler og matchende bakht.

Vil Blue diamondene bli for store for mitt rom; kan det lønne seg å gå for mindre fronter?

Så det var et SVS-sett til 10 tusen som ble anbefalt i lyd og bildes årskavalkade, vil dette være et bedre valg for mitt rom?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette med størrelse på rom er tricky. Med utgangspunkt i nylig erfaring vet jeg at det er ikke lett å lage noen regel.

Jeg har mine høyttalere (som liker 30m2 i følge produsent) i et lite "avhuk" i stuen. Det er ca 3x4 meter. Altså 12 kvadrat, men jeg har hele høyre siden åpen. Kjører stereo, ikke surround.
    Jeg trodde da at ved å snu hele anlegget og lytteposisjon slik at jeg får flyttet lytteposisjon ut av innhuket, og satt høyttalerne på 4 meters veggen, så skulle alt bli bedre. Det ble det IKKE.
    Bassen forsvant og uansett plassering av høyttalere, kunne jeg ikke få den til å treffe igjen.
    Så nå er jeg tilbake i mitt lille innhuk, og ser ut på den ubrukte plassen i stuen og har slått meg til ro med det.

Siden du har vegger på alle sider bør ikke det gi de samme problemene som meg, men hvem vet før man prøver.
    Tror du kan prøve med det Audio Pro settet uten problemer. Ellers er SVS settet interessant. Var på nippet til å kjøpe det selv i fjor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •