valgets kvaler, stativhøyttaler ca 4000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valgets kvaler, stativhøyttaler ca 4000.

valgets kvaler!

har funnet meg et par høyttalere men valget er vanskelig!

Klipsch rb-61
    TonArt • Klipsch RB-61

B&W 685
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

jeg heller litt over på klipsch ettersom dette skal kun brukes til spill og film. stereo har man ved siden av

Grunnen til at jeg heller litt over på klipsch er at de har dedikerte bakhøyttalere i en normal prisklasse. + at klipsch og film = hygge!

har bare hørt B&W på H/K før og det likte jeg!

noen tips i denne saken?

handler veldig gjerne brukt!

mvh
    stian

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være såpass ærlig å innrømme at jeg ikke har hørt RB-61, men har derimot lyttet til DM685. De liker jeg veldig godt, detaljert å fin lyd men de går ikke særlig dypt. Ikke akkurat et ukjent kompromiss med stativhøyttalere kontra gulvstående HT. Utifra signaturen din ser jeg at du allerede har en B&W sub, så da er det jo bare å kjøre B&W over hele linja?

Når det gjelder dedikerte bak HT kan jo den mindre DM686 brukes eller den "litt" dyrere DS3 (kanskje kjøpe brukt?). Men nå er det jo relativ enighet om at bak HT ikke nødvendigvis trenger å matche fronten i lydsignatur på samme måte som senter bør matche front HT, så da står du på en måte fritt til å velge hva du vil...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg skal være såpass ærlig å innrømme at jeg ikke har hørt RB-61, men har derimot lyttet til DM685. De liker jeg veldig godt, detaljert å fin lyd men de går ikke særlig dypt. Ikke akkurat et ukjent kompromiss med stativhøyttalere kontra gulvstående HT. Utifra signaturen din ser jeg at du allerede har en B&W sub, så da er det jo bare å kjøre B&W over hele linja?

Når det gjelder dedikerte bak HT kan jo den mindre DM686 brukes eller den "litt" dyrere DS3 (kanskje kjøpe brukt?). Men nå er det jo relativ enighet om at bak HT ikke nødvendigvis trenger å matche fronten i lydsignatur på samme måte som senter bør matche front HT, så da står du på en måte fritt til å velge hva du vil...
    takker for svar.

685 låter meget bra ja. meget bra i stereo ialfall. har aldrig hørt de i et surround oppsett.

hadde vært greit med full B&W pakke ja, men regner med B&W subben jeg har nå blir brukt som stereo sub etterhvert. føler jeg trenger noe større på film, er tross alt bare en 8".

ska ha en liten lytterunde på klipsch i neste uke tenker jeg, håper på å låne et par rb-61 om tonart har de inne. så vi får se.

mvh
    stian

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt best å få lånt med seg sakene hjem til lytting i sin egen stue/kino koblet til ens egen elektronikk, og så har jo alle forskjellig smak når det gjelder lydsignatur og meninger om hva som låter best.

Lykke til med lytting og kjøp ihvertfall :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det betyr så mye, og du har sikkert allerede sett/lest den: Test av B&W DM685 i Lyd&Bilde

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Ikke at det betyr så mye, og du har sikkert allerede sett/lest den: Test av B&W DM685 i Lyd&Bilde
    Jeg har prøvd 685 som fronthøyttalere, og det er uten tvil en meget vellåtende høyttaler til denne prisen. Helt enig med hhalstensen. Den går ikke særlig dypt og har godt av en subwoofer.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sjølv forgjengaren til 685, DM602(eller var det 601? I alle fall modellen med 7" element), har ikkje hørt 680-serien, men rekner med at lydsignaturen er relativt lik. Flotte høgtalarar, men kan framstå som litt pyntelege.

Gjekk over til Klipsch RB-61, og trur ikkje eg kjem til å bytte merke igjen med det første.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er hifiklubben på utlån da?

synd det er lite med 685 på bruktmarkedet enda:P menmen.

mvh
    stian

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    hvordan er hifiklubben på utlån da?

synd det er lite med 685 på bruktmarkedet enda:P menmen.

mvh
    stian
    Så lenge de har et par ekstra, eller et par på demosalget, så er det bare å låne/deponere på dem. Det er forøvrig stor forskjell mellom 602 S3 og 685. 685 er en mye mer "guff-på-høyttaler", i den forstand at den har veldig godt trykk i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Disse går for å være meget gode:

B&W 805 Matrix selges | FINN torget

Du må riktignok betale 500 kr over budsjett, og de krever en meget god forsterker for å låte godt. Om dette går i boks, har du et par knallhøyttalere:-D
    Suppler med en XTZ-sub, så får du også en god kino

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •