Oppgitt! Lyden i anlegget mitt suger! Hjelp! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Sikker på at høyttalerne er i fase? Prøv å bytte om + og - på den ene bare for å se..
    Jeg tror jeg heller ville gått for å følge kablene fysisk fra forsterker til høyttaler, enn å bare bytte om på en høyttaler.. Tror noen kan bli lurt av det :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på bildene av rommet ditt men klarer du å høre om det er mye hard klang i rommet? Klapping kan avsløre mye.

Det at høyttalerne ikke spiller like høyt kommer av ulik følsomhet. Jeg kjenner ikke komponentene dine, men hvis du har for lite basstrykk vil det kanskje medføre at du vil spille høyere og dermed får mer diskant/mellomtone.

Rommet har helt klart mye å si men er det ikke spesielt hardt tror jeg høyttalerne er den mest sansynlige årsaken. Hvor mye innspilling som trengs vil nok variere men det jeg selv har merket så tror jeg ikke det pleier å bety noen store endringer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Jeg tror jeg heller ville gått for å følge kablene fysisk fra forsterker til høyttaler, enn å bare bytte om på en høyttaler.. Tror noen kan bli lurt av det :neutral:
    Hvis du kjører test toner så skal du lett høre forskjellen om de er byttet om eller ikke.

Hvis de er koplet riktig, så hører du hvilken høytaller tonen kommer i fra. Hvis de er byttet om, så vil tonen virke som den kommer fra hele rommet.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •