Er dette et OK nybegynner anlegg?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hvor får du dette i fra? Jeg er svært fornøyd med mine, hvorfor skulle ikke trådstarter bli det? Å, nei jeg er jo en boms...
    Brukeren som skrev dette kommer jo fra Løten - har sikkert fått seg en flaske hjemmelaget potetbrennevin for mye (no offence)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er relativt, men har hjulpet en kompis av meg å sette opp et slikt sett, og for å si det slik, du får hva du betaler for.

De spiller laaangtfra bra. Ville heller brukt penger på brukten.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kan anbefale Patos basic serien.. Den er veldig bra til prisen.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ville droppet både Genexxa og dette Pure greiene... Og CV og QLN Artech.. Skal du ikke bruke mer enn 4k, kjøp brukt.

Sjekk eventuelt dette:

ELTEK AS

Kjøp settet uten elektronikk.
    Hvorfor droppe de genexxa høyttalerene?
    De har SAMME kabinett som Qln Qubic serien, Samme diskanten som dynavoice m-65 og mellomtoner fra Proson Stratego top 10 mk2.

De kan ikke sammenlignes med de gamle svensk produserte genexxa greiene.
    De blir også lagd på sammefabrikk som Dynavoice, Xtz, Proson og Dynavoice osv.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ble ikke så greit etterhvert dette. Stor uenighet her ser jeg. Nå tror jeg det er viktig å poengtere at jeg ikke har "trente" ører og er ute etter en "ok" surround løsning til å starte med.... Jeg hadde også satt pris på en litt mer grundig utdypelse fra PKS om hvorfor jeg bør styre unna Dynavoice.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette tilbudet på Hificenter..

Pakkeløsninger | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Vi snakker om et par laken til, for denne pakken i forhold til Dynavoice pakken og XTZ 99 W12 . Vil det være verdt det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Vi snakker jo om en betydelig prisforskjell her. Så det vil jo være naturlig å tro at JBL pakka spiller litt bedre. Pristilbudet var iallefall bra

Men når det kommer til sub har jeg faktisk litt mer tro på XTZ 99W12 enn ES150P.
    99W12 spiller utrolig bra til prisen. Både på film og musikk. Max SPL er også ganske bra. Den spiller også ganske dyp med bra trøkk, noe som virkelig gjør seg gjeldene på film. Personlig har jeg ikke hørt noen sub under 6000,- spille bedre.
    I tillegg er den meget fleksibel med tanke på mulighetene man har for porttuning. Pluss at den veier ca. 30Kg vs. JBL ES150P på 18Kg. Og at byggekvalitet teller er ingen hemmlighet.

De billigste JBL subbene er ikke så mye å skryte av. Bror min har for en del år siden hatt en 10" JBL sub til ca.3000,- Blåselyder fra porten, lite engasjerende, mistet fort kontrollen.
    Så kjøpte han en 12" Dali sub i prisklassen 6000,-. Da ble det hele langt mer komplett. Stram, flott, definert, og dynamisk dypbass.

Nå skal det nevnes at jeg ikke har noen erfaringer med JBL's nye ES subber.
    Kanskje dem er av lang høyere kvalitet enn før ?...

Men jeg sitter ikke på noen fasit, så kanskje det er fjere meninger om dette..
    Hvis dette er ditt første surroundanlegg så vil du nok bli fornøyd med begge alternativene

Lykke til !

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hvorfor droppe de genexxa høyttalerene?
    De har SAMME kabinett som Qln Qubic serien, Samme diskanten som dynavoice m-65 og mellomtoner fra Proson Stratego top 10 mk2.

De kan ikke sammenlignes med de gamle svensk produserte genexxa greiene.
    De blir også lagd på sammefabrikk som Dynavoice, Xtz, Proson og Dynavoice osv.
    Hadde ikke kjøpt noe av det andre du nevner heller... Patos Basic er nevnt. 310 mk1 fås til 2000,- på Komplett. Infinity Primus er et annet alternativ. Med en så god receiver ville jeg kjøpt noen skikkelige høytalere. Du kan jo begynne med et par gode fronter for så å spare til en senter og sub. Bakht finner du fint brukt til under tusenlappen som duger mer enn godt nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare for moro skyld, fyndbørsen

XTC 99.32 4000sek ex mva (front)
    XTZ 80 600SEK ex mva (bak)
    XTZ 99.21 1600 sek ex mva (center)
    XTZ 99 w 12 2800 sek ex mva
    Pio VSX LX 60 10000sek ex mva
    Frakt 1000 sek
    Total: 19000sek x 0,85)sek/nok) x1,25(mva) +250(est. fortollingskostnad)= 20437,- ferdig levert på døra i østlandsområdet.
    Ber om et tilbud -5 til -10%, så ca 19000-19500 tenker jeg.
    Er dette innenfor budsjettet?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    XTC 99.32 4000sek ex mva (front)
    XTZ 80 600SEK ex mva (bak)
    XTZ 99.21 1600 sek ex mva (center)
    XTZ 99 w 12 2800 sek ex mva
    Pio VSX LX 60 10000sek ex mva
    Frakt 1000 sek
    Total: 19000sek x 0,85)sek/nok) x1,25(mva) +250(est. fortollingskostnad)= 20437,- ferdig levert på døra i østlandsområdet.
    Ber om et tilbud -5 til -10%, så ca 19000-19500 tenker jeg.
    Er dette innenfor budsjettet?

Det er akkurat innenfor budsjett ja :-D

Du vil virkelig anbefale denne pakken fremfor JBL pakken? PS: takk for researchen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville gådd på hificenteret å fått en pakkerabatt på lx 60 og Qln artech 8 som front, artech 5s som bak og Artech 5c com center;-) vil tru du får en fin pakkerabatt;-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hadde ikke kjøpt noe av det andre du nevner heller... Patos Basic er nevnt. 310 mk1 fås til 2000,- på Komplett. Infinity Primus er et annet alternativ. Med en så god receiver ville jeg kjøpt noen skikkelige høytalere. Du kan jo begynne med et par gode fronter for så å spare til en senter og sub. Bakht finner du fint brukt til under tusenlappen som duger mer enn godt nok.
    Ok, sanheten er at veldig mange har negative siden om navnet "GenEXXA", og hvorfor, for lenge siden produserte de høyttalere med tvilsom kvalitet, diskanter og mellomtoner som tålte lite effekt.

Han sier han ikke har veldig trente øyrer, derfor trenger han ikke verdens beste høyttalere. Poenget mitt er at den genexxa mira pakken gir ekstremt mye lyd for pengene, og bygge kvaliteten er mye bedre en f-6 fra dynavoice.

Merker som jeg regner som søppel (i budsjett klassen)
    Dantax
    Pure Acostic
    Koda
    Eltax (uten om atomic subbene som spiller knall bra til film)

Merker som jeg mener er noe av det beste du får i budsjett klassen:
    Proson
    Dynavoice
    Genexxa
    Xtz

Btw:

Jeg har heller ikke 40års erfaring, men jeg vet hva som er god lyd.
    Jeg vet også veldig godt at genexxa spiller veldig bra, jeg har flere Hi-fi interiserte venner som blir sjokert over go-lyden når jeg setter på Vamp i cd spiller`n.

Jeg har ikke anbefalt noe annet en Genexxa Mira pakken.

Vis noen er interiserte så kan jeg godt laste opp noen bilder av innmaten av genexxa mira 6.2.

Newcomer canhr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Ville seriøst vurdert disse.
    Har fått meget bra omtale her.

Ville imidlertidig valgt annen reciever som f. eks Yamaha eller Pioneer.
    Velg da en av de nyere som støtter de siste standardene i både lyd og bilde.
    Dette kan andre bedre enn meg..

Når det gjelder Sub, så har Xtz blitt et meget godt valg..
    Mye "bang for the Buck".

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å trampe noen på tærne, men jeg vil anbefale trådstarter om å gå opp fra de aller billigste gulvstående. Sier seg selv at høyttalere til en tusenlapp eller to som fullpris ikke gir de store opplevelsene. Et par brukte fronter og en god senter, så er du godt på vei. Personlig har jeg ikke sans for høyttalere som CV og dens like som gir mye trøkk, men etter min mening en heller dårlig lyd. Trenger du slik trøkk, bruk heller pengene på en sub.

Maxwell hifi har noen Tannoy Mx3 og center brukt tilsalgs. Knallbra og rimelig. Patos også.

Maxwell Hi-Fi

Hvis 10k er budsjettet på ht har du jo straks mye å velge i. Audio Pro Black Diamond f.eks, Canton er jo bra og Focal kan du finne brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vi en utdypelse om det?

Er forumet her så useriøst?

OK, en høytaler som dipper 6-10 dB i delefrekvensen og har en ganake god topp etter dette?

Dette låter dritt og kommer alltid til å gjøre det.

Og hvis noen lurer, her er frekvensresponsen på høytalerene L&B sa hadde sømløs overgang fra mellomtone til diskant:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PKS: det er fra f6 og ikke m65, men uansett for alt vi vet kan dette være ett bevisst valg fra dynavoice sin side for å farge lyden i sine høyttalere... Slikt driver vel de fleste produsenter med og det er derfor så mange er så opptatt av matching mellom høyttaler og forsterker.

Tror du bare prøver å være litt kjepphøy jeg, selv de som har de dyreste anlegg her inne sparer seg mot å kalle dynavoice dritt, da de forstår at det er mange mennesker, deriblant jeg som er fornøyd med dynavoice. Ja, for å ikke snakke om de som synes microanlegg fra elkjøp som låter bra, gjør det at de er dårligere mennesker enn andre? Litt OT, men ett vesentlig spm opp i dette er jo hva folk har som preferanser og referanser. Noe en fornøyd med boomlaster, andre er misfornøyd med hi-fi til 100k...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Trenger vi en utdypelse om det?

Er forumet her så useriøst?

OK, en høytaler som dipper 6-10 dB i delefrekvensen og har en ganake god topp etter dette?

Dette låter dritt og kommer alltid til å gjøre det.

Og hvis noen lurer, her er frekvensresponsen på høytalerene L&B sa hadde sømløs overgang fra mellomtone til diskant:
    I så fall er det mye useriøsitet ute og går. Bl.a. magasinet "Lyd og bilde" (både norsk og svensk) som gir M65 toppscore:
    Test av Dynavoice Challenger M-65 Høyttalere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Og: Dynavoice - Dynavoice M-65

Dessuten en rekke personer herinne som synes de gir veldig god lyd for en latterlig lav pris. HiFiCenter butikkene, noen av dem, hadde også disse inne en stund. Det ville de ikke hatt hvis det "låter dritt".... (sitat)

Men hvis du ønsker å heve deg over dette, så kan du begynne med å fortelle oss useriøse herinne hva slags utstyr DU har??

ps! før du legger ut "bevis" så bør du lese det beviset ditt - det står tydelig at dette er F6, ikke M65 - men uansett bryr det meg ikke - også F6 får bra score og de er jo enda (latterligere) billigere

Dynavoice - Dynavoice Magic F-6

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mitt tips:

Yamaha sett.! Fra ns serien. De er vakre og spiller bra. men kanskje litt i overkant pris messig. Men hvis ikke en XTZ 80 pakke, de har jeg hørt mye bra om.. Ellers er proson faktisk noe bra.. Ikke det beste, men det er greit priset. Og helt grei lyd. (spørs jo hvilke du velger)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure Acoustics er en god pakke, min bror har det og bruker det mye til fest, skal love deg det spiller høyt å tydelig. Vil annbefale på det sterkeste!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Pure Acoustics er en god pakke, min bror har det og bruker det mye til fest, skal love deg det spiller høyt å tydelig. Vil annbefale på det sterkeste!
    Problemet med Pure Accoustic er det ekstremt dårlige kabinettet og delefilteret, desuten så tviler jeg på at høyttalerene tåler så mye effekt som de er oppgitt til.

Nå vet jeg ikke hva du regner som fest, men pure accostic ser bedre ut en det spiller.

Delefilteret er rett og slett en svenskevits.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •