b&w 703, 804s eller 803S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

b&w 703, 804s eller 803S?

Går å drømmer litt om b&w høytalere, og vil gjerne høre andres erfaringer med disse høytalerene.

Tenkte først på 703 da dette virker som en bra høytaler til en ok pris, men så fikk jeg se center høytaleren i serien og mistet totalt lysten på denne serien.

Så da blir det nok 804s eller 803s. 804s virker jo mye lik 703, og har jo 100% matchene center. 803s blir jo en del dyrere, og kan vel umulig spille så extremt mye bedre bare pga en halv tomme større bass element? For ellers har de vel samme elementer?

Noen som har erfaringer med begge? altså ikke bare rett innom klubben å høre men som har hatt begge eller fått skikkelig kjennskap til de?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Jeg har selv B&W 803 og kan ikke annet enn å skryte av disse. Men som du poengterer så er det ikke all verdens forskjell på spesifikasjonene mellom 703 og 803. Diskanten er frittstående og ikke innebygd i 803, men jeg er usikker på hvor mye forskjell man faktisk vil høre. Noe bedre er vel 803, men kan denne forskjellen forsvare en dobling i pris? Jeg er usikker selv om jeg for egen del valgte 803.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nettopp at du har HTM3S og 805S på din ønskeliste. Jeg har begge disse som brukes som center og bakhøyttaler. Helt rå lyd i disse høyttalerne. Her tør jeg definitivt si at prisen kan forsvares dersom man har råd i utgangspunktet. 805S er noe av det mest fortreffelige på markedet i mine øyne, lydmessig overlegent til størrelsen.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er skikkelig forskjell mellom 700- og 800-serien. Om du lytter på 703 og 804, så vil du få to forskjellige opplevelser, spør du meg. Og forskjellen sitter først og fremst i diskant og mellomtonen. Diskanten er helt anderledes på 804. Den er mye mer detaljert, men samtidig mykere enn 703 sin. Mellomtonen høres både mer tydelig og harmonisk ut. Slik har i alle fall jeg opplevd forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men forskjellen på 803s og 804s? er den stor nok til å forsvare de siste 10000kr? Er jo ofte slik det er godt nok når du kjøper, men etter kort tid angrer man på at man ikke brukte de ekstra kronene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok oppleve at 803 gir deg mer fylde i lyden, spesielt på bass-siden.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    OK, men forskjellen på 803s og 804s? er den stor nok til å forsvare de siste 10000kr? Er jo ofte slik det er godt nok når du kjøper, men etter kort tid angrer man på at man ikke brukte de ekstra kronene.
    Så å si ingen forskjell Lydmessig, uten om at det er 7" i 803 kontra 6,5" i 804. Har noe å si for det nedre registeret. Kan vel låte noe mer dynamisk. Men om det forsvarer prisen vet jeg ikke. Men både 803 og 804 er en mye bedre HT enn 703.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, 703 er ikke lenger aktuellt pga center. Blir nok litt tid i tenkeboksen før jeg bestemmer meg om det blir 804 eller 803

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg synes 803s høres større og mer åpen ut enn 804s, men lydkarakteristikken er veldig lik. Vil nok råde deg til å dra på en demo hos Hi-Fi Klubben og høre hva du synes selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •