Innkjøp av Cerwin Vega! og forsterker :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Innkjøp av Cerwin Vega! og forsterker :D

Hei, jeg lurer på om dere vet om en god nok forsterker til max 4000 kr? Skal ha den til CV! VE-12". Lurte litt på NAD C325BEE eller NAD C355BEE.

På forhånd takk!

Åh, forresten, er et par høytalere og en forsterker alt jeg trenger for å få god lyd/ masse trøkk? Første stereoanlegg : -)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel trøkk får du av CV, men skal du også ha god lyd så styr for all del langt unna høytalerne deres. Om du i tillegg skal fore dem med signaler fra en firetusenkroners forsterker, ønsker jeg deg lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, hva foreslaår du da?

Det er helst trøkk jeg ser etter og jeg hører blant annet på heavy metal, hip hop osv..

Hva er det som er galt med en forsterker til 4-5k da? Ikke kraftig nok?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du finner brukte nad c372 på bruktmarkede for 3500 til 4000 kjøp heller en slik om du har planer om cerwin vega ve12 de bør ha minst 2x150w for å vokne til liv

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så kommer ikke de høyttalerne overrens med forsterkervalget ditt. Hvis du skal ha en av de NAD forsterkerne er det største du BURDE kjøpe VE-8F.

Til VE-12F så vil jeg annbefale deg en av CV effektforsterkerne sammen med en ok NAD forforsterker, fungerer veldig bra sammen
    Skal du ha GOD lyd et ikke CV det rette valget for deg Men er du mest ute etter bass og dB da snakker vi

Husk at jo mere power du får på høyttalerne jo råere spiller det. Mye bedre med "for stor" forsterker enn for liten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VidarNext
    Det er helst trøkk jeg ser etter og jeg hører blant annet på heavy metal, hip hop osv..

Hva er det som er galt med en forsterker til 4-5k da? Ikke kraftig nok?
    Først bør du lese tråden "høytaler til metal" og se hva folk sier der. Om du ikke gidder, kan jeg fortelle deg med en gang at CV blir feil, nesten uansett sjanger. Du får masse bass, høy lyd, men samtidig helt elendig lyd.

I tillegg setter jeg spørsmålstegn ved høytalervalg, og forsterker. Du trenger noe kraftig for å drive dem, og om du ikke skal ødelegge lydbildet mer enn det høytalerne allerede vil gjøre, bør du kansje styre unna de billigste forsterkerne.

Skal du spare penger på forsterkern vil jeg heller anbefale deg Klipsch. Du får masse trøkk og de er lettdrevne. Horn er forøvrig særdeles godt egnet om du skal spille høyt.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Først bør du lese tråden "høytaler til metal" og se hva folk sier der. Om du ikke gidder, kan jeg fortelle deg med en gang at CV blir feil, nesten uansett sjanger. Du får masse bass, høy lyd, men samtidig helt elendig lyd.

I tillegg setter jeg spørsmålstegn ved høytalervalg, og forsterker. Du trenger noe kraftig for å drive dem, og om du ikke skal ødelegge lydbildet mer enn det høytalerne allerede vil gjøre, bør du kansje styre unna de billigste forsterkerne.

Skal du spare penger på forsterkern vil jeg heller anbefale deg Klipsch. Du får masse trøkk og de er lettdrevne. Horn er forøvrig særdeles godt egnet om du skal spille høyt.
    Fordommer og atter fordommer....!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Fordommer og atter fordommer....!
    totalt enig. folk gjør seg opp en mening bare pga navnet uten å ha hørt høytalerene.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok ha en del forsterker kraft for at de der skal låte bra. Men for all del, du vil jo få liv da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert innom CV i min hifi historie selv om den ikke er så lang enda, CV+ NAD 372. Det ser tøft ut og er en "billig" penge for stor lyd, my bass høyt volum, men det er faktisk ikke noe særlig til heavy metal combo. Det blir fort grøtete og volka forsvinner helt til tider.
    Etter hvert bytta jeg ut CV med b&w 601(dagens 685)+en 10" sub og da begynner vi å snakke, alikevel så synes jeg ikke NAD prioritere vokal området nok til at jeg vil kalle det en rocke forsterker.

Mitt tips er i hvertfall å styre unna NADn hvis du absolutt vil ha en CV høytaler, men hvis ikke pengene strekker til så anbefaler jeg deg hvis du skal på hfk å høre CV og også høre comboen Denon+dali IKON 2. Det er en veldig god pakke etter mine ører og hvis du savner trøkk så suplerer du med en sub etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva folk klager sånn over Cv. Ve serien er jo god lyd i dei, men i forhold til b&w og dali så spiller jo dem bedre så klart.
    Men en forsterker til 4-5k holder lenge, men burde helst ha kjøpt en større for å få skikkelig utnytte av dem.
    Akkuratt no bruker jeg Nad 352 på 2x80w og skal love deg det dunker godt her inne(12m2).
    Men vil annbefale deg og spare/bruke litt mer penger på en skikkelig forsterker så du kan dra på skikkelig;-)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv to 15-tommere CV i min ungdomstid. Disse var selve drømmen for meg da høy lyd og mye bass var hele greia med å høre på musikk. Jeg brukte da en NAD forforsterker og effektforsterker, 150W ut. Naboen som bodde 150m unna kom faktisk og banket på døra da han ikke fikk sove.

Dersom det er høy lyd og mye bass du ønsker er dette et kjempeoppsett til en rimelig penge (men husk stor nok forsterker)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C272 eller for ikke å snakke om CV's egen A-serie forsterker (begge til 5000,-) er gode valg for å drive dine CV høyttalere. Tror jeg da ville gått for CV sin forsterker, da NAD sin er en effektforsterker og burde ha en forforsterker tilknyttet også.

Til høylydt hip hop er dette genialt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Skjønner ikke hva folk klager sånn over Cv. Ve serien er jo god lyd i dei, men i forhold til b&w og dali så spiller jo dem bedre så klart.
    Men en forsterker til 4-5k holder lenge, men burde helst ha kjøpt en større for å få skikkelig utnytte av dem.
    Akkuratt no bruker jeg Nad 352 på 2x80w og skal love deg det dunker godt her inne(12m2).
    Men vil annbefale deg og spare/bruke litt mer penger på en skikkelig forsterker så du kan dra på skikkelig;-)

CV har en del lyd for pengene ja, og ve serien har kanskje en bedre klang, men til metal så synes jeg comboen nad+cv fot blir for grøtete, dali+denon comboen koster like mye hvis ikke mindre enn nad+CV.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    totalt enig. folk gjør seg opp en mening bare pga navnet uten å ha hørt høytalerene.
    Så absolutt! Får akkurat samme tankene når jeg leser mange av uttalelsene her.

Diskant og mellomtone på de clsc-12 jeg hadde var så absolutt ikke til å mislike.. Ikke i den grad mange her på avf ser ut til å mislike i hvert fall!

Så fordommer kryr det av, ingen tvil om det!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir nok CV!

Det blir CV, eller ingenting. 12" VE og en eller annen forsterker til max 6000

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Om ikke utseende på dem skremmer bort både venner og familie, vil i allefall lyden gjøre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv hatt NAD C372 (koster 6000 ny.. så du bør kunne finne en brukt til rundt 4000-4500).
    og dette spiller mer enn bra nok for de fleste!
    at det kanskje ikke låter penest ekke no å bry seg om da det låter dritkult!
    og du vil garantert synes dette er kult.. hvis du ikke er vant til noe bedre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD funker tydeligevis.. eller?

Ser mer enn bra nok med en c372

YouTube - CV VE12

De fungerer til og med med en

C325BEE YouTube - Cerwin Vega VE-12 on NAD C325BEE

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VidarNext
    Ser mer enn bra nok med en c372

YouTube - CV VE12

De fungerer til og med med en

C325BEE YouTube - Cerwin Vega VE-12 on NAD C325BEE
    ja fungerer gjør det men med den c325bee er du ikke i nærheten til å hente ut d som bor i høytalerene. man får jo ikke alt ut av de med den nad c372 engang

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •