Innkjøp av Cerwin Vega! og forsterker :D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad c372 + VE-12

Jeg handlet Nad c372 + VE-12 for 2 dager siden.

Nå skal det sies at jeg er helt ny i musikk annlegg verden, Men jeg syns anlegget spiller bra for både meg å mine naboer

Ble bra trøkk

Eneste jeg ikke likte var fjernkontrollen til nad'en.

Men ny i gamet så min mening kan være heilt på jordet. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Først bør du lese tråden "høytaler til metal" og se hva folk sier der. Om du ikke gidder, kan jeg fortelle deg med en gang at CV blir feil, nesten uansett sjanger. Du får masse bass, høy lyd, men samtidig helt elendig lyd.

I tillegg setter jeg spørsmålstegn ved høytalervalg, og forsterker. Du trenger noe kraftig for å drive dem, og om du ikke skal ødelegge lydbildet mer enn det høytalerne allerede vil gjøre, bør du kansje styre unna de billigste forsterkerne.

Skal du spare penger på forsterkern vil jeg heller anbefale deg Klipsch. Du får masse trøkk og de er lettdrevne. Horn er forøvrig særdeles godt egnet om du skal spille høyt.
    Totalt uenig. Klipsch spiller høyt men etter min mening forferdelig. Klipsch er det eneste høytalermerke hvor jeg opplevde at ørene 'blokkerte' selv på et moderate lydnivå. Lyden var ubehagelig og hard. CV CLS serien kan brukes til mange flere sjangere enn Klipsch. Ja, bruk Klipsch når du spiller instrumentell musikk med godt opptak, men prøv Klipsch til noen live innspillinger, så skjønner du hva jeg mener.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med CV som partyhøyttaler til rock og elektronisk musikk er utelukkende positiv, men til tross for at de er følsomme trenger man kraftig forsterker når man skal holde styr på en 12". Finn deg noe kraftig og bra forsterkeri på bruktmarkedet
    --
    Thorbjørn

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min egen del har Klipsch nå selv, men legger "finlyden" på hylla, og investerer i CV selv, men jeg ender opp med 215 Blir jeg ikke fornøyd med hvordan de spiller i stua mi, vet jeg at VE-15 spiller bra her VE-12 er kule høyttalere det også! Ikke sånn halvgæærn mellomtone i de heller!

At folk buer ut Cerwin Vega på god lyd, ser jeg ikke helt vitsen med. Jeg bare satte på ei plate fra et eller anna med kvinnevokal, og stram og fin bass. CLS klarte jo dette med glans. Nei.. Det spiller ikke like pent som B&W og andre øverige merker, men det spiller mye penere enn mye annet crap som er på markedet :-D

VE-12 trenger ikke all verden med effekt for å spille høyt og morsomt, men husk på at elementene skal tilbake i kassene også ;-) Kjekt med litt power!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dreiv nesten på å glemme forsterker valget ditt NAD C372 eller lignende holder vel i massevis :-) Kommer akkurat ann på hvor stort rom de skal spille på!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •