electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool electrocompaniet

mine erfaringer fra lyd er ikke enorme, og det meste av høytalere jeg har hatt er cervin vega ol. men nå har jeg vært så heldig at jeg har vunnet preludeanlegget fra electrocompaniet i bladet lyd og bilde. og i den forbindelse har jeg endel spm. begynner med om jeg må spille inn slike høytalere og isåfall hvordan? er det noe anbefalt sitteavstand jeg burde tenke på med hensyn til plassering ol? jeg har også lest her at flettet cat5 kabel fungerer fint som høytalerkabel, noe som passer fint, for jeg har jo 250m ligganes. hvordan skal disse da termineres? og ser at det er balansert utgang på cd-spiller og inngang på forsterker, noe kabel å anbefale her? hmm.. blei litt spm om kabel og, men håper det går greit.

takker for svar!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, gratulerer og velkommen til AVforum.

Høyttalerene spiller du inn som du ville ha brukt de ellers, ved å spille musikk.
    Det er mange "snarveier" som å la de spille i motfase og slik, men det er unødvendig. Du vil merke at lyden forandrer seg etterhvert som oppheng og slikt mykner.

Plasseringsmessig er det er ønskelig å sitte i en likesidet trekant, dvs. samme avstand mellom høyttalerene som avstanden til lyttepossisjon. Videre er det viktig at diskanten er i ørehøyde.

Rommet er den faktoren som avgjør mest for opplevelsen av et ferdig system.
    Om du kan gi oss et hint om størrelse eller enda bedre en plantegning så kan vi koke i hop en anbefaling.

Cat-kabel kan du selvsagt benytte. Forsterkeren din tar uterminerte kabler, bananer og spader. Om du har behov for terminering - kosmetisk eller praktisk - er opp til deg.

Balanserte kabler kan føre til noe lavere støygulv da disse også sender jord med signalet. Balanserte XLR-kabler kan også låses til enhetene og er en veldig stabil kobling.

Jeg håper du får mange fine stunder med premien din og at du deler av deg med inntrykk og bilder. Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, beklager sent svar. men har ikke helt fatta åssen jeg skal legge inn bilde. men har lagt et på min hifi sida mi. hehe, så får jeg bytte det ut med bilder av stereoen når jeg får den, var i kontakt med electrocompaniet idag, så nå er det ikke lenge til! hehe. hvis dere kan gi med noen tips om plassering av stereo hadde jeg vært veldig takknemmelig. http://avforum.no/minhifi/show.php/kjetilae

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva består hele anlegget av?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er stuen møblert per i dag? Hvor har du for eksempel sittegruppen? Skal lyttepossisjonen være i den eksisterende sittegruppen eller vi du ha et separat lytteområde?
    Har du mange nakne flater og sparsom møblering?

Edit: Det er disse komponentene han har vunnet: Electrocompaniet: If music really matters

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tegna alt i et annet program, men fikk det ikke ut her. ikke akkurat datageni. hehe. sittegruppa er idag med en 2 seter på veggen ved balkong og en 3 seter ved tilhørende vegg, med bord og kommer en recliner til helga. tv står på veggen motsatt av 2seter. er vel egentlig denne veggen jeg har sett for meg stereoen, men ikke sikker enda. sto en peis i hjørnet der, men den har jeg kasta ut til fordel for anlegget. har for tiden også projektor på motsatt vegg av 3 seter, men alt kan jo flyttes på.

ja det er det anlegget du linker til der.

akkurat pr idag er det endel nakne vegger, men planen er å få meg hyller litt rundt om til cder dvder ol. ikke noe andre møbler enn det mest nødvendige, er jo ungkar! hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •