concept 8 vs ns-777

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

concept 8 vs ns-777

eg har i dag Concept 8,og lurer litt på å kjøpe noe nytt.
    eg har lyst på ht, med piano lakk, og dermed fant eg Yamaha ns-777 til en billig penge.... men er dette noe godt valg???

grunnen til at eg har litt lyst på nye er at concept er litt lys i toppen, diskanten blir litt vell dominerende etter min smak.

korleis er lyden i ns-777, eg trenger en som er litt mørkere og ikkje så dominerende i diskanten.

eg har en pioneer vsx-lx70, vil den klare og drive disse skikkelig?? lurer på å kjøre disse i front og bak, vil det gå???

men korleis er lyd kvaliteten i disse, eg har ikkje funne noen tester på disse, er det noen som har en link eller noe???

ser en del film, og hører en del på rock, metal, pop og litt tecno og r&b, hører litt på det meste.

håper på svar...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes NS-777 er en relativt grei høyttaler men den er ikke akkurat noen solid konstruksjon. Er veldig mye resonans i kassen. Tynne materialer. Diskanten er litt metallisk. Litt hard lyd kanskje. De er utvilsomt pene og har sett de ganske rimelig om dagen så er nok et greit kjøp. Men spørs om du ikke kan finne tilsvarende gode kjøp på andre merker. Les : XTZ

Edit : forsterkeren din bør ikke ha noe spesiellt problemer med disse høyttalerne.

Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei....

Jeg har Yamaha NS-777 selv og er veldig fornøyd med dem. Konstruksjonen har jeg ikke noe og utsette på. Men det er som Revox sier, det hadde ikke gjort noe om dem hadde kosta på seg noen mm tykkere materialer.
    Lyden syns jeg er meget god i dem, kanskje litt hard diskant for min del i noen tilfeller. Til film syns jeg dem er knallgode. Utseendet ser du jo selv, ingen kan vel si at dem er stygge akkurat. Det eneste som er dumt er at du klarer aldri og holde dem reine, alt syns på den pianolakken desverre :/

Jeg kjører dem på en Marantz sr5400 og det låter bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •