Alternativer til Klipsch RF-83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Klipsch RF-83

Har nettopp kvittet meg med QLN Artec 12 som hadde masse bass og trøkk, men som ikke akkurat var særlig fintspillende.

Jeg var egentlig ganske klar for å kjøpe RF-83, men når jeg først fikk høre dem synes jeg de skrek så mye i diskanten på høyt volum, at jeg tror ikke det blir aktuelt å kjøpe dem likevel.

Finnes det noen høyttalere som spiller noenlunde like høyt (og med mye bass og trøkk) som ligger ca. i samme prisklasse (+/- noen tusen er ok), men som er litt snillere i diskanten? Jeg mener jeg leste en test av noen fra T+A for en stund tilbake, men finner ikke igjen testen. Husker heller ikke hva de heter.

Jeg har Rotel RB1090 (2X380W) som skal drive dem. Det er IKKE aktuelt å bytte forsterker.

Er svært takknemlig for forslag, da jeg ikke er særlig erfaren med høyttalere over 15000,- paret.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile rf83

hei!

først og fremst; hvor hørte du disse på demo? hvis disse ikke var ferdig innspilt så vil jeg først og fremst påpeke at diskant hornet roer seg ganske betraktelig under innspilling! dette er hvertfall min erfaring med rf83!
    du vil også merke en god del forskjell avhengig av eletronikk på disse - så hvilke forsterker du hørte de på vil ha betydning.
    uinnspilt klipsch bør du ta me en liten klype salt.

Når det er sagt er det ikke alle som liker klipsch-lyden og mulig du er en av dem.. men vil hvertfall ikke anbefale deg å gi opp disse hvis du hørte på et par helt nye og ikke innspilte..

til hvilket bruk du skal bruke de til er også en annen ting - til hjemmekino er disse helt råå! men til mer musikk bruk finnes det muligens noe annet?
    jeg liker klipsch veldig godt til musikk og film, og mine horn ble betydlig roet etter en del innspilling!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu druid.. Du får kjøpt de til demopris på Vendur.no
    Disse har mye trøkk, men det er kun en 10" fulltone element, så ikke forvent noe monster som flytter like mye luft som RF83, men den er veldig dynamisk og rask, meget detaljert/artikulert grunntone, mild og behagelig i toppen, tørr og definert i bunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Det var den ja. Takker så meget :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hei!

først og fremst; hvor hørte du disse på demo? hvis disse ikke var ferdig innspilt så vil jeg først og fremst påpeke at diskant hornet roer seg ganske betraktelig under innspilling! dette er hvertfall min erfaring med rf83!
    du vil også merke en god del forskjell avhengig av eletronikk på disse - så hvilke forsterker du hørte de på vil ha betydning.
    uinnspilt klipsch bør du ta me en liten klype salt.

Når det er sagt er det ikke alle som liker klipsch-lyden og mulig du er en av dem.. men vil hvertfall ikke anbefale deg å gi opp disse hvis du hørte på et par helt nye og ikke innspilte..

til hvilket bruk du skal bruke de til er også en annen ting - til hjemmekino er disse helt råå! men til mer musikk bruk finnes det muligens noe annet?
    jeg liker klipsch veldig godt til musikk og film, og mine horn ble betydlig roet etter en del innspilling!
    De jeg hørte var i butikken hos en kompis. Innspillingen er nok ikke ferdig nei, men jeg synes likevel det hørtes vel skrikete ut. Det skal sies at han spilte jævlig høyt på en brent cd, så jeg må muligens gi dem en sjanse til ja. Jeg skal ha dem i stereo-oppsett til både musikk å film.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Zu druid.. Du får kjøpt de til demopris på Vendur.no
    Disse har mye trøkk, men det er kun en 10" fulltone element, så ikke forvent noe monster som flytter like mye luft som RF83, men den er veldig dynamisk og rask, meget detaljert/artikulert grunntone, mild og behagelig i toppen, tørr og definert i bunn.
    Takk for tips :-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Zu druid.. Disse har mye trøkk, men det er kun en 10" fulltone element, så ikke forvent noe monster som flytter like mye luft som RF83, men den er veldig dynamisk og rask, meget detaljert/artikulert grunntone, mild og behagelig i toppen, tørr og definert i bunn.
    Dette hørtes på mange måter ut som Klipsch Heresy - uten at jeg har hørt på Zu.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Takker for tips. Får ta meg en tur til hifiklubben å teste.

(Regner med de ikke har noe imot hvis jeg tar med forsterkeren, forforsterkeren og cd-spilleren min for å teste?)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Takker for tips. Får ta meg en tur til hifiklubben å teste.

(Regner med de ikke har noe imot hvis jeg tar med forsterkeren, forforsterkeren og cd-spilleren min for å teste?)
    Ja, Rotel RB-1090 er jo bare å ta under armen å løpe ned det Men nok det smarteste å gjøre når en skal kjøpe HT. Ikke å løpe, men å ta med elektronikken til HFK å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja, Rotel RB-1090 er jo bare å ta under armen å løpe ned det Men nok det smarteste å gjøre når en skal kjøpe HT. Ikke å løpe, men å ta med elektronikken til HFK å teste.
    Stapper 1090'en på innerlommen tenker jeg

Ja jeg vil helst teste høyttalerne på det utstyret jeg selv har. Ellers kan det fort bli negative overaskelser når de kommer i hus.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 6 hadde meget bra lyd når jeg testet dem hos Hifi Klubben. Mentor serien har også i ettertid fått sin Mentor 8, med større elementer og som burte gi mere trykk. Burte vært testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dali Mentor 6 hadde meget bra lyd når jeg testet dem hos Hifi Klubben. Mentor serien har også i ettertid fått sin Mentor 8, med større elementer og som burte gi mere trykk. Burte vært testet.
    Lyd&Bilde likte veldig godt Mentor 6 ihvertfall, så Mentor 8 ser ut som et bra alternativ.

Dette er egentlig et luksusproblem, men allikevel er det et ******* å bestemme seg

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta en titt (lytt) på Canton? Da har du noe som ikke alle andre har ihvertfall.

Ergo 611 DC og Vento 890 DC bør begge kunne gi ganske mye trykk.

Selv har jeg ikke hørt noen av dem, men har hørt lillebror Chrono 509 til 11500 og jeg foretrakk den foran RF-82.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hva med å ta en titt (lytt) på Canton? Da har du noe som ikke alle andre har ihvertfall.

Ergo 611 DC og Vento 890 DC bør begge kunne gi ganske mye trykk.

Selv har jeg ikke hørt noen av dem, men har hørt lillebror Chrono 509 til 11500 og jeg foretrakk den foran RF-82.
    Takk for tips! Har aldri hørt om Canton faktisk, men skal undersøke litt

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Takk for tips! Har aldri hørt om Canton faktisk, men skal undersøke litt
    AVshop.no / Gulvstående

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Legg merke til at det er pris pr stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp begynnt å bruke AV-forum og må si førsteinntrykket er suverent med tanke på hvor greie dere er med både hjelp/tips, linker osv.
    Hvis dette er normal standard på forumet tror jeg det kan bli en fornøyelse å handle i fremtiden :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi gir bare tips. Du burde sjekke ut endel før du handler høyttalere til over 20000kr. Finnes utrolig masse fett utstyr der ute. Men om du stikker innom Hifiklubben, så lytt til Dali ICON 8. Aldri vært den store Dali entusiasten, men etter at Concept serien kom, har det snudd radikalt.

Sitter selv med BW 703, det blir for "pinglete" for deg tror jeg. De spiller nydelig, men største minuset er hvor høyt de kan spille, fordi her er de under det meste der ute :S. Men vil du ha en høyttaler med RÅ holografi, så er den et must å lytte til

Lykke til, det er nå morroa begynner .

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •