Alternativer til Klipsch RF-83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vi gir bare tips. Du burde sjekke ut endel før du handler høyttalere til over 20000kr. Finnes utrolig masse fett utstyr der ute. Men om du stikker innom Hifiklubben, så lytt til Dali ICON 8. Aldri vært den store Dali entusiasten, men etter at Concept serien kom, har det snudd radikalt.

Sitter selv med BW 703, det blir for "pinglete" for deg tror jeg. De spiller nydelig, men største minuset er hvor høyt de kan spille, fordi her er de under det meste der ute :S. Men vil du ha en høyttaler med RÅ holografi, så er den et must å lytte til

Lykke til, det er nå morroa begynner .
    Ja jeg sjekker selvfølgelig ut selv også, men det er alltid greit å få med andres meninger og tips i tillegg :-D

Er det forresten noen som kjenner til JBL TL260 : Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Etter skrytet på Hi-Fi Centeret sine sider, ble jeg litt giret og det virker som disse kan tilfredstille mine behov.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av spade
    Legg merke til at det er pris pr stk.
    Og pris pr par

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Polk RTI A9, de ser ganske bra ut...

Har ikke hørt på de, men tror de har en del trøkk og en skikkelig "Amerikansk" bass.

RTi A9 Product Page : High performance floorstanding Loudspeaker : Polk Audio

Edit: De var vel litt billige for deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Probie Vet du hvem som selger disse i Norge? Du sier billig. Hva er prisen?

Jeg ligger så langt å lurer på Klipsch RF-7, Klipsch RF-83, Dali Mentor 8 og JBL TL260. Det har også blitt foreslått andre, men de førstnevnte er høyttalere jeg har mulighet til å teste, da det er butikker i nærheten av der jeg bor som har dem.

Jeg ble litt i tvil på forsterkeren min, da jeg leste innlegg av en Hellnoob (tror jeg han het) som sa RB-1090 var litt slapp eller noe i den dur. Han virket som en veldig oppegående kar, så jeg har gått litt i tenkeboksen om jeg kanskje ikke bør kjøpe høyttalere i 20000-30000kr-klassen til denne forsterkeren. Jeg hadde helst ikke lyst å kjøpe ny forsterker da det blir for dyrt akkurat nå :cry:, men det er jo dumt å kjøpe dyre høyttalere hvis den ikke strekker til

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Takk for tips Probie Vet du hvem som selger disse i Norge? Du sier billig. Hva er prisen?

Jeg ligger så langt å lurer på Klipsch RF-7, Klipsch RF-83, Dali Mentor 8 og JBL TL260. Det har også blitt foreslått andre, men de førstnevnte er høyttalere jeg har mulighet til å teste, da det er butikker i nærheten av der jeg bor som har dem.

Jeg ble litt i tvil på forsterkeren min, da jeg leste innlegg av en Hellnoob (tror jeg han het) som sa RB-1090 var litt slapp eller noe i den dur. Han virket som en veldig oppegående kar, så jeg har gått litt i tenkeboksen om jeg kanskje ikke bør kjøpe høyttalere i 20000-30000kr-klassen til denne forsterkeren. Jeg hadde helst ikke lyst å kjøpe ny forsterker da det blir for dyrt akkurat nå :cry:, men det er jo dumt å kjøpe dyre høyttalere hvis den ikke strekker til

Det eneste stedet jeg fant: Deal.no: Høyttalere gulv, Polk Audio RTiA9B
    Men du kan importere de fra usa for ca 8000:-D

Problemet blir vel kanskje forsterkeren, Polkene trenger mye kraft...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Det eneste stedet jeg fant: Deal.no: Høyttalere gulv, Polk Audio RTiA9B
    Men du kan importere de fra usa for ca 8000:-D

Problemet blir vel kanskje forsterkeren, Polkene trenger mye kraft...
    Disse ser jo ganske så rå ut, men det var det å høre dem først da...

Hadde trodd en RB1090 skulle klare ganske store høyttalere, men jeg ser det er flere som sier den ikke er mye tess, hvis du skal ha litt dyrere høyttalere med trøkk, som i tillegg spiller pent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Dali Mentor 6 og B&W 804 på HK idag. Må si Mentor 6 låt langt bedre i mine ører. Faktisk så bra at jeg vurderer dem som mitt neste kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, må få tatt meg en tur til HK snart forstår jeg. Mange som liker Mentor 6 etter hvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Ok, må få tatt meg en tur til HK snart forstår jeg. Mange som liker Mentor 6 etter hvert
    Har de hjemme på prøve en uke nå, og må si de låt enda bedre på min Vincent forsterker enn forventet. På det siste Racontuers albumet på vinyl låt det enormt bra :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men og tenking osv... bestilte jeg i dag PSB Synchrony One. Dette virker som den høyttaleren som oppfyller alle mine krav. Gjennom kompisen fikk jeg faktisk 20% på disse og da følte jeg valget var enkelt. Jeg har selvfølgelig mulighet til å teste dem først, men føler meg rimelig sikker på at dette er en høyttaler for meg, ihvertfall når jeg ser andre sine erfaringer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •