Hvordan bør høyttalere sendes/fraktes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan bør høyttalere sendes/fraktes?

Hei!

Vurderer å kjøpe meg noen brukte høyttalere, men er litt usikker på hvordan jeg skal få dem hjem til meg. Er det skummelt å få dem sendt i posten? Hva med Linjegods eller DHL? Men da kan man vel ikke sende i oppkrav?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om høyttalerne kan pakkes i orginal emballasje er det ikke noe problem. Og posten går helt fint. Har fått tilsendt store gulvstående høyttalere med 2x8" bass i posten, uten problemer. Posten har også en bra forsikring, så om varen er forsvarlig innpakket, og man oppdager fraktskader er det ikke noe problem med erstatning.
    Mulig dette gjelde andre også, men de har jeg ikke noe erfaring med.

Har man ikke tilgang til orginal emballasje er jeg skeptisk. Men da tror jeg muligheten for skader er like stor uansett hvem som frakter.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oversendt et par Dali Grand via NorCargo fra Bergen. Selger gikk til HiFi-Klubben å fikk tak i emballasje fra noen andre høyttalere og pakket pent inn med isopor og bobleplast og det hele. (Dali Grand veier ca 50kg pr stk)

Det gikk smertefritt og høyttalerne kom frem i ypperlig stand:-) Er selger seriøs og pakker godt inn er det helt ok å sende de som pallelast. Koster rundt en tusenlapp litt avhengig av distansen.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått sendt alt av høyttalere jeg har kjøpt i posten. Den verste emballasjen jeg har sett var en Dali 104 som kom frem innpakket i bobleplast og avispapir helt uskadd.

Og så lenge du påmerker til posten når du henter hvis det ser ut som om den er hardt behandlet dekkes det av forsikringen hvis det er skader på innholdet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •