Har CV! Men trenger forslag til nye høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer n0en sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har CV! Men trenger forslag til nye høytalere!

Hei. Jeg har hatt ett par Cerwin Vega V-15F og Nad C372.
    Er så J***** lei de høytalera. Ettersom jeg hører mye på rock/metal og blues så blir lyden i dem skikklig dårlig. Så da har jeg tenkt å selge høytalerene, får å så kjøpe meg noen andre. Har tenkt å bruke ca 4000+\- på noen andre.

Jeg skal beholde Nad'n. Fint hvis noen kunne kommet med noen forslag Kan godt kjøpe brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Sitat Opprinnelig postet av n0en
    Er så J***** lei de høytalera. Ettersom jeg hører mye på rock/metal og blues så blir lyden i dem skikklig dårlig. Så da har jeg tenkt å selge høytalerene, får å så kjøpe meg noen andre. Har tenkt å bruke ca 4000+\- på noen andre.

Jeg skal beholde Nad'n. Fint hvis noen kunne kommet med noen forslag Kan godt kjøpe brukt.
    Du kan jo gå for et par brae stativ høytalere, så kan du jo utvide hjemmekinoen eller hifien etterhvert.
    Eks: kjøpe reciver med 5/7 kanals og deretter kjøpe fronthøytalere så bruker du stativ høytalerene til bakhøytalere???

Så vist det er sub utgang på den forsterkeren du har.
    vil et par gode stativ høytalere og en sub gjøre susen inntill utvider til 5/7 kanal etterhvert.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0en

Hei. Til 4000kr er det lite utvalg, det einaste er brukt. Klipsch er eit godt valg, vist du er heldig finner du deg eit par brukte til 4000kr. Vist ikkje så er Klipsch synergy F2 til 6000kr eit bra valg, desse kan du prute på, har sjølv prutet eit par slike ned til 5000kr inkludert frakt.

Klipsch synergy f2 er gode høytalere med høy følsomhet, og god dynamik. Trur dei vil passe deg godt

Lykke til.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=30326&cat=12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=30287&cat=12
    (med kanskje en sub?)

eller prøv deg litt på disse:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=29921&cat=12

De kan funke kjempebra, om du får dem til en god pris

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig å bytte ut cv-høytalerene
    Kjøp deg noen brukte jbl-E100

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 4000,- er jo ikke akkurat CV et dårlig valg, man får mye for pengene der altså. Et alternativ er B&W DM685, men jeg kan garantere at du kommer til å savne bass (slik som du nå er vant til) og bør ha en sub i tillegg... og da ryker budsjettet.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er Nad'en du skulle byttet ut. Får vel andre forsterkere som har renere lydsignatur.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Kanskje det er Nad'en du skulle byttet ut. Får vel andre forsterkere som har renere lydsignatur.
    C372 er da ikke "uren" i lyden. Greit, den er ikke like "fin" i lyden som mange andre, men den har veldig mye krefter. Om trådstarter ønsker litt mer balansert lyd, så vil nye høyttalere på samme forsterker gi MYE mer enn ny forsterker på høyttalerne han allerede har.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av Gratulerer:C372 er da ikke "uren" i lyden. Greit, den er ikke like "fin" i lyden som mange andre, men den har veldig mye krefter. Om trådstarter ønsker litt mer balansert lyd, så vil nye høyttalere på samme forsterker gi MYE mer enn ny forsterker på høyttalerne han allerede har.
    Men så var det ikke så lett å finne noen til 4000 som kunne erstatte CV'ene hans. Men mener ikke Nad er en dårlig forsterker, for all del, men ønsker man seg en annen type sound i stuen, kan det ofte være greit å høre litt andre typer forsterkere for å sammenligne med det man har fra før.
    Men ser tanken din, og han var jo lei CV'ene.
    Uansett.... Dali skal visst være en bra kombinasjon sammen med C372. Mener jeg leste det på Hifi klubbens omtale en gang. Sammen med sikkerhets advarselen om røykutvikling ved overoppheting på denne og en annen NAD modell. ( tror det bare var første generasjonen av disse feilen var på)

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 4 lapper bør du kunne få tak i et par Cerwin vega AL-1000... De har en helt anna lyd enn dine V-15F.. De er kjempebra til metal har hatt de selv og var godt fornøyd med de jeg... Det er vel den cerwin høytaleren som låter best, utenom 1215 seff...

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden