Høyttalervalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalervalg

Vurderer å kjøpe meg nye høyttalere. Ønsker meg gulvstående høyttalere som er dynamiske med fyldig lydsignatur og har et godt bassfundament. Har hatt PSB tidligere, og likte de, bortsett fra at de (6T) hadde en dårlig diskant i mine ører. Likte bassen, dynamikken og fyldigheten. Spiller nå med Xindak dac 5 som lydkilde, Cayin 265 i forsterker og Infinity 7.1 i høyttalere. Lytter til jazz, akkustisk, funk, rock og klassisk, så det må bli noen gode allroundere. Fikk tips fra Norsk Audioteknikk om de svenskproduserte QRS, nettopp pga. mitt ønske om et solid bassfundament, men disse blir for dyre for meg. Både brukt og nytt er aktuelt i prisklassen 5 - 12.000.-.
    Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio hadde nok passa deg meget bra!

ta deg en tur rundt å fortell akkurat hva du ønsker så hører du forskjellige høytalere å ser hva som faller i smak for deg.
    men hadde du kommet til meg med de spessifikasjonene så hadde jeg gravd frem dynaudio audience 72.
    du hadde nok fått lytta på system audio 1750 også for en sammenlikning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W 683.
    Etter din beskrivelse av hva slags høyttaler du ønsker virker 683 som en potent kandidat. Den er en stor vinner her på forumet iallefall. Det samme i fagpressen.
    Ulempen er jo at men trenger riktig forsterker for å yte høyttalerens store potensial. Men for mange er dette også et pluss. Hvis dette er en høyttaler de liker svært godt, så vet dem at når man får lyst til å oppgradere elektronikken, så har man myyye godt i vente.

Det beste er iallefall å prøvelytte på høyttalerene man finner interresant.
    Gjerne med lignende elektronikk man har hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Støtter Andy. Jeg sitter akkuratt nå å hører på green day på mine 683 og svs sub og det spiller sykt rått. Men de krever en strømsterk forsterker for å våkne. På hifi klubben hørtes disse høyttalerne dritt ut, men når jeg fikk de inn i stua og spilt de inn er det noe annet

men sef finnes mange andre som sikkert er like bra eller bedre. men kan iallefall anbefale dem på det sterkeste. ellers er størrelsen på dem ganske grei.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv 6T før.. likte mye med den, men diskanten er helt utrolig dårlig.. Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt en titt på Audio Pro Blue Diamond V2 (hvis du skal ha nye) eller bruk brukt'n mye bra der..

Hva med denne
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva med B&W 683.
    Etter din beskrivelse av hva slags høyttaler du ønsker virker 683 som en potent kandidat. Den er en stor vinner her på forumet iallefall. Det samme i fagpressen.
    Ulempen er jo at men trenger riktig forsterker for å yte høyttalerens store potensial. Men for mange er dette også et pluss. Hvis dette er en høyttaler de liker svært godt, så vet dem at når man får lyst til å oppgradere elektronikken, så har man myyye godt i vente.

Det beste er iallefall å prøvelytte på høyttalerene man finner interresant.
    Gjerne med lignende elektronikk man har hjemme.
    Har alltid likt mellomtonen i B&W svært godt, men har savnet bass. Nå har jeg ikke hørt 683, men ser at den har to basselementer Spiller denne mere bass enn feks 804? Mener at det er denne jeg hørte en gang tidlligere med Thule elektronikk. Dette ble for puslete for meg. Klart og fint, og som alltid med B&W, flott mellomtone, samt gikk dypt i bassen, men ble som sagt, for lite bass og kropp i lyden. Kjenner dere begge, og kan svare meg på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuba
    Har alltid likt mellomtonen i B&W svært godt, men har savnet bass. Nå har jeg ikke hørt 683, men ser at den har to basselementer Spiller denne mere bass enn feks 804? Mener at det er denne jeg hørte en gang tidlligere med Thule elektronikk. Dette ble for puslete for meg. Klart og fint, og som alltid med B&W, flott mellomtone, samt gikk dypt i bassen, men ble som sagt, for lite bass og kropp i lyden. Kjenner dere begge, og kan svare meg på dette?

faktisk det første som slo meg var hvor stort trøkk det var i bassen. så mye at jeg vurderte å selge svs subben min. syns høyttalerne noen ganger gir for mye bass på enkelte lydspor. så tror ikke du blir skuffet. kjenner lite til 804 men den regnes som den dårligste i 800 serien grunnet at den krever sykt med krefter for å våkne. mulig jeg tar feil. jeg har 2x200 ice watt til mine 683 og det trøkker bra ja. liker at høyttalerne spiller meget bra på all musikk og at en kan spille opp når en har fest.

foruten 683'ene kan jo klipsch være et alternativ. mange som sverger til det merket her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    faktisk det første som slo meg var hvor stort trøkk det var i bassen. så mye at jeg vurderte å selge svs subben min. syns høyttalerne noen ganger gir for mye bass på enkelte lydspor. så tror ikke du blir skuffet. kjenner lite til 804 men den regnes som den dårligste i 800 serien grunnet at den krever sykt med krefter for å våkne. mulig jeg tar feil. jeg har 2x200 ice watt til mine 683 og det trøkker bra ja. liker at høyttalerne spiller meget bra på all musikk og at en kan spille opp når en har fest.

foruten 683'ene kan jo klipsch være et alternativ. mange som sverger til det merket her inne.
    Hmm! Interessant. Dynamikken er bra? Kanskje verd en tur på Hifiklubben? Min forsterker er bare på 2X40 klasse A watt. Lyttebank på 80 000mF og 2 X 500 VA trafo. Holder vel dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuba
    Hmm! Interessant. Dynamikken er bra? Kanskje verd en tur på Hifiklubben? Min forsterker er bare på 2X40 klasse A watt. Lyttebank på 80 000mF og 2 X 500 VA trafo. Holder vel dette?
    hvorfor ikke ta med forsterkeren til hfk. og få til en demo i et rom. jeg hørte dem ute i butikken og det var så som så....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    hvorfor ikke ta med forsterkeren til hfk. og få til en demo i et rom. jeg hørte dem ute i butikken og det var så som så....
    Det blir nok aktuelt. Tar nok med Xindaken også. Skal bli spennende og høre

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio RS8.
    HI-FI Huset AS - RS8
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Monitor Audio RS8.
    HI-FI Huset AS - RS8
    Hvordan er denne vs RS6? Snakket med Andrè på Hifi-huset og han anbefalte RS6 foran RS8 pga bedre musikalske egenskaper.. :???: Vil tro det ekstra basselementet på RS8 trøkker på litt ekstra?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •