Hjelp til CV CLS215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til CV CLS215

Hei. Høyre høyttaler har sluttet å spille ordentlig, får bare en svak lyd fra diskanten om jeg skrur opp veldig. Venstre funker som den skal, og jeg har sjekket at det ikke er noe galt med forsterkeren. Equalizeren viser veldig lite lydsignal fra høyre side. Høyttalerkablene sitter også ordentlig i. Noen som har peiling på hva dette kan være? På forhånd takk

- Fikk tips om at det kunne være for svak forsterker, kjører de på NAD C372 for øyeblikket. Kan dette stemme?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at "broene" mellom top og bunn står ordentlig fast.

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss ikke tipset fra Vega funker så kan du ta å sjekke om det er dårlig kontakt i sikringen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt hva du mener med ''broer.''

Takk for tips, men fant problemet. Det var så simpelt som en Soft Clipping funksjon i forsterkern som gjør lyden mono.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lignende problem. Er det noe som er hele tiden? Eller kommer det å går ?

For meg så kom det og gikk det sånn plutselig. Jeg trodde selv det var høytalerne, så jeg fikk nye. Men det var kun bra et par dager. Etterhvert så kom det igjen. Det visste seg da at det var min NAD-C372 forsterker som det var et problem med. Så jeg ville tipse om å bytte den ut først. Evt låne en av Hifi klubben for å sjekke dette. Eller sjekke forsterkeren din inne hos hifi klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hoffmeister
    Jeg hadde lignende problem. Er det noe som er hele tiden? Eller kommer det å går ?

For meg så kom det og gikk det sånn plutselig. Jeg trodde selv det var høytalerne, så jeg fikk nye. Men det var kun bra et par dager. Etterhvert så kom det igjen. Det visste seg da at det var min NAD-C372 forsterker som det var et problem med. Så jeg ville tipse om å bytte den ut først. Evt låne en av Hifi klubben for å sjekke dette. Eller sjekke forsterkeren din inne hos hifi klubben.
    Nei, dette var helt og holdent min egen feil, var jeg som skrudde på funksjonen. men ellers takk for tipset. :-)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig vil jeg anbefale deg mer kraft på disse høyttalerne. Spiller du veldig høyt med kun en C372, så er faren for forvrengning stor, og det er lett å sprenge diskanter Kombo med C272 funker flott. Soft Clipping skal forøvrig IKKE gjøre lyden mono.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Forøvrig vil jeg anbefale deg mer kraft på disse høyttalerne. Spiller du veldig høyt med kun en C372, så er faren for forvrengning stor, og det er lett å sprenge diskanter Kombo med C272 funker flott. Soft Clipping skal forøvrig IKKE gjøre lyden mono.
    Ja, jeg er på utkikk etter effektforsterker nå. Hm ja det er lett og si, men det er faktisk det som skjer her. Noe merkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •