Bakhøytallere + center som matcher Patos B310

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytallere + center som matcher Patos B310

Trenger hjelp til kjøp av bakhøytallere samt center som matcher Patos B310.

Problemet er at mine B310 (front) er i fargen 'cherry' el kirsebær, som nå er utgått. Vil gjerne at bakhøtallere skal være i samme farge. Center kan være svart eller cherry.

Jeg har sett på Patos B110, men disse er litt kostbare og nå utgått i cherry fargen.

I skrivende stund mangler jeg også surround forsterker. Vil da ha en som kan drive alle høytallere godt nok og i tillegg ha 2 HDMI innganger. Har kikket på CAMBRIDGE 340R og Denon AVR-1508.

Jeg vil helst ikke betale mer enn 3000 for center og bakhøytallere. Stiller vel middels krav til musikkkvalitet.

Noen som har noen bra tips? På forhånd takk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at du finner noen om du tråler bruktmarkeder osv. Har sett en og annen Patos senter og bakhøyttalere.

Av de to receiverne du har kikket på vil jeg tro (uten at jeg vet) at Cambridgen er den kraftigste av de to ut fra de opplysningene som står om dem. Hva som passer best til Patosene er jeg ikke sikker på, men tror ikke du gjør noe bomkjøp med noen av dem
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Cambrigen ikke støtter HDMI 1.3, spiller det noen rolle?

Ja, det kan hende jeg finner de brukt, men hvis jeg ikke skulle bruke B110 da, noen andre alternativer? Er det nok futt i Dynavoice?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.3 vet jeg ikke om du har bruk for. Er avhengig om du har noen HD kilder, eller om du kommer til å skaffe deg det i løpet av kort tid. Uansett vil den sikkert kunne dekode multikanal PCM, det kan du jo høre med butikken om. Da er du avhengig av at kilden sender HD materialet som PCM, men det gjør de fleste spillerne nå.

Hvilken Dynavoice tenkte du på. F-6, S-4, C-4 synes jeg er OK høyttalere. Hvordan de passer sammen med Patos vet jeg ikke, men til prisen gjør de en god jobb.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice S-5 fåes i min farge og er passe rimelige. Jeg kan til og med få Challenger C-5 med for ca 2100. Dette høres på papiret vesentlig bedre ut enn Patos B110 til 2200,-

Har du testet Challenger C-5 og S-5 eller?

Jeg kommer til å bruke HDMI fra Xbox 360 og Canal Digital dekoder. Jeg kommer til å bruke optisk fra pc til forsterkeren. Jeg hører mest på musikk, og har ingenting imot å høre på denne med 4 høytallere. Ser også på film fra pc og spiller fra Xbox.

Personlig vet jeg ikke hva PCM er, men jeg kommer til å trenge full HD fra xbox og dekoder. Takker for svar.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt S-5, C-5, men holder de samme pris/ytelseforhold som S-4 osv. så er de iallefall verdt pengene. Spørsmålet er om de klangmessig passer, men det kan det godt hende at de gjør.

Når du spiller f.eks. blu-ray kan du velge lydspor med HD-oppløsning. Dersom receiveren din skal kunne dekode denne lyden må den ha HDMI 1.3, denne kan kun overføres vi HDMI, ikke optisk. Denne HD-lyden kan også konverteres til såkalt multikanals PCM som også receivere med eldre HDMI versjoner kan dekode. Denne konverteringen gjøres da inne i spilleren, ikke alle kan gjøre dette, men de siste modellene kan det. Finnes egen tråd på forumet om HD-lyd om du leter litt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg ut om de klagmessing passer? Da må jeg vel bare høre rundt med folk? Hvor stor rolle spiller dette? All musikk jeg hører på går via pc, da er det uansett deilig med lyd i alle høytallere for et 'mektigere' lydbilde.

Hvor ser jeg om Cambirdgen støtter multikanals PCM? For å være helt ærlig tror jeg Dolby Digital og DTS-ES er godt nok for meg. Jeg vil bare være sikker på at hvis jeg kjøper denne, så slipper jeg å oppdatere med det første pga ny standard (HDMI). Det kan umulig være så vanvittig stor forskjell på TrueHD og Dobly Digital på et par høytallere som koster 1100,-.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på Hifiklubben om hvilken som takler hva av lydformater. Virker ikke som du har behov for siste skrik, så begge disse er nok aktuelle.

Når det gjelder klang må du høre med folk som har hørt begge deler, men jeg vil tro at det skal gå relativt greit.

Oppgraderinger blir det på deg snart uansett, slik er det bare

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Patos til bak/center høyttalere?, da er du vertfall garantert lik lydsignatur. Sjekk Finn.no og Avtorget. Du finner garantert noe innen kort tid.

Jeg har fortiden 1907 fra denon og er storfornøyd, så denon kan jeg definitivt anbefale. Cambridge har jeg ikke nok erfaring med, men VET at det er et kvalitetsmerke.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er enten audiofoni eller duett som har noen patos basic demo modeller til salgs.

sjekk ut nettsidene deres.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hva med Patos til bak/center høyttalere?, da er du vertfall garantert lik lydsignatur. Sjekk Finn.no og Avtorget. Du finner garantert noe innen kort tid.
    Ja, hvis dette er viktig så er jeg med på den. Men for å være helt ærlig vet jeg ikke om pris for Patos bakhøytallere og center mot billigere Dynavoice høytallere er verdt det ift lydsignaturen. Altså, personlig VET jeg ikke hvor stor rolle lydsignaturen spiller. Det er mer fristende å kjøpe Dynavoice center OG bakhøytallere på én lønning enn bare Basic 110 for deretter å kjøpe Patos Center senere.

Jeg har fortiden 1907 fra denon og er storfornøyd, så denon kan jeg definitivt anbefale. Cambridge har jeg ikke nok erfaring med, men VET at det er et kvalitetsmerke.
    Har stor tro på Denon selv, bare denne klarer å drive frontsettet, mine B310 uten problemer. Akkurat 1907 er riktignok endel over min prisklasse er den ikke? :lol:

Takker for tilbakemeldinger folkens.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, jeg tror det skal gå veldig bra, da han ene kameraten min har samme forsterker som meg og han har kjørt den på Proson Stratego Top 10 med imponerendes lyd fram til den mister kontroll, men da er volumet veldig høyt også.

Denon og Patos tror jeg vil fungere veldig bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, jeg tror det skal gå veldig bra, da han ene kameraten min har samme forsterker som meg og han har kjørt den på Proson Stratego Top 10 med imponerendes lyd fram til den mister kontroll, men da er volumet veldig høyt også.
    Ja, men dette er den misnte modellen til Denon 1508, den koster vesentlig mindre og har neppe det samme å stille opp med som din Denon 1907.

Jeg vet ikke hvem som krever mest av mine Patos B310 og hans Proson Stratego Top 10. Jeg kommer svært sjelden og spille på vanvittig høyt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å satse på en Patos-senter for mest mulig lik lydsignatur i front, men til bakhøyttalerne kan du eventuelt kjøpe et annet merke for å spare penger...

Mvh Riceman

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror jeg går for denne Patos Basic 200C. Den er riktignok hele 6 år gammel, men i og med mine B 310 er 4 år og still going strong ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den. Mailer og hører om tillstand. Noen som har noen gode argumenter mot kjøpet av en 6 år gammel center?

Da kan jeg kjøpe meg Dynavoice Challenger s-5 som bakhøytallere og slippe forholdsvis billig unna.

Jeg kommer til å måtte henge bak høytallerene opp i taket med tråd eller vaier. Da kan jeg enkelt vinkle de ned. Fungerer dette? Eller er det bedre å montere de i veggen med skrue. Vil ha de opp og vekk fra stua.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •