hvilke bakhøytalere og forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilke bakhøytalere og forsterker?

Min gode gamle HK forsterker døde her for noen dager siden, og en ny en skal handles inn.
    Jeg lurer på nødvendigheten av hd lyd. Trenger jeg det? Jeg har et par sound dynamics rs p-100 fronthøytalere. De er med innebygd forsterker som driver bassen. Hvilken bakhøytalere og senter vil passe til dem? Tenkte på en forsterker til rundt 8000. og høytalere samlet til omtrent 8 til.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helliot
    Min gode gamle HK forsterker døde her for noen dager siden, og en ny en skal handles inn.
    Jeg lurer på nødvendigheten av hd lyd. Trenger jeg det? Jeg har et par sound dynamics rs p-100 fronthøytalere. De er med innebygd forsterker som driver bassen. Hvilken bakhøytalere og senter vil passe til dem? Tenkte på en forsterker til rundt 8000. og høytalere samlet til omtrent 8 til.

Hva med å kjøpe en Denon 2808 fra Hifiklubben, den har vel det du trenger og vel så det. Eller Onkyo 605. Bare ett par tips i farten...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er rimelig grønn når det gjelder surround systemer. Hvor viktig er det hvordan bakhøytalere og fronthøytalere samt centeren står til hverandre?
    c

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med å kjøpe en Denon 2808 fra Hifiklubben, den har vel det du trenger og vel så det. Eller Onkyo 605. Bare ett par tips i farten...
    Støtter oppunder den, veldig gode og anerkjente receivere i denne prisklassen! Men for 8000,- skal du nok klare å få en ny Onkyo TX-SR705, veil. pris er dog 8995,- hos Mono.no, men Lsound.no hadde litt lavere priser en Mono.no da jeg kjøpte min 805..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helliot
    jeg er rimelig grønn når det gjelder surround systemer. Hvor viktig er det hvordan bakhøytalere og fronthøytalere samt centeren står til hverandre?
    c
    Det er viktig at senter og front HT matcher i lydsignaturen, men det trenger ikke nødvendigvis å være av samme type eller merke. Her må man prøve seg frem, men det er absolutt lettest å treffe korrekt ved kjøp av senter i samme merke som frontene! Bak HT og subwoofer er det ikke så nøye med når det gjelder lydsignatur, men er jo flott å ha matchende design i det minste...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kanskje sjekke ut concept serien til dali, da får du jo en komplett pakke for 10k eller noe. Det er jo ikke den verste prisen, men om du liker å bruke penger så er dali ikon settet å anbefale. Har visst vunnet en del priser i What hifi som som det beste tradisjonelle høytalersettet for surround anlegg.

Jeg vil be deg gå til anskaffelse av "Bibelen" What Hifi, der vil du finne masse saker og der er det matcher og masse nyttig informasjon om det meste av anlegg og finesser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om butikker i norge som fører sound dynamics høytalere da? Takker for all hjelp så langt:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •