XTZ 99.36 vs. 99.26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.36 vs. 99.26

Jeg vurderer å erstatte mine Proson 210SAH med XTZ 99.36. Vil gjerne få høre noen erfaringer med disse i forhold til 99.26? Og vil 99.36 være en god match til min Arcam Alpha 8?;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formeninger? Arcamen bør vel holde frem til jeg får råd til XTZ Class A forsterkeren?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell det er på disse to er jeg ikke sikker på, den ene er jo stativ og den andre er gulvstående med ekstra basselement. 99.26 spiller bra med bass, så 99.36 burde ihvertfall ikke väre noe dårligere, de har begge samme type elementer og båndiskant.
    Kjöper du disse skal du nok uansett få langt bedre lyd med Arcamen din enn det du har nå, tipper jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det jeg også da mine nåværende høyttalere egner seg best i et hjemmekino oppsett. Men Arcamen min er ikke oppitt til spesiellt mye effekt. da. Den er oppgitt til 2 x 50w men 0,07% forvrengning ved 80% effekt hehe. Men den er jo meget strømsterk da. Så det er ialfall ekte watt! Men mange mener at 99.26 ialfall kan trenge litt stor forsterker? Ettersom jeg har forstått så har vel gulvstående høyttalere høyere følsomhet og trenger ikke fullt så mye effekt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Tenkte det jeg også da mine nåværende høyttalere egner seg best i et hjemmekino oppsett. Men Arcamen min er ikke oppitt til spesiellt mye effekt. da. Den er oppgitt til 2 x 50w men 0,07% forvrengning ved 80% effekt hehe. Men den er jo meget strømsterk da. Så det er ialfall ekte watt! Men mange mener at 99.26 ialfall kan trenge litt stor forsterker? Ettersom jeg har forstått så har vel gulvstående høyttalere høyere følsomhet og trenger ikke fullt så mye effekt?
    Det stemmer. 99.36 har en fölsomhet på 90dB, mens 99.26 har en fölsomhet på 88dB.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Werdenskrieg, Jeg ser du har XTZ sin sub amp i den flotte hjemmekinoen din :-D Tror du det hadde vore dumt av meg å bestille en sånn til å dra basselementene på 99.36? Leverer den i stereo?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Werdenskrieg, Jeg ser du har XTZ sin sub amp i den flotte hjemmekinoen din :-D Tror du det hadde vore dumt av meg å bestille en sånn til å dra basselementene på 99.36? Leverer den i stereo?

Slikt har jeg veldig lite peil på, men finn heller en brukt effektforsterker på torget.
    Drar ikke Arcamen disse noe bra?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Slikt har jeg veldig lite peil på, men finn heller en brukt effektforsterker på torget.
    Drar ikke Arcamen disse noe bra?
    Er ikke sikker da jeg ikke har kjøpt høyttalerne ennå hehe. Tror jeg skal kjøpe den forsterkeren til XTZ, den stereo forsterkeren altså:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig, hva syns du låter best av xtz'ene dine og cascadene?:-D Hadde vært gøy å høre noen meninger

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker da jeg ikke har kjøpt høyttalerne ennå hehe. Tror jeg skal kjøpe den forsterkeren til XTZ, den stereo forsterkeren altså:-D
    En meget god forsterker og den passer utmerket til XTZ-höyttalerne.

Forøvrig, hva syns du låter best av xtz'ene dine og cascadene?:-D Hadde vært gøy å høre noen meninger
    XTZ har en mörkere, mere nöytral diskant enn Infinity Cascade. I begynnelsen föles denne litt vel mörk i forhold til Cascadene, men etterhvert setter man mere og mere pris på dette.
    Nå er det jo litt vanskelig å sammenligne siden Cascadene er veggmonterte, noe som går noe utover bass, mellomtone og stereoperspektivet. Jeg har allikevel aldri hört noen bedre vegghöyttalere enn Infinity Cascade og jeg var meget fornöyd med dem. XTZ-ene kan draes ut fra veggen, vinkles og spiller bass ned mot 33Hz, noe Cascadene ikke helt kan konkurere på. Lydbildet mellom disse höyttalerne er altså såpass forskjellig at sammenligningen blir vanskelig.
    Jeg har jo beholdt begge da.:-D
    XTZ-ene spiller generelt bedre på alle parametre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott svar! Gøy om noen andre har innspill også :-D