Dynavoice høyttalara

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice høyttalara

Ser etter eit billig anlegg som spiller passe godt, har sett på Dynavoice F-6 som kom veldig godt utav ein test i lyd og bilde for ei stund sida.
    Eller Dynavoice M-65.
    Kva er å anbefale til musikk og film? Har lurt på M-65 til front og F-6 bak, kordan vil det vere?
    Planen er å kjøre det heile på denna forsterkaren: Hardware.no - Prisguide - Eltax AVR-900 Sort

Kordan er den? nokon som har erfaringer?
    Som dåke ser, er ikkje detta snakk om dyrt utstyr. I første omgang vil det nåkk bli forsterkar og fronthøyttalara(F-6 eller M-65) så oppraderer eg etterkvart som pengane strømmer inn.

Har Logitech Z-5500 som spiller av musikk no, synst det funker bra, men har lyst på oppgradering(sjekk profilen min på "minhjemmekino" for resten av oppsettet) er ikkje så kravstor av meg for å sei det sånn.

Mvh. Håvard

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har M85 front og M65 bak og C6 senter som drives av en Pioneer vsx 1015 og det fungerer veldig bra. så jeg anbefaler Dynavoice på det sterkeste og jeg anbefaler å kjøpe en av de billigere pioneer receiver som f.eks. Pioneer VSX-417-S Surround Receiver 5x110W

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du ikke har kjøpt forsterkeren. så vil jeg ikke anbefale den.
    Jeg har hørt den eltax`n på de m-65, og jeg var imponert, men ble nermest frelst da jeg hørte de på vsx-516 fra Pioneer.

Jeg vil anbefale høyttalerene uten tvil.
    Ang forsterker ville jeg sitt på Denon, Nad, Pioneer, Yamaha og Cambridge Audio.
    Dette er alle forsterkere som gir veldig mye GOD lyd for pengene.

f-6 fungerer veldig bra, men jeg synes kabinettet burde hatt litt mer avstivninger innvendig., Men hvorfor ikke kjøpe stativ høyttaleren i m-65 serien?, så får du samme lyd signatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkar har eg ikkje, penger er det jo og lite av her
    Men eg tenker på å kjøre forsterkar og F-6 høyttalarane først siden dei er billigast, så når pengane kjem etterkvart så kjøper eg eit par M-65.
    Da bruker eg M-65 framme og F-6 bak, er ikkje det brukbart? eller er det andre høyttalara til samme pris som F-6(1000,-) som egner seg bedre som bakhøyttalara sammen med M-65 framme?

Skal foresten sjekke ut Pioneer forsterkaren som dåke anbefalte

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er maks prisen på forsterkeren din skal kjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig så lav som mulig, derfor eg tenkte på eltaxen, den kosta jo ikkje så mykje.
    Men vil ikkje over 2000,- helst så langt under som mulig og. Men kravet er at den funker og at det er mulig å kjøre 5.1 system på den.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med for eksempel denne? Yamaha passer jo bra til Dynavoice.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Egentlig så lav som mulig, derfor eg tenkte på eltaxen, den kosta jo ikkje så mykje.
    Men vil ikkje over 2000,- helst så langt under som mulig og. Men kravet er at den funker og at det er mulig å kjøre 5.1 system på den.

Da hadde jeg sitt på brukt eller gått for nad`n til 2,500kr: Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T744 Hjemmekinoreceiver
    Ikke tenk på at eltax`n har 210w og nad`n har "bare" 50w.
    den eltax`n har en maks strømforbruk på 500w, når den egentlig på ha en strømforsyning på nesten 2000w for å kunne gi dette.
    Wattene på forsterkerene blir målt forsjellig, eltax`n har blitt målt med en kanal hver for seg, i 4ohm, med høy forvregning. Naden har blitt målt med ALLE kanalene samtidig, 8ohm og lav forvgregning, og over hele registeret.

Vis naden blir for dyr ville jeg sjekket ut bruktmarkedet (finn.no eller avtorget)

Lykke Til!

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha gått for Pioneer reciever med M65 i front, har det selv, og da en relativt gammel billig Pioneer (VSX-D512). Og dette spiller som juling, eneste problemet er jo da at recievern går i "overload" når jeg pusher volumet for langt, men for all del, da er det sinnsykt høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er egentlig forsjellen på NAD og Pioneer sine spillara i 2000kr klassen?
    Einaste eg vil er at eg kan kjøre 5.1 system og ha litt tilkoblingsmuligheter bakpå forsterkaren, som CD, DVD, TV og sånt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V659 passer M65 som hånd i hanske.
    Og det er nok av tilkobling til DVD/CD/PC/TV/analog

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er egentlig forsjellen på NAD og Pioneer sine spillara i 2000kr klassen?
    Einaste eg vil er at eg kan kjøre 5.1 system og ha litt tilkoblingsmuligheter bakpå forsterkaren, som CD, DVD, TV og sånt.

Vell, Nad sine produkter er som regel bedre bygget, med mer komponenter.
    Pioneer sine spillere er enkle, gode og mye ytelse for pengene.
    Nad har hatt problemer med copy-protection plater har jeg lest.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad og Pioneer har vel ganske forskjellig lyd signatur også. Bruker selv en Pioneer vsx D712S, kjøpte den for 1100 brukt. Da har jeg et 6.1 system med M-65 ( 1 uke gammel) i front. Må si at Pioneer har full kontroll på disse høyttalerene, og når de er innspilt, tar ca 100 timer, blir de jo enda bedre
    Hele taket i stuen min er lyddempet, så jeg får ikke noe gratis hjelp fra klang i dette rommet, men likevel presterer Pioneren godt, med særdeles god kino lyd.
    Dette har da kostet meg ca 2500 inkl frakt på 60kg med dynavoice, (netthandelen.no) for fronter og forsterker, helt knall for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500kr med frakt og alt ca hørest jo ekstremt ut :O
    Om den forsterkaren er så god som du seier, så trur eg at eg skal vurdere den.
    Nokon andre som har erfaringer med den forsterkaren?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Nad som du vurderer er T-forsterkerne regner jeg med?

Nad-T serien Passer absolutt IKKE til Dynavoice verken F6 eller M65, dette vet jeg av personlig erfaring. Jeg vil påstå at det vanskelig kan matches mer feil enn dette..

Yamaha og Pioneer,Denon er bra matcher til Dynavoicene...

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500kr med frakt og alt ca hørest jo ekstremt ut :O
    Om den forsterkaren er så god som du seier, så trur eg at eg skal vurdere den.
    Nokon andre som har erfaringer med den forsterkaren?
    Forsterkeren er nok ikke den beste å eie, og jeg tviler vel litt på om den er så enkel å finne der ute. For all del, jeg liker den veldig godt Men poenget mitt var hvor rimelig man kan komme ut av det, ser man seg litt rundt.
    Pioneer har jo nyere modeller enn min, som er ganske rimelig og bedre utstyrt. Og så får de mye ros for recieverene sine i tester.
    Ganske bra komponenter under lokket og god lyd behandling.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både F6 og M65, men kunn hatt M65 noen dager, men hører med en gang at dette er en bedre høyttaler. Anbefales, følg med på netthandelen for en billig deal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett M-65 og F-6 på netthandelen, gått for billig penge og. Men spørsmålet her er forsterkar. Vil ha så billig så mulig.
    Kva anbefaler dåke så billig som mulig, men må ha mulighet for 5.1 system.
    Legg gjerne til link til forsterkarane, siden eg aldri finner forsterkarane når eg søker på namnet dåke legger ut :P

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intel94: Finnes mange billige forsterkere på avtorget og finn.no

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad sine receivere har bra effekt, det er klart. Men jeg synes byggekvaliteten deres er under all kritikk iallefall hva gjelder T-serien, særlig 756 og 744.

Det er bare å sjekke nettsidene rundt om kring det, Nad gir fra seg en god del støy særlig til høytalerne, dette har lettdrevne høytalere som Dynavoice en lei tendens til å fange opp ekstremt godt. Noe som selvfølgelig er en forferdelig plage. Jeg satt en stund å så på film hvor ht støy ødela lyden helt.

Sånt går ikke an, kanskje de med Dali og BW ikke merker noe til det, men som sagt Dynavoicene funket ikke optimalt med Nad-T.
    Grunnen er sef at Nad som før ikke legger altfor mye kr i skjerming av komponenter.
    Hørte om en kar som fikk inn sauestrømgjerdet på sin Nad T745
    (den tidligere mod).
    Hver gang pulsen gikk rundt huset så spraket det strøm gjennom høytalerne. :lol:

De nye modellene er ikke helt frie for dette heller selvom dette er grunnen til at de lagde nye.....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •