Dynavoice høyttalara - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rimelige forsterkertips...
    NAD T744 & NAD T514 | FINN torget

Dette er forgjengeren til 744 med samme specs. Mener det er 2x70w i 8 ohm ikke som selger beskriver.

Meget lite brukt NAD T 743 Receiver | FINN torget

Lykke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den NADen såg jo bra ut. Men det som "danke" sa, gjelder det den NADen? kan ikkje har irriterande lyder som høyttalarane fanger opp!

Såg litt rundt ista på avtorget.no, der var det eit par forsterkara av merke, Pioneer og Yamaha til billige penger, er det forsterkara som matcher Dynavoice M-65 bra eller?

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nad sine receivere har bra effekt, det er klart. Men jeg synes byggekvaliteten deres er under all kritikk iallefall hva gjelder T-serien, særlig 756 og 744.

Det er bare å sjekke nettsidene rundt om kring det, Nad gir fra seg en god del støy særlig til høytalerne, dette har lettdrevne høytalere som Dynavoice en lei tendens til å fange opp ekstremt godt. Noe som selvfølgelig er en forferdelig plage. Jeg satt en stund å så på film hvor ht støy ødela lyden helt.

Sånt går ikke an, kanskje de med Dali og BW ikke merker noe til det, men som sagt Dynavoicene funket ikke optimalt med Nad-T.
    Grunnen er sef at Nad som før ikke legger altfor mye kr i skjerming av komponenter.
    Hørte om en kar som fikk inn sauestrømgjerdet på sin Nad T745
    (den tidligere mod).
    Hver gang pulsen gikk rundt huset så spraket det strøm gjennom høytalerne. :lol:

De nye modellene er ikke helt frie for dette heller selvom dette er grunnen til at de lagde nye.....
    Da er det noe som ikke er helt som det skal ja. Dårlig jordingstopologi og layout internt og/eller dårlig skjerming fra chassi da kanskje.

Testet du flere av NAD's T-serie med dine HT for å utelukke at det ikke var din receiver? Åssen er det eletriske anlegget der receiveren stod? Jordede stikkontakter? Jordfeilbryter på kursen til receivern?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Den NADen såg jo bra ut. Men det som "danke" sa, gjelder det den NADen? kan ikkje har irriterande lyder som høyttalarane fanger opp!

Såg litt rundt ista på avtorget.no, der var det eit par forsterkara av merke, Pioneer og Yamaha til billige penger, er det forsterkara som matcher Dynavoice M-65 bra eller?
    Pioneer og Yamaha har vel ganske forskjellig lydsignatur såvidt jeg vet. Bruker mine dynavoice på en Onkyo og er greit fornøyd med det. Ikke spesielt behagelig å sitte ved siden av bakHT når det spilles film men.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått noen inntrykk. Tror ikke egentlig det er noe galt med høytalerne mine, har matchet de til forsterkere som gjorde de om til den skjønneste drøm...

Nad forsterkerne har som sagt noen issues, tror egentlig de er laget for å drive noen høytalere som krever litt mer. Når man mater på med kraft så trengs det også bedre skjerming. Dette har tydeligvis Nad gitt langt blaffen i.
    Feks en som bruker Dali eller BW eller andre dyrere tungdrevne ht vil ikke høre slik høylydt høytalersus like lett som de som har lettdrevne høytalere....
    Men strømjordings problemene og dårlig skjerming er selvfølgelig like dårlig for de.
    Det er veldig mye slump med de receiverne, feks mange leverer tilbake til Nad for å få dette gjort bedre. Men jeg mener at det ikke skulle vært slik i første omgang.
    Jeg mener personlig at de har kjørt på med strømforsyning og Nadkraft for så å la det gå på bekostning av andre ting.

Feks ville jeg gjerne koble Nad til Tvn min, det nytta jo ikke i det hele tatt. Strømmen ula så jeg trodde den skulle kortslutte... Hadde koblet til helt vanlig og nokså dyr videoledning og audiokabler i respektive tv kontakter på Nad...

Absolutt ingenting virket helt som jeg ville, men jeg tror Nad med riktige høytalere kunne vært en rimelig god stereo som man av og til også kunne bruke til hjemmekino.

Så bortsett fra vanskeligheter med strømskjerming, så kan den jo være bra. Men jeg er sterkt uenig med Hjemmekinos Nad vurdering. Tror enkelte blader er veldig forsiktig med å kommentere bakdeler ved Hifiklubbens varer.

Enten eller så tester de ikke varene lenge nok.
    Du kan vedde på at de(reporterne)ikke har Nad t hjemme i kinoen sin.

Det VET jeg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder matching med Dynavoice så hadde jeg den aller beste matchen med Pioneer A120 stereoforsterkeren min... Den er fra 94 så vet ikke hvor mye signaturen har å si idag, men har også hørt andre mene det samme om hjemmekinomatching.
    Personlig tipper jeg at Pioneer er en meget bra match som hjemmekino rec pga nøytraliteten som utfyller Dynavoicene ganske bra.
    Man får fullt utbytte av alle fordelene til Dynavoice, solid mellomtone og luftig diskant, og bakdelene skjules i nøytraliteten til Pioneeren tenker da på overdreven bass og skarp diskant.

Yamaha er meget bra, særlig til film.. men Yamaha faller litt på musikksiden pga at den har så konsentrert diskant og bass, dette kan dog forsøkes å justeres dersom man klarer å lagre en setting for musikk og en annen for film.
    Men alt annet fungerer akkurat som det skal med denne kombinasjonen.

Nad har desto mer konsentrert diskant og bass, og dette er meget vanskelig å match til Dynavoicene som selv har nok farge på dette området... Mellomtone som høytalerne egentlig har veldig bra blir helt borte med Nad sin Powerload av sylskarp diskant og bass.... Derfor funker det dårlig, med støy som dynavoicene plukker opp blir det desto vanskeligere å takle......

Noen flere løsninger har ikke jeg prøvd, har ikke fått anpasset Yamaha optimalt enda heller...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Da er det noe som ikke er helt som det skal ja. Dårlig jordingstopologi og layout internt og/eller dårlig skjerming fra chassi da kanskje.

Testet du flere av NAD's T-serie med dine HT for å utelukke at det ikke var din receiver? Åssen er det eletriske anlegget der receiveren stod? Jordede stikkontakter? Jordfeilbryter på kursen til receivern?
    --------------

Danke
    Jada såklart, alt i orden. Brukte tilogmed egen veggkontakt for Nad iforhold til å bruke samlingskontakten.

Ingenting hjalp, var rett og slett Nad som var bygget sånn.
    Dessuten har jeg hørt utrolig mange historier om dette på nettet, de bygger rett og slett spillerne sånn.....

Men som sagt du kan godt bli fornøyd med den om du har riktige høytalere, men det er nok fortsatt vanskelig å koble den direkte til tv feks. Det har jo ingen andre recivere prob med.

Som radio, hjemmekino og stereo med riktige høytalere tror jeg den kan være bra, med hensyn til at du ikke prøver å koble alt for mye til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppsumering her da, det er altså Pioneer eller Yamaha eg burde satse på, ingen NAD?
    Eg har ikkje så god greie på forsterkara og alt sånt så derfor er det mykje spørsmål til dykk som kan detta

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    --------------

Danke
    Jada såklart, alt i orden. Brukte tilogmed egen veggkontakt for Nad iforhold til å bruke samlingskontakten.

Ingenting hjalp, var rett og slett Nad som var bygget sånn.
    Dessuten har jeg hørt utrolig mange historier om dette på nettet, de bygger rett og slett spillerne sånn.....

Men som sagt du kan godt bli fornøyd med den om du har riktige høytalere, men det er nok fortsatt vanskelig å koble den direkte til tv feks. Det har jo ingen andre recivere prob med.

Som radio, hjemmekino og stereo med riktige høytalere tror jeg den kan være bra, med hensyn til at du ikke prøver å koble alt for mye til den.
    Muligens en jordsløyfe da.. ? Jeg fikk også brumming i mine HT (VELDIG høyt) når jeg koblet TV til min Onkyo 705 via HDMI, dette pga jordsløyfe. Ordnet det ved å fjerne jording på subwoofer slik at kun TV var tilkoblet nettjord i mitt system. Men hadde NAD (eller også Onkyo) gjort ting riktig hadde ikke dette vært noe problem overhode..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Liten oppsumering her da, det er altså Pioneer eller Yamaha eg burde satse på, ingen NAD?
    Eg har ikkje så god greie på forsterkara og alt sånt så derfor er det mykje spørsmål til dykk som kan detta
    Pioneer og Yamaha er gode forsterkere om man ikke kjøper de minste. M-65 og en vsx-416(7) eller noe i den duren blir litt idioti spør du meg. Strømforbruk rett under 300watt. Minus minst 40% i varmetap så fordele effekten utover 5 kanaler. Er ikke mange watt'ene igjen da skal jeg si deg.

Annbefalingen min er ikke gå under vsx-917/1017. Yamaha RXV-1700/1800. Eventuellt ta en titt på Harman Kardon sine forsterkere (AVR-247 og oppover). De kan minne en del om NAD når det gjelder strøm styrke og effekt men forskjellen er at de låter 100 ganger bedre. Har du ikke råd til noen av disse så kjøp brukt. Man kan fint finne god pris på f.eks vsx-1015 på bruktmarkedet.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke trenger det nyeste teknologien er kanskje denne et alternativ? Burde i hvertfall drive m-65'ene uten store problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen var MAKS 2000,- Er det ikkje mulig å få tak i forsterkara som takler M65 bra for den prisen brukt?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ga 1100 for min Pioneer vsx D712. Lyden er kjempe den, og aldri noe "overload". Kjører 6.1, men den 6 høyttaleren (center bak) drives av egen forsterker da 712 bare har slik utgang som krever det. Som med sub.
    M-65 er ikke en tung høyttaler for forsterkeren å drive, men tror heller ikke du skal gå for mindre modeller/forsterkere enn dette. Gå i en brukt butikk, da. Der fant jeg min. Skal snart inn igjen å se etter mer. Så pruter du litt og kommer fornøyd hjem

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke stereo?

NAD C350 | FINN torget

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Pioneer og Yamaha er gode forsterkere om man ikke kjøper de minste. M-65 og en vsx-416(7) eller noe i den duren blir litt idioti spør du meg. Strømforbruk rett under 300watt. Minus minst 40% i varmetap så fordele effekten utover 5 kanaler. Er ikke mange watt'ene igjen da skal jeg si deg.

Annbefalingen min er ikke gå under vsx-917/1017. Yamaha RXV-1700/1800. Eventuellt ta en titt på Harman Kardon sine forsterkere (AVR-247 og oppover). De kan minne en del om NAD når det gjelder strøm styrke og effekt men forskjellen er at de låter 100 ganger bedre. Har du ikke råd til noen av disse så kjøp brukt. Man kan fint finne god pris på f.eks vsx-1015 på bruktmarkedet.
    Nå er M65 noe av det mest lettdrevne man kan få av gulvhøyttalere og min Yamaha RX-V659 gir mer enn nok kraft til stereo 2ch og stereo 7ch, enhanched music 2ch og 7ch og til film i surround.
    Jeg er aldri oppe på 0dB og over, for å si det slik - holder meg på minussiden og det er MYE lyd allikevel.

Overload eller lignende har jeg aldri vært borte i.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m65 er egentlig ikke så lett å drive selv om følsomheten er lav, den har en litt skummel dip i motstanden over 100hz minns jeg det var. Dette merker jeg kontra mine f6 på en teac "t-amp" som ikke liker laster under 4 ohm... Så m65 er ikke lettdreven, men har høy følsomhet... man må se på lasten tikl forsterkeren også, altså motstanden i høyttaleren.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert rett, Herminator, men det er tull å hevde at man MÅ opp i Yamaha RX-V1700/1800 for å få god lyd av M65.

Man få utmerket lyd med RX-V659. Promise!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i asvaberg, man trenger ikke gå opp i v1800. Fungerer sikkert med en helt vanlig surround forsterker. Min Cambridge Audio 540R sliter ikke så veldig, men derimot de teac'ene som ikke liker last under 4 ohm sliter litt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du har sikkert rett, Herminator, men det er tull å hevde at man MÅ opp i Yamaha RX-V1700/1800 for å få god lyd av M65.

Man få utmerket lyd med RX-V659. Promise!
    Sier ikke at man MÅ. Men jeg annbefaler det. Herminator var kort innpå det. M-65 er ikke spesiellt lettdrevne selvom du får godkjent lyd fra en svak forsterker.

Ta en titt på dette bildet hentet fra norcad sin tråd om samme høyttaler

Impedans dipper helt ned i 2.8Ohm ved 180Hz og ligger under 4Ohm fra 80Hz til 500Hz. En svak surround receiver som sjeldent er glad i noe under 6ohm vil selvsagt få noe problemer her. Som norcad også skrev opplevde han en stort løft i lyden ved å oppgradere til en kratigere og mer strømsterk forsterker.

En RXV-659 fungerer nok greit om man kun bruker den i stereo men med alle kanaler i drift kan du bare glemme det etter min mening.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er "strømsterk" ett ganske ymse begrept, men de fleste vil kanskje tenke på dette som at det er en kraftig strømforsyning? Men en trends t-amp er også strømsterk i de få wattene den leverer, men har på ingen måte en stor strømforsyning, men den takler harde laster allikevel. Etter diverse reviews og tester og tilbakemeldinger så skal disse t-ampene drive det meste med god kontroll så lenge man ikke spille for høyt. Den leverer ca 4,5 audiofile watt per kanal, og i disse så har jeg den oppfatningen at den takler lave impedanser. Men her skal jeg ikke si meg sikker, så fint om noen kan si noe om mine tanker?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •