Spøkelset har kommet på besøk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spøkelset har kommet på besøk!

Jeg har fått besøk av det berømte oppgraderingsspøkelset og i min villfarelse så må jeg oppsøke litt hjelp her på forumet.

Har frekventert dette forum i lange tider uten å registrere meg,dog har jeg lest mang en tråd her inne,både gode og dårlige.

Idag innehar jeg pc som signalkilde (Esi Juli@ lydkort m/ASIO-drivere),all musikken er rippet i Flac-formatet.
    Signalet blir deretter sendt (RCA) til en Electrocompaniet ECI-2 (oppgradert) som forforsterker og en Aragon 2004 som effektrinn.
    Høytalerne er ett par Sonus Faber Concertino Home.
    Signal og høytalerkabler er Tara Labs i moderat prisklasse.
    Rommet dette befinner seg i er omkring 20-25 kvadratmeter.

Så til mitt uventede besøk; i utgangspunktet har jeg lenge savnet noe "der nede" i bassen på mine høytalere.Problemet er at jeg ikke har snøring på hvilken subwoofer jeg skal komplettere dette med. Jeg lytter til alt ifra Ane Brun til Infected Mushroom.Nevner dette for å skissere hvor landet ligger.
    Jeg vil ha en subwoofer som spiller musikk,puddingbass er ikke interresant i det hele tatt. Har hørt noen på Hifiklubben og Hificenterkjeden her i byen (Trondheim),men dette ga ikke noe mersmak.Lyttet til ulike modeller opptil 10 tusen.

Er godt likt med mine SF`er,men ryker de til fordel for en gulvstående mon tro? Hvis jeg selger de,så har jeg 15000 +/- å rutte med.
    Jeg vil helst ha en subwoofer eller to til mitt oppset slik det er idag,da har jeg evt. 12000 +/- til slike utskeielser.

Tips til hvilke subwoofere som passer med SF eller noen gode anbefalinger til gulvstående mottas med stor takk.

Beklager ett noe rotete innlegg,men jeg håper at jeg gjør meg forstått.:-D

CookieMonzta

Edit; Brukt er ingen hindring forøvrig.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en DIY sub med 10" Pearlees Exel element, Hypex DS 2.0 forsterker i 28 liters lukket kasse. Den fyller i bunn helt utmerket synes jeg, spiller også musikk i ditt landskap :-)
    Det er ivertfall sub i lukket kasse som gjelder for å spille kjapt nokk til musikk lyttting.
    Ton Art har en Velodyne SPL 800 til litt redusert pris. Den skulle gjøre jobben så det holder !!
    Skal du oppgradere lyden mere så er det en Parasound DA/C 1000 for salg på finn, den løfter lyden din til nye høyder garantert !!
    Glem kablene !!!
    Skal du oppgradere høyttalere må du fortsette med Sonus Faber

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tittet litt på den Velodyne`n hos Tonart,absolutt en god pris,men det ser ut som om mikrofonen og fjernkontrollen IKKE følger med. Slik jeg forstår det ut ifra brukermanualen til den,så blir det vel vanskelig å få brukt room-eq`en som denne har innebygd.
    Hvordan løser man evt. dette?

Skal se om jeg får tid til å stikke innom Tonart imorgen og lytte til den.

Er forøvrig enig angående oppgradering av høytalere,helst Sonus Faber,men det var prisen da.:-D

CookieMonzta

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Jeg har tittet litt på den Velodyne`n hos Tonart,absolutt en god pris,men det ser ut som om mikrofonen og fjernkontrollen IKKE følger med. Slik jeg forstår det ut ifra brukermanualen til den,så blir det vel vanskelig å få brukt room-eq`en som denne har innebygd.
    Hvordan løser man evt. dette?

Skal se om jeg får tid til å stikke innom Tonart imorgen og lytte til den.

Er forøvrig enig angående oppgradering av høytalere,helst Sonus Faber,men det var prisen da.:-D

CookieMonzta
    Den modellen av Velodyne har vel ikke innebygd rom korr, har samme forsterkeren i min DIY SVS plus-2.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta også en titt på Sunfire sine sub'er. De er små,lukkede og bunnsolide.

Welcome to Sunfire.com

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ta også en titt på Sunfire sine sub'er. De er små,lukkede og bunnsolide.

Welcome to Sunfire.com
    Ton Art har også Sunfire !!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs pc-ultra

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Ton Art har også Sunfire !!
    Var innom Tonart imorrest,men de hadde ikke åpnet enda.De åpner visst ikke før klokken 11.:-x Skal innom dem imorgen og lytte både på Velodyne og Sunfire.

SVS har jeg ikke hørt og det finnes heller ikke noen forhandlere av de her i Trondheim,såvidt meg bekjent.

Takker for innspill som har kommet i denne tråden.

CookieMonzta

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hvor suksess du har med subwoofer henger ofte sammen med hvordan den integrerer med rom og eksisterende høytalere.

Jeg vil anbefale deg å velge en subløsning som har mulighet for aktiv deling av hovedhøytalere og romkorreksjon/EQ.

ellers har Sonus Faber sin subb fått veldig god kritikk, men den er kanskje litt dyr....

Mvh
    OMF

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OMF
    Hei!
    Hvor suksess du har med subwoofer henger ofte sammen med hvordan den integrerer med rom og eksisterende høytalere.

Jeg vil anbefale deg å velge en subløsning som har mulighet for aktiv deling av hovedhøytalere og romkorreksjon/EQ.

ellers har Sonus Faber sin subb fått veldig god kritikk, men den er kanskje litt dyr....

Mvh
    OMF
    1.Nå har jeg ikke målt rommet som jeg har "husalteret" mitt i,men på papiret så går SF`ene ned til 55 hz.Hvor mye rommet bidrar med i bassen er noe usikkert,men noe særlig lavt/høyt er det ikke.Ønsker at sub`en(e) utfyller/forlenger høytalerne nedover i frekvens.Ellers så har jeg Rockwool akustikkplater (50mm) på strategiske punkter.Beste oppgraderingen hittil hvertfall.

2.Aktiv deling av hovedhøytaler med EQ.Helt enig,dette er svært ønskelig.Slik jeg forstå det,så kan vel både Velodyne SPL-serien og Sunfire gjøre dette? Rett meg om jeg tar feil. Finnes det andre alternativer der ute med sådanne attributter?

3.Sonus Faber sine egne Sub`er har jo vært alfa omega,men som du nevner;de er litt i overkant dyre prismessig.Disse har jeg meget sjelden sett på bruktbørsen.Fant en ifjor,men da var jeg for sent på avtrekkeren.

CookieMonzta

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med REL Storm V her inne? Har mulighet til å kjøpe en brukt til 10Kkr,men jeg har ikke mulighet til å høre den først da avstanden mellom meg og selger er for stor.

CookieMonzta

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en SVS SB12- Plus i Rosenut finish på vei i posten. Starter med en i første omgang.Får jeg denne riktig oppsatt og kalibrert,så kjøper jeg en til!

CookieMonzta

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •