Multirom - europris varianten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multirom - europris varianten

Hei igjen godtfolk, peprer dere med spørsmål om dagen, men er mye som skal skje på AV fronten hos oss fremover. Skal gå i gang med oppussing av nytt hus denne uka, og det er vel bestemt at vi skal bygge inn noen høytalere i vegg og tak rundt omkring.

Jeg er ingen audiofil, men er glad i god lyd. Det skal bygges høytalere inn på badet, soverom og loftstue (resten dekkes av anlegget i stua). Har sett på Eltek sin innbyggingshøytaler, ser ut som en grei og billig løsning. Billig blir stikkordet for dette, er mye penger som skal investeres og AV er dessverre ikke prioritert

Spørsmålet mitt er hvordan dette løses mtp. forsterkere og styring. Sonos er selvfølgelig drømmen, men blir i overkant dyrt når man skal ha flere rom. Finnes det noe budsjett løsning i så måte, billig "miniforsterker" som kan bygges inn i veggen og styres av en Squeezebox?

Erfaringer med Eltek sin innbyggingshøytaler og styring av disse?

Takk. H.

(Posta denne i feil kategori, beklager det)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en har gjort det her, men jeg vet ikke om effektforsterkeren kan fås i Norge. Den slår seg av etter 5 min. uten signal.
    A photo of your Squeezebox setup (please) - Page 81 - Slim Devices : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en "mini-amp" på ebay som har fått veldig gode kritikker i Stereophile. Regner med at valget da faller på dynabel innbyggingshøytalere, sonic impact super-t amper eller hvis jeg finner audiosource til en rimelig penge, og squeezebox eller helst sonos hvis pengene strekker til

Ser også at audiosource har endel inwall og utendørs produkter, kanskje man skulle teste litt.

Blir spennende å komme i gang!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Fant en "mini-amp" på ebay som har fått veldig gode kritikker i Stereophile. Regner med at valget da faller på dynabel innbyggingshøytalere, sonic impact super-t amper eller hvis jeg finner audiosource til en rimelig penge, og squeezebox eller helst sonos hvis pengene strekker til

Ser også at audiosource har endel inwall og utendørs produkter, kanskje man skulle teste litt.

Blir spennende å komme i gang!
    Jeg tenker meg T-amp v1 eller T-amp v2 som en mulig, billig løsning for å drive effektive små innbyggingshøyttalere. Den har fått skryt overalt for lydkvalitet vs pris. At den evt ikke slår seg av er et lite problem da det er små effekter det er snakk om, og at tomgangsstrøm eller hva det nå heter er veldig lav på klasse-D type forsterkere.

Squeezebox duet i hovedrommet og vanlige squeezebox'er rund baut?

DrE

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ELSKER headingen i denne tråden din: "Multirom - europris varianten"

Sjekk Min Hi-Fi - der finner du et stereo oppsett til "Europris"

http://avforum.no/minhifi/show.php/asvaberg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelen opp for Europris fin den ampen altså, perfekt mtp. at alt skal inn i veggen på sikt. Når det gjelder Squeezebox har jeg INGEN erfaring what so ever, så akkurat den biten må bli læring etterhvert.

Nå skal jeg begynne å rive vegg på badet rett over helga så da blir det vel et par uker før det er klart til å installeres noe. Må få planlagt løsningen skikkelig med plassering av høytalere og forsterker i forhold til membran plater osv osv.. mye å tenke på, men moro blir det.. får vel lage meg en liten "blogg" med step-by-step på sikt

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du finner på, ta deg en tur innom byggetråden til RuneW og lær av rør-trekking! Mitt tips til rør-i-vegg er å drømme seg litt bort når du trekker rør. Lag opplegg for fantasien, så kan du heller se senere om du finner grunnlag for å bruke de tomme rørene som du har plassert smart rundt omkring.

Å oppgradere høyttalere, eller se for seg et nettverksbasert anlegg i fremtiden er så utrolig mye lettere når du slipper å rive fliser til 20k...

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •