DALI Suite S1.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI Suite S1.5

Har muligheten til å kjøpe en Sub av nevnte modell. 2,5 år gammel til 5.000.
    Dette er vel en OK pris, eller ?
    Lurer også på om noen har erfaring med denne ?
    Finner masse om SVS, Velodyne og XTZ, men lite om Dali sub.

Alle tips og innspill mottas med stor takk :-)

Mvh
    Tommy

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Har muligheten til å kjøpe en Sub av nevnte modell. 2,5 år gammel til 5.000.
    Dette er vel en OK pris, eller ?
    Lurer også på om noen har erfaring med denne ?
    Finner masse om SVS, Velodyne og XTZ, men lite om Dali sub.

Alle tips og innspill mottas med stor takk :-)

Mvh
    Tommy
    Har en slik sub. Er kjempefornøyd. En av de kjappeste 15" jeg har hørt. Doble trommepedaler blir levert presist, rått og brutalt med skikkelig trykk i brystkassen. Jeg kjøpte subben for å få mer dypbass under filmseing, men jeg må inrømme at den av og til står på når jeg hører på musikk også. Musikk DVDene mine fikk nytt liv med denne subben. Og det er nettop det den klarer best synes jeg.

Den er nok ikke like brutal på kinobass som SVS sine portsubber, men at den er bedre og kjappere til musikk er det ingen tvil om. XTZ leverer jo også som kjent mye mye for pengene.

Noe som kan være negativt med denne subben er at den ikke har trinnløs fasejustering mellom 0-180. Bare 0 eller 180. Avhengig av rommet selvfølgelig, men setter du subben midt mellom frontene dine skal ikke dette være noe problem.

Har du reciever skal man være ekstremt kresen for ikke å lykkes med de instillingene man kan gjøre der. Jeg klarte det helt fint med kun avstandsjusteringen. Min instilling på avstanden stemmer ikke med den oppmålte lengden, men fikk mye bedre bass nå etter å ha eksperimentert litt med forskjellig avstandsjustering.

Kjørte gjennom et par sinussveip her om dagen, hører litt "dips" et par plasser, men heldigvis ingen enorme peaks, som man kan oppleve med hjørneplassering uten romkorreksjon. Har du Audessey (romkorreksjon) kan jo dette hjelpe på også. Bare husk på at dette kan "stjele" vanvittig med effekt fra forsterkeren for å rette opp i. Og ofte kan det låte bedre uten romkorreksjon.

5 lapper er nok ingen gal pris om den er skadefri. Uansett bør du jo ta deg tid til å lytte på den før du kjøper den, og aller helst med det utstyret du har fra før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •