"Beste" center i prisklassen +/- 3k? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Det er slettes ingen garanti for at høyttalere av samme merke (serie) har lik klang det går jo an og prøve seg fram.
    Problemet er at du siterer meg og henviser til noe jeg ikke har sagt. Når andre enn meg presiserer at jeg ikke har skrevet det du siterer og du fortsatt er villig til å kommentere det videre, så syns jeg det blir feil at vi skal ta det her. Her er det en som spør etter senter i prisklasse 3k+/-. Å teste forskjellige senterhøyttalere i andre merker - kjøp og salg, bytt og prøv er vel langt i fra aktuelt i denne situasjonen her?

For å underbygge meg selv enda en gang;
    Litt av vitsen med senterhøyttaler er jo at den skal passe sammen med fronthøyttalerne og det viktigste kriteriet er etter min mening - klangen. Jeg foreslår derfor Klipsch, fordi jeg mener at dette er det naturlige valget, spesielt med tanke på det budsjettet som er satt. Jeg er fullt klar over at hvis du leter lenge nok etter en annen type, så vil du nok til slutt finne en som passer like godt eller kanskje enda bedre. Så hvis du har et godt forslag til et annet merke som gir bedre klang sammen med Klipsch som senter, så kan du gjerne komme med dette. Det er derfor han spør her på forumet. Håper dette klarte opp litt

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går kanskje litt mot strömmen her, men jeg mener lik klang i frontrekke + senter er mindre viktig. Ikke uviktig, men mindre viktig enn andre ting som f.eks trökk. Jeg har en senter på 27 kg som er lysere i klangen enn frontene, men oppsettet spiller allikevel som bare det. Lik klang er nok viktigere hvis man bruker senteren også til musikk, altså multikanals-lytting, men til film synes jeg det er mindre viktig.

Beklager litt OT.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvorfor????????

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det kan bli bra det, men lydsignaturen blir jo ikke lik. Er vel det som er poenget at den bør være lik.
    Hvis du hadde hatt B&W CM7 isteden for nautilus 804 ville du da hatt B&W CMC Senterhøyttaler isteden for den du har nå dette er jo selvfølgelig rent hypotetisk .Husk at 70% av lyden kommer fra senter så skal man ha en senterkanal bør denne vere så god som mulig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt greit det.

Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Problemet er at du siterer meg og henviser til noe jeg ikke har sagt. Når andre enn meg presiserer at jeg ikke har skrevet det du siterer og du fortsatt er villig til å kommentere det videre, så syns jeg det blir feil at vi skal ta det her. Her er det en som spør etter senter i prisklasse 3k+/-. Å teste forskjellige senterhøyttalere i andre merker - kjøp og salg, bytt og prøv er vel langt i fra aktuelt i denne situasjonen her?

For å underbygge meg selv enda en gang;
    Litt av vitsen med senterhøyttaler er jo at den skal passe sammen med fronthøyttalerne og det viktigste kriteriet er etter min mening - klangen. Jeg foreslår derfor Klipsch, fordi jeg mener at dette er det naturlige valget, spesielt med tanke på det budsjettet som er satt. Jeg er fullt klar over at hvis du leter lenge nok etter en annen type, så vil du nok til slutt finne en som passer like godt eller kanskje enda bedre. Så hvis du har et godt forslag til et annet merke som gir bedre klang sammen med Klipsch som senter, så kan du gjerne komme med dette. Det er derfor han spør her på forumet. Håper dette klarte opp litt
    Jeg skjønner hva du sier det jeg sier er på generell basis ikke akkurat i dette tilfellet med senter til 3k+/- OK trudde det gikk an og diskutere her på forumet hilsen kyrie:-D

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du sier det jeg sier er på generell basis ikke akkurat i dette tilfellet med senter til 3k+/- OK trudde det gikk an og diskutere her på forumet hilsen kyrie:-D
    jaja, for all del. Men når det blir så store uenigheter, så er sikkert ikke trådstarter interessert i å høre på det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant nok

Det er jeg enig i :-D håper trådstarter finner en god senter

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og det er forskjell på å diskutere og kverulere (eller spørre om noen har "spist huggorm til frokost"?) wtf?:twisted:

Uansett håper jeg trådstarter har fått litt mer forståelse for hvor "lett" det kan være å finne seg en ny senter HT. Disse diskusjonene som har vært her inne, minner vel mye om det som foregår oppi hodet på en hver når man skal bestemme seg for nytt utstyr :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fornermet

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    ...og det er forskjell på å diskutere og kverulere (eller spørre om noen har "spist huggorm til frokost"?) wtf?:twisted:

Uansett håper jeg trådstarter har fått litt mer forståelse for hvor "lett" det kan være å finne seg en ny senter HT. Disse diskusjonene som har vært her inne, minner vel mye om det som foregår oppi hodet på en hver når man skal bestemme seg for nytt utstyr :-D
    ble du fornermet og hvem kverulerer du eller jeg? Du må jo ikke la dette forumet gå ut over nattesøvnen din hvis det så gjør må du kansje finne en annen hobby

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvis du hadde hatt B&W CM7 isteden for nautilus 804 ville du da hatt B&W CMC Senterhøyttaler isteden for den du har nå dette er jo selvfølgelig rent hypotetisk .Husk at 70% av lyden kommer fra senter så skal man ha en senterkanal bør denne vere så god som mulig
    Er fullstendig klar over at 70% av lyden under film kommer fra senterkanalen. Det jeg mener er at overlapping mellom front og senter er markant merkbar hvis man har HT fra forskjellig produsent. Klart man kan finne merker som kan matche sammen. Man kan til og med ha senter av mye bedre kvalitet enn frontene, men selv da er forskjellen stor. Faktisk hadde jeg valgt CMC til CM7 istedenfor HTM3S. Synes frontrekka bør være lik. Er mange her på AVF som har b.l.a Swans med Martin Logan. Synes personlig ikke dette er opptimalt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så til trådstarter. Jeg hadde personlig gått for klipsch senter til dine Klipsch høyttalere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble du fornermet og hvem kverulerer du eller jeg? Du må jo ikke la dette forumet gå ut over nattesøvnen din hvis det så gjør må du kansje finne en annen hobby
    ... nå var du smart

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke se deg helt blind på å måtte ha center i samme merke som frontene.

Selv bruker jeg Dynavoice M65 som fronter og Dali Blue C1000 i midten - det blir meget bra lyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ikke se deg helt blind på å måtte ha center i samme merke som frontene.

Selv bruker jeg Dynavoice M65 som fronter og Dali Blue C1000 i midten - det blir meget bra lyd.
    Er vel ikke snakk om bra lyd eller ikke. istedenfor å rote rundt for å se hva som matcher er det vel like greit å kjøpe klipsch senter til klipsch fronter.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en swans f2.2c på mine klipsch rf-82, og med romkorreksjon og db justering pga forskjellig følsomhet så merkes det ingen annen lydsignatur, selv om det er horndiskant i frontene.

Så ikke se deg blind, ta en sjans Men sjekk selfølgelig ut klipsch center først!!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke minst ser det mye bedre ut men høyttalere i samme serie, og ikke en hvilken som helst gatemix...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke snakk om bra lyd eller ikke. istedenfor å rote rundt for å se hva som matcher er det vel like greit å kjøpe klipsch senter til klipsch fronter.
    Nei, kremt, selvfølgelig - lyden er underordnet...........

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lydkvalitet ikke så nøye??????

Nei bra lyd betyr ikke så mye

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei bra lyd betyr ikke så mye
    Er det ikke snakk om matching da? Han har jo Klipsch RB-75, så om det er bra lyd i de eller ikke er jo opp til hver enkelt. Anntar at trådstarter synes det er bra lyd siden ha har kjøpt dem. Personlig synes jeg at han bør ha en Klipsch senter til sine Klipsch fronter.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •