Klipsch: Oppklaring angående forsterkere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Begge deler er med på å bestemme dette. Hos meg er det spesielt sluttrinnet som danner lydsignaturen. Litt opp og ned fra oppsett til oppsett.
    Merket mye mer forandringer når jeg byttet effekt enn når jeg bytte forforsterker i mitt oppsett ihvertfall.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men farger ikke disse rørforsterkerne lyden ganske mye også da? siden rør ofte blir anbefalt til Klipsch som er litt skarpe..
    Klipsch er ikke skarpe, men de har en diskant som ikke demper det du forer de med! Gi dem en skikkelig forsterker, og de gir deg skikkelig lyd!
    Det fine med rør er at de er ørevennlige! Dvs de "forvrenger" på en måte som er riktig for øret. I motsetning til ss som "vrenger" på en litt mer ørefiendtlig måte!
    Jeg har foret mine Klipsch med kraft fra div forsterkere i det siste, mest rør, http://avforum.no/forum/receivere-fo...-horn-ror.html, men også med Densen Beat B-100 og Cyrus One. Og de låter aldri skarpt. Men litt mer ekte enn en ht med silkediskant som regel gjør.
    Ta f.eks å hør på en trompet live en gang, så får du høre hva som egentlig skal være av diskant der... Den er ikke silkemyk akkurat...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Merket mye mer forandringer når jeg byttet effekt enn når jeg bytte forforsterker i mitt oppsett ihvertfall.
    Samme her. Hadde NC 2100 pre-amp til test over 8 timer uten å høre forskjell fra Denon AVR 2808. Mens andre hører forskjell.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Rotel oppsett (pre+effekt). Bytter først til Parasound effekt. Men den virkelig store forbedringen kom når jeg byttet til Parasound Pre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har så voldsomt stort budsjett, så får jeg ikke kjøpt så voldsomt mye..
    Hva tenker dere om NAD C162 forforsterker + Parasound Halo A21 effektforsterker ?

Er all innblanding med NAD og Klipsch lik NEI NEI ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Siden jeg ikke har så voldsomt stort budsjett, så får jeg ikke kjøpt så voldsomt mye..
    Hva tenker dere om NAD C162 forforsterker + Parasound Halo A21 effektforsterker ?

Er all innblanding med NAD og Klipsch lik NEI NEI ?
    For all del. Det vil sikkert funke bra det. Men om det er opptimalt vet jeg ikke. Har ikke hørt kombinasjonen. Det er jo også opp til hver enkelt hva man synes er bra eller ikke. Kan jo bytte pre-ampen ved en senere anledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    For all del. Det vil sikkert funke bra det. Men om det er opptimalt vet jeg ikke. Har ikke hørt kombinasjonen. Det er jo også opp til hver enkelt hva man synes er bra eller ikke. Kan jo bytte pre-ampen ved en senere anledning.
    Det er sant

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Denon på Klipsch? Hvordan er matchen der?

Tenker kanskje på PMA-1500AE, eller eventuelt PMA-700AE + Rotel RB-1070
    Lest at PMA-1500AE har en ganske stor strømforsyning i forhold til watt'ene..
    Jeg brukte Denon 2807 som pre. og nad c270 på klipsch km-6, låt helt greit, solgte naden og brukte denon et par uker alene, det var veldig klinisk og lite fylde for mine ører. Nå bruker jeg jeg 2807 og Vincent sp331, det ble helt annen lyd, varm og fyldig, men tror jeg har mye og hente på en annen pre. Byttet ut km-6 mot rf 82, verd hver eneste krone

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hørt at NAD og Klipsch er en dårlig kombo, og NAD og Denon er ganske forskjellig i klangen...derfor jeg trodde kanskje at det kunne passe bra..men ikke hørt det selv som sagt...

Noen som har ?
    Nad funker heilt greit til Klipsch, god punch i forhold til HK (eneste jeg har sammenlignet med ops: )

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler absolut å ikke mixe merke når et gjelder pre og effekt. Når det er av samme merket så er det system match, noe som gjir mys større sjangs for go lyden. Men du kan selvfølgelig være helldig å få det til å klaffe bra, men det er ikke sikkert du merker før du får en fulltreffer.
    Jeg synte lenge jeg hadde go lyd med en rør pre på min Jeff Rowland, men når jeg prøvde nåværende Lc Audio Sidewinder så satt det som bare det. Eneste grunn til at den selges nå er for at jeg kom over en Jeff pre fra samme årgang, noe som er veldig sjelden vare.
    Har også hatt Ps Audio HCA-2 effekt med mange forskjellige pre, men go lyden kom ikke før jeg fikk en PCA-2 pre koblet til. Følg den røde løperen !!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Anbefaler absolut å ikke mixe merke når et gjelder pre og effekt. Når det er av samme merket så er det system match, noe som gjir mys større sjangs for go lyden. Men du kan selvfølgelig være helldig å få det til å klaffe bra, men det er ikke sikkert du merker før du får en fulltreffer.
    Jeg synte lenge jeg hadde go lyd med en rør pre på min Jeff Rowland, men når jeg prøvde nåværende Lc Audio Sidewinder så satt det som bare det. Eneste grunn til at den selges nå er for at jeg kom over en Jeff pre fra samme årgang, noe som er veldig sjelden vare.
    Har også hatt Ps Audio HCA-2 effekt med mange forskjellige pre, men go lyden kom ikke før jeg fikk en PCA-2 pre koblet til. Følg den røde løperen !!
    Enig med Leikis! Jeg har selv en to delt forsterker løsning i samme merke. Faktisk er kilden også av samme merke! Det funker helt knall spør dere meg

Bare ett kjapt lite spørsmål, siden tråden omhandler forsterker til Klipsch! Har vurdert å kjøpe meg Klipsch RB-81 til å henge på veggen på soverommet i en leilighet som muligens er på gang i disse dager. Hva anbefaler folket til forsterker på disse? Tenker en stereo intergrert på max 10 lapper.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •