Fersking trenger hjelp til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersking trenger hjelp til hjemmekino

Jeg er fersk ang audio og trenger litt hjelp så jeg setter pris på hvis noen har litt tid å sette av.
    Jeg fikk et par RF-35 høytalere av en kompis som flytta ut av landet så jeg tenkte jeg skulle lage litt mer ut av det så jeg trenger senter,bakhøytalere,sub og forsterkere jeg har et sånn ca budsjett 30000-50000 noe rundt der, som sagt setter stor pris på tips!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et slikt budsjett kommer du langt. Jeg ville ha sjekket bruktmarkedet her på forumet og andre først. Om du ikke MÅ ha det aller siste innen HDMI og høyoppløselig lyd så er det mye bra utstyr å finne bukt.
    Kan løpe inn på en skikkelig High End løsning med et normalt kroneforbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sett litt rundt, siden jeg har et par klipsch rf35 fra før tenkte jeg at jeg skulle fortsette der, men hva med Dali - B&W? litt usikker på hva jeg skal satse på 100%, blir brukt mest til film men også til musikk

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først har Klipsch-høyttalere, så ville jeg ha fortsatt med det. I hvert fall på senterkanalen. Ellers ville jeg ha skaffa meg en SVS-sub og kjøpt ny forsterker med støtte for HD. Effektforsterkere finner du masse av brukt.

Lykke til

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få MYE snadder for ca. 30-50K, men det hadde vært fint med litt mer detaljer om hva det er du er på jakt etter og hva du prioriterer. Du er godt på vei med frontkanalene, skal du ha 2.0, 2.1, 5.1, 7.1, eller XX.XX? Bilde? PJ?

Til film bør du minimum satse på 5.1 (2.1 til nøds...)

SVS er allerede nevnt, sjekk Welcome to L-Sound!. Med RF35 i front og f.eks 2 stk PB-12 i hvert hjørne samt RC-62 i center og (f.eks) RS-42 i surround er du ett godt stykke på vei. Receiver med pre-out og de nyeste formatene bør også velges med omhu - supplere med effektforsterkere etterhvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i utgangspunktet tenker jeg på 5.1 system.
    Jeg har alltid vert så opptatt av at alle komponenter må være av samme merke for best lyd eller er det ikke et must?
    Noen som vet hvordan Copland funker på klipsch?

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skolissa
    Ja i utgangspunktet tenker jeg på 5.1 system.
    Jeg har alltid vert så opptatt av at alle komponenter må være av samme merke for best lyd eller er det ikke et must?
    Noen som vet hvordan Copland funker på klipsch?
    Senter og front bør i hvert fall være i samme klang. Bakhøyttalerne er absolutt ikke et must, men Klipsch har gode bak/surround-høyttalere så jeg ville ha holdt meg til et rent Klipsch-oppsett.

Copland skal være et knall bra merke, men om det er en bra kombo kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Senter og front bør i hvert fall være i samme klang. Bakhøyttalerne er absolutt ikke et must, men Klipsch har gode bak/surround-høyttalere så jeg ville ha holdt meg til et rent Klipsch-oppsett.

Copland skal være et knall bra merke, men om det er en bra kombo kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Ja okay jeg har sett litt rundt dette er hva jeg har kommet frem til.
    2* rf35 front, RC-64 senter, RS-52 bakhøytalere og en sub(hørt mye bra om svs) er litt usikker på forsterkere:\
    Takk for all hjelp setter pris på det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •