Kjøp av høyttalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt over budsjettet :P

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Litt over budsjettet :P
    Prisen er vel den samme som på B&W 683.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, har slurvelest litt. Har tenkt 684 når jeg har lest 683. Det er 684 jeg vurderer, 683 er utenfor budsjettet og ifølge han karen på hifiklubben for stort for forsterkeren min. Men er 684 verdt å nevnes samme resten av gjengen her?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, har slurvelest litt. Har tenkt 684 når jeg har lest 683. Det er 684 jeg vurderer, 683 er utenfor budsjettet og ifølge han karen på hifiklubben for stort for forsterkeren min. Men er 684 verdt å nevnes samme resten av gjengen her?
    684 blir noe annet an sammenlignes med 603, litt forvirrende typebetegnelsene til B&W på 6xx serien. Da skal nok forsterkeren din greie sakene
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbake til strømbiten bittelitt:

er det slik at effektforsterkere trenger en god og strømsterk strømkabel? Jeg har opplevd at det har blitt noe bedre lyd/trykk ut av det på min parasound NC2250. Bruker en Kimbercable PK-14, istedenfor den som fulgte med fra fabrikk.
    Men er det vits å kjøpe en strømsterk kabel på recievere/forsterkere eller cd-spillere f.eks?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hula
    tilbake til strømbiten bittelitt:

er det slik at effektforsterkere trenger en god og strømsterk strømkabel? Jeg har opplevd at det har blitt noe bedre lyd/trykk ut av det på min parasound NC2250. Bruker en Kimbercable PK-14, istedenfor den som fulgte med fra fabrikk.
    Men er det vits å kjøpe en strømsterk kabel på recievere/forsterkere eller cd-spillere f.eks?
    Er ikke noe som heter strømsterk kabel. Det er størrelsen på tverrsnittet på kabelen som avgjør hvor mye strøm den klarer. Har selv Supra strømkabler. Hører ingen forskjell. Det som var avgjørende hos meg var at støyen forsvant. (Skjerming)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt til hifiklubben, hificenter og jfssounddsystem og har fått napp på QLN artech 12 og Dali Concept 8 og de kan fint lånes med hjem ferdig innspilt. JFS hadde ikke klipsch inne, men han anbefalte RF-62 framfor F-3, vet ikke helt hvorfor. Dette er veldig dumt for jeg skulle gjerne likt å sammenlignet med Klipsch, er det noen som vet om noen andre som selger dem? En kar fra hifiklubben sa at B&W ikke var noe for meg, han sa at det var mer for Bjørn Eidsvåg og Karola og at det på fest ville bare føre til "nesten morro" og at folk gikk tidligere hjem :P Veldig kul kar egentlig.

Så da har jeg to høytalere tilgjengelige for testing. Vet dere om noen som selger PSB T65 som dere tror kan låne ut høytalere? Det gjelder forsåvidt Avanti A.90 også selv om han fra JFS sa at jeg antagelig hadde blitt mer fornøyd med en Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Kan ikke si meg helt enig med karen fra HFK der! Har riktignok verken hørt Eidsvåg eller Karola på dem, men har ikke hatt noe problem med at festene blir for korte ihvertfall! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Kan ikke si meg helt enig med karen fra HFK der! Har riktignok verken hørt Eidsvåg eller Karola på dem, men har ikke hatt noe problem med at festene blir for korte ihvertfall!
    Men hvis du sammenligner med Dali Concept 8? Vil du da si at Dalien er en mer partyhøytaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekttrinn = en effektforsterker til frontene eller?

Så B&W 683 vil spille dårligere med en forsterker som er for svak, selv på lavt volum?
    Ja, et effekttrinn er en egen effektforsterker som du kobler inn mellom reciever og høyttalere. På denne måten vil effekttrinnet ta seg av signalet til frontene, mens recieveren får mer overskudd til de resterende.

Om 683 vil spille dårligere på lavt volum, tør jeg ikke svare sikkert på. Men jeg var på HFK en tur i dag. Der hadde de en ny NAD VISO FIVE DVD-receiver koblet opp i 5.1 med 683 og HTM61 i front. Er litt usikker på åssen den blir i forhold til din, men den NAD'en er jo ikke akkurat den kraftigste. Men den hadde ingen problemer med å drive det ihvertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger mer hjelp her. Jeg har ikke fått tak i PSB Image T65, Klipsch F-3 eller Klipsch RF-62 (jeg låner med meg RF-82 istede for å se om lydenforskjellen er verdt prisforskjellen). Er det noen som har testet Reference serien mot Synergy som vet hva som gir best lyd for valuttaen som en all-around høytaler? Og er det krise om jeg ikke får testet T65, noen som vet om de kan være noe for meg?

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trixx
    Hei, jeg har ca 8000kr å kjøpe høyttalere for..
    jeg vil ha høytalere som er kraftige med mye bass og høyttalerne må være litt brede! jeg har kikket litt på cerwin vega men er usikker.
    skal bruke høyttalerne til litt film men mest musikk.

Håper jeg kan få litt hjelp av de som er litt mer erfarene:-D
    Ikke bruk pengene dine på cervin wega

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal prøve concept 8, anbefaler jeg Nad 372 til disse på det sterkeste. Tok med en kamerat på hifiklubben når han skulle kjøpe stereo, og endte opp med denne kobinasjonen. Ble så imponert over lydtrykk og lydkvaliteten i forhold til pris, at jeg momentant solgte cv mine og kjøpte storebroren Concept 10. Har dessverre ikke fått prøvd de med skikkelig forsterker enda, men skal snart hente meg en 5x200w rotel som nok får guff i de

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var morroa i gang. PSBen har jeg ikke fått enda, men har QLN, Dali og B&W her nå. De spiller utrolig høyt, langt høyere enn mine forrige (kanskje ikke så rart). Jeg tenkte det hadde vært kult å sammenligne med mine gamle høytalere (har Dynavoice F6), men det gadd jeg ikke mer, ble bare flau hver gang jeg hørte på dem :P Disse er vanvittig mye bedre. Jeg syns faktisk B&Wene låter finest selv om de ikke er spesielt brutal på bassen. QLNen var pervers stor, nesten så jeg kan utelukke dem med en gang, men de er overveldene på bass .

Er det vanlig at Dalien skal være så brutal på diskanten? Går jo ikke an å skru opp volumet uten å få vondt i ørene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alt klart for helga du med andre ord

Får du låne PSB i helga også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skulle visst nok få dem i dag om han jeg snakka må i så fall måtte kjøre dem hit selv, så de burde være rett rundt hjørnet :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen favoritt så langt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njæ, egentlig ikke. Dalien er så veldig brutal på diskanten at jeg føler at det ødelegger lyttopplevelsen, lurer på om noe er galt. QLNen var jeg ikke så veldig fan av, ikke at jeg er noen ekspert på området, men virker som om det er noe i mellomfrekvensene den ikke er så gode på, var et instrument som nesten forsvant helt på dem, men kom tydelig og klart fram på B&Wene. Har problemer med å finne noen plass å høre. Har satt høytalerne der de skal stå og her er bassen helt fraværende i midten (sweetspot i forhold til lerret og avstanden til høytalerne), mens i det hjørnet jeg sitter i nå er den stram og fin. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal teste de opp mot hverandre. Tenkte å koble dem på pcen som surroundhøytalere i 7.1 surround inputen på forsterkeren slik at jeg styrer alt fra pcen, men programmet på pcen mikser og ordner med lyden selv og for å få lyd i center og bakhøytalere må jeg hyke av for "høytaler fyll" hvor den lager surround av lyden selv hvor da lyden i bakhøytalerne blir spinkel, uten bass og helt grusom. Vet ikke helt hva den gjør med centeren når jeg huker av høytaler fyll, men jeg stoler ikke helt på den :P Har du noen andre forslag?

Fikk forresten PSBen nå. Koblet den bare kjapt opp og den spilte bra den og til å ikke være innspilt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt anbefale B&W 684. Har Denon AVR-2308, og testet også Dali Concept 6, Dali Ikon 6 og B&W DM683 (kun stereo, ikke surround). Har fått levert 684 nå og er storfornøyd med musikk, TV og filmlyd.

Har skrevet litt om mine testopplevelser i B&W 600 tråden; http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...tml#post893891

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort litt mer seriøs testing. Jeg kobler opp til 7.1 inputen på forsterkeren slik at jeg har et surroundsystem som jeg kontrollerer fra pcen. Åpner Avid Liquid, videoredigeringsprogrammet mitt og justerte lyden der. Satte på en sang og switchet raskt og greier mellom 5 høytalere, var egentlig en perfekt måte å sammenligne på

Det var lettere å høre hva som var bra på hva på høyere volum, men dette er ikke lett! Når det gjelder techno og fest er QLN overlegen, bassen er helt super og det er den som spiller dypest, slår godt i brystkassa gjør den og. Her var B&W helt elendig, mine dynavoice F6 spilte faktisk langt bedre til tross for at B&Wen er over ti ganger dyrere.

B&Wen var derimot langt mer behagelig å høre på når det gjelder mykere musikk, Testet med Morcheeba - The Sea, her ville jeg nesten ikke høre på noen andre enn B&Wen :P

Testet også med The Verve - Bitter Sweer symphany. Her klarte ikke QLNen noen ting, bassen overdøvde fiolinen totalt. B&W ble for myk og hørtes innestengt ut. Dalien og PSBen derimot var nydelig på denne, med Dalien på en førsteplass.

Dette er jo totalt håpløst! Og jeg har ikke startet å teste med filmer enda. Eneste måten er å kjøpe alle høytalerne for så å koble om alt etter hva slags sang jeg skal høre på. Høytalerne er jo så totalt forskjellige og hver av de er helt overlegene i forhold til de andre alt etter hva slags melodi som spilles.

Men hvordan er egentlig disse på film, hvem er å fåretrekke? Har litt problemer med å finne på en kreativ løsning for å teste de opp mot hverandre på film.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •