Kaste ut XTZ 99.26/W12s til fordel for JBL TL260? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du har alt for mye penger, det er det som er problemet

Må få komme på en prøvelytt en dag da, hvis du har fri fra jobb på normale tider av døgnet
    Hehe, vil ikke påstå at jeg har det problemet akkurat;P Får nok utsyret i hus til neste helg og da er madam'en sendt på Smøla

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det blir drittvær så jeg kan ta meg en tur da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rom som er omtrent helt likt, samme dimensjon på langveggen og veggen bak høyttalerene dine (og mine), bare at jeg ikke har en skrå vegg bak, men har et mer firkantet rom. Jeg har høyttalerene på samme sted som deg, og lyttepossisjonen omtrent samme sted.
    Midbassen er ujevn hos meg, og det mangler det trøkket som du etterlyser.

Jeg har et par B&W DM602 S3 høyttalere, som har 7" elementer og jeg kjøpte nettopp en SVS SB12+ som har bidratt mye og godt til å gjengi bassen, men med denne plasseringen er det lite fysisk trykk, selv om det er en del bevegelse ved hjelp av de dypeste frekvensene. Volumet må skrues opp ganske høyt før jeg kjenner det.

Min erfaring er at plassering ganske midt i rommet er best. Ca 1/3 av lengden mellom deg og veggen bak deg, og det samme for høyttalerene. Det "ødelegger" mye av rommet, men det er bra for lyden i mitt rom, så kanskje det er noe for deg å prøve

JBL subber har jeg hørt lite av, men jeg vurderte ES250P, men jeg turte ikke kjøpe den fordi jeg ikke hadde hørt den, og jeg ikke har hørt så mye om den.
    Jeg har hørt den lille Balboa subben, og den dunket faktisk veldig, så det kan hende at JBL faktisk kan bidra med en del punch.
    Jeg leste testen av subber i Hjemmekino nr 3, hvor JBL ES250P var den i testen som "slammet" hardest.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette 99.26 på gulvet da?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Jeg har jobbet mye med plassering og oppnådde en god del med tanke på stereoperspektiv og egenskaper litt opp i frekvens Skumgummien har jeg fjernet. Det ga en klar økning i bassen og var tilstrekkelig på rolig musikk, men til Rammstein og lignende funket det ikke. Siden jeg brukte w12s som stativ, var det disse som trengte størst avstand til bakvegg for ikke å låte "boomete". Dette gikk jo utover bassnivået fra 99.26 i seg selv, men var et kompromiss jeg måtte inngå.

Jeg har ikke en receiver, men en Parasound pre med subutgang og delefilter. Jeg har prøvd med deling på sub, deling på pre og en kombinasjon av disse. Sistnevnte fungerte best da delingen ble brattere og en del ulyder fra subwooferne ble rensket ut.

Når det gjelder highpass og eq har disse vært prøvd ut i forskjellige kombinasjoner uten noe særlig overbevisende resultat da de først og fremst påvirker det området i bassen som har fungert bra.

Rommet i seg selv kunne vært optimalisert på mange måter, men siden jeg kun leier leiligheten er det begrenset med tiltak jeg kan sette i verk. Møblene vi har setter også litt begrensninger med tanke på plassering. Men noen akustikkplater skal nok opp etterhvert.

Kort oppsummert var nok ikke denne XTZ-kombinasjonen det rette for meg og dette rommet. Dermed skal JBL TL260 få prøve seg sammen med Xindak XA8800MNE. Jeg gleder meg!
    JBL-ene har jeg ikke hört, men de trökker sikker meget bra.
    Gratulerer så meget med nye höyttalere.

Tips til å forbedre akustikken er dempeplater i försterefleksjon:
    Akustikkplater du enkelt kan lage selv og plassere på veggen som et bilde.
    Er dette noe du vil vurdere, finnes det masse informasjon her på forumet om både plassering og typer. Disse kan du plassere bak höyttalerne, bak sweetspot og på sideveggene. Du kan også få kjöpt ulike typer. Jeg har slike selv på sideveggen, noe du kan se på min profil.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.26/W12s

sett phase på null,og fruquency midt på og sett høytalerene på small når det gjelder hz så bruker jeg 40,60,80... 60 hz er best synes jeg,jeg bruker 2 xtz 99/12.16 og di er syk trykk i,jeg har både hatt svs 12 subwoofer sylynder subb og 2 cerwin vega xls 12 s subwoofere,einaste svs gikk noen db dypere på bass men ellers vil jeg kalle det tull,di 2 stk. XTZ 99 W12.16 di er dem beste jeg noen gang har hatt hørt for denn prisen,jeg har til og med hørt subber på 10000kr stadiumet som ikke har sjangs mot xtz sine men når du kommer opp i sikkelig pris så er det selfølgelig,subber som er bedre men hva er vitsen og kjøpe subber til 30000 til 100000 bare før di går litt dypere og slår hardere tull,
    2 stk. XTZ 99 W12.16 i matt for ever and ever and ever:-D love them

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 3 år gammel tråd du klarte å finne frem.. ikke værst :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stephen har hatt TL260 en stund nå ...
    Og flyttet ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Stephen har hatt TL260 en stund nå ...
    Og flyttet ...
    Ble han fornøyd da? Kan ikke dra opp en tråd uten at vi får greie på slutten av den

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, han er fornøyd.
    Vet han hadde lagt ut Xindakene for salg, men vet ikke om de ble solgt. I tilfelle gikk han vel tilbake til Hypex 400 som forsterkere. Han bygde t par blokker for noen år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei prøv deling på kl 12,og eq 2 av samme med Høypassfilter av kun eq 1 på,og fase på kl 12

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

???