Bytte Klipsch RF 82, men i hva ? Det MÅTTE bli mer Klipsch ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 95
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter dine kriterier som du utgir i første post, hadde det vært rart om noen nevnte B&W

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en bør kunne finne La scala til rundt 25k,-
    men et hett tips er usa handel

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ja, min WAF sa plent NEI til Hawthorne....

Djevelen solgte KSP....... Godbiter går fort :twisted:

Hva er gateprisen på et par La Scala, sånn for nyskjærrighetens skyld ?
    hæ. sa ho ja til la scala? de er jo Mye mer dominerende.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa hun ja til LaScala så kjør på!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har jeg ikke vist hennes høyhet enda ops:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du gjør det, så må du kjøre på med roser, vesker, sko, diamanter, reiser til Paris og Roma, etc.

La Scala er ypperlige å ha blomsterpotter og annet krimskrams på.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    La Scala er ypperlige å ha blomsterpotter og annet krimskrams på.

Slikt må vel regnes som blasfemi? Ingen planter på mine høyttalere ihvertfall.

Nå er det to-tre par RF-83 på torget, priser fra 15k er ikke dårlig.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har jeg ikke vist hennes høyhet enda ops:
    Hva med Klipsch Heresy III? Dynamikk og spilleglede i massevis... Vet ikke hvor mye trøkk det er i dem. Men det kan jo justeres inn med en liten aktiv sub. om du finner en som er rask nok til å holde følge med Heresy da...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresey går vel ikke dypest, men vil tro de har knall punch før de bukker under,
    mteinum kan vel kanskje si mer om det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Heresey går vel ikke dypest, men vil tro de har knall punch før de bukker under,
    mteinum kan vel kanskje si mer om det?
    På papiret går de nesten like dypt som LaScala... Heresy III 58Hz, LaScala II-51Hz, LaScala-53Hz

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan gjøre enkle modifikasjoner på la scala som gjør at dem går ned til ca 30 hz flatt.. Men Gubben har jo en fet subb så det problemet er jo løst!

Kjør på med La Scala Gubben!! Det finnes ikke maken!!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel komme med noen ord jeg også da :-D

Jeg har hatt Heresy III i hus siden august '07. Vi kan begynne med blomsterpotter; de sklir rett av. Det er montert et skrått stativ under som - i tillegg til å hindre blomsterpotter - vinkler hornene litt opp slik at de treffer deg i lytteposisjon.

Heresy trives nok best i hvert sitt hjørne, da med mye "toe-in". Klipsch himself anbefaler 45 grader vinkling slik at mellomtone diskant fra begge kanaler treffer hele området på andre siden av HT som da er lytteposisjon. Altså meget stor sweetspot.

Så var det papirspesifikasjoner. Du kan si at La Scala heller ikke er så veldig imponerende på papiret, som også 6moons påpekte:

6moons audio reviews: Trends Audio TA-10

When I looked at its specs on paper, I almost didn't want to listen. Who is willing to waste time on a frequency response of 53Hz to 17,000Hz +/-4 dB these days? But when the music came through those horns, I was flabbergasted for the second time. These big boxes could image. Not only that, they made sound in such a warm, airy, expansive and relaxed manner that the listener became totally absorbed in the music.
    Det er nok en god ide å kombinere Heresy med en sub, da spesielt dersom du ønsker oktavene i bunn som finnes hos yello, orgelmusikk og den slags. Men punch i mellombassen er absolutt tilstede. Nå bruker jeg en "snill" SET forsterker (MAE-SET1), som spiller jazz ala Diana Krall, Clark Kelly, Odd Børretzen, Bjørn Eidsvåg, mm. på en meget delikat måte.

Jeg kan tenkte meg at dersom man setter på KT88 så får du råskap og slam! (skal nok prøve dette med tiden). Men "Megadeth - Countdown to Extinction" funker faktisk også med MAE :-D

Det som fungerer som gull er horn. Og det gir jo egentlig mening. Hornmusikk på horn! Michael Buble, Clark Terry, og annet med stor blåserekke. Det er mye dynamikk i slik musikk, og dynamikk er klipsch.

Nå har jeg levd med Monitor Audio 7 også en stund, små stativ ht. som hadde egenskapen å kunne forsvinne i lydbildet. Heresy gjør nok ikke dette på helt samme måte, man sitter i sofaen og tenker at lyden kommer fra gulvet - men det er bare helt til man lukker øynene og hører på musikken. Stor høyt og bredt lydbilde. Kan ikke tenkte meg du mister noe her kontra RF82.

Jeg hørte på RF82 før jeg kjøpte Heresy III, men fikk anbefaling fra Klipsch forumet at her var det ikke noe å tenkte på - så jeg hoppet i det og har ikke angret. Det første som slo meg da jeg hørte på RF82 var at mellomtonen var noe tilbaketrukket, den er mer tilstede på Heresy. Der lydkurven er :-D på RF82 så er den mer :neutral: på Heresy (her må du lese på leppene...)

Heresy/Cornwall/La Scala har alle samme lydsignatur, det blir bare mer lyd jo større kasse du velger. En ting er sikkert og det er at mine blir.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner Triangle som er absolutt ett alternativ men etter min mening passer de ikke helt i "ønskelista" de. Om du synes Klipsch'ene ikke trykket nok er det lite å hente i Triangle (regner med det er Triangle Espirit Celius du vurderer?) Triangle er sykt velspillende men trykke gjør de etter min mening ikke.

Sett på disse?

RTi A9 Product Page : High performance floorstanding Loudspeaker : Polk Audio
    RTi12 Product Page : High output floorstanding loudspeaker : Polk Audio

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Slikt må vel regnes som blasfemi? Ingen planter på mine høyttalere ihvertfall.

Nå er det to-tre par RF-83 på torget, priser fra 15k er ikke dårlig.
    Hvorfor kjøpe RF83 når Heresy går for å være mye bedre? Kanskje ikke mer slam, men mer musikalske.

Newcomer Ice T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Sandnes, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - dette er spennende!

Jeg har Triangle Celius Esw som fronthøyttalere i et 7.1 oppsett og har faktisk et ønske om å sjekke ut Klipsch for å finne ut hva de kan gjøre med opplevelsen av filmlyd i "kino'en" min.

Forstå meg rett, jeg synes lyden er underholdendes og Celius leverer stemmene til karakterene og spesielt damene høres troverdig ut når høyttalerene jobber med å tolke film, serier og TV. Da trives jeg og skulle ønske at jeg hadde Noxa Major som senterhøyttaler - bare for å fått vite hvordan det hørtes ut, liksom!

Det jeg savner er trykket - uten subben min så er det jammen ikke mye bass jeg får i stuen for å si det slik. Og det har overrasket meg veldig. Vi snakker jo tross alt om en høyttaler med 3 stk. 6,5 tommere!

Høyttalerene ser nydelige ut der dem står, godt ut til siden for plasmaen og det er bare godord å høre fra dem jeg deler huset med når det kommer til designet.

Jeg har rett og slett bare et ønske om mer underholdendes lyd og ønsker meg enda mer trykk i rommet når jeg spiller av et eller annet via 989'en. For eksempel når våre helter i Lord of the Rings - Fellowship of the Ring, kommer seg gjennom Morias gruver - og husker spesielt når Ganddalf står på den smale gangbruen og roper til Balrogen - you shall not pass!

Det beste stemmegjennomførelsen jeg har hørt så langt, har blitt gitt meg gjennom B&W sin HTM3S senterhøyttaler sammen med 4 B&W 805S - fantastiske stemmer, om en litt "kjedelig" på effektsiden (dynamikk og slikt)

Nå kommer alle stemmer ut via SVS SCS-01, om jeg ikke tvinger Z9'en ved å trykke "Straight Effect" - da får jeg ren stereo - alt annet i Z9'en fjernes for å gi meg renest to kanals lyd. Stemmene til våre helter og Ganddalf høres helt klart bedre ut en hva SCS-01 klarer å levere - men så er jo også prisforskjellen mellom disse mildt sagt voldsom også da!

Men, når det er sagt, stemmene til de ovenfornevnte ble gjengitt enda bedre med B&W høyttalerene. Men, det oppsettet jeg har nå, gir meg mer underholdning totalt sett, klart mer trykk (bass, vibrasjoner m.m.) en hva B&W settet ga meg.

På musikk, via lysedekoderen, så høres mp3 og andre slike kanaler relativt underholdenes ut, spiller jeg av musikk CD'er/ DVD'er, så er lyden så utrolig kjedelig at jeg ikke kan begripe at det er samme oppsettet som jeg hører film, serier og TV'er på!

Da tar jeg heller med meg CD'ene og DVD-platene ut på "datarommer" og lar DVD-spilleren i PC'en der spille dem av via X-Fi lydkortet og ut på et 5.1 sett med PC-høyttalere fra Klipsch - er faktisk langt mer underholdene det. Da får jeg frem trampefoten og smilet kommer frem og alt er bare fryd og gammen!

Det er hovedgrunnen til at jeg lurer på hva et Klipsch RF - 7.1 sett ville ha hørt ut som når det kommer til totalopplevelsen av "lyd og bilde" når vi ser film her i stuen.

Så, jeg er vel også en av dem som ville ha trodd at siden du allerede liker lyden av Klipsch - hvorfor ikke sjekke ut RF-63 eller helst RF83? Jeg har alltid angret når jeg har prøvd å spare penger med å kjøpe modellen under...

Jeg kommer til å følge med i denne tråden for i spenning se hva du kommer til å velge til slutt!

Ha en fin kveld!
    Sony HW55es projektor, DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 Black 16:9 234cm/106" lerret, Panasonic Viera LED-TV TX-65AX900E, Cambridge Azur 752BD (i ferd med å bli byttet ut med Marantz UD7007), Yamaha RX-A3020, 9.1: Triangle Celius ESW som fronter, Ken Kreisel Q125 center, Ken Kreisel QFH høydehøyttalere i front, Klipsch KS-525 THX Ultra2 surrounds på siden og bak og SVS PB12-Ultra/2 sub.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine forslag :-D Aberet med de store Klipschene er mangel på centerhøytaler ( som matcher lydmessig ? )

Serien fra Polk ser bra ut, men finner ikke priser Samt at center er en pingle med bare mellomtoner )...

Noen som har en kvalifisert oppfattning av Focal ?, tenker da på 800 serien i første omgang, er redd de større blir for kostbare.....

Er det noen i det heletatt som har de klassiske Klipsch i butikk i Osloområdet ?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine forslag :-D Aberet med de store Klipschene er mangel på centerhøytaler ( som matcher lydmessig ? )
    Heresy ble lagd som center til khorn'et. Du kan jo vurdere 5 x Heresy så får du kringlyd i særklasse. :-D

Er det noen i det heletatt som har de klassiske Klipsch i butikk i Osloområdet ?
    frydhifi har de på nettsiden sin, kan tenkes han har dem inne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine forslag :-D Aberet med de store Klipschene er mangel på centerhøytaler ( som matcher lydmessig)

Velkommen til Fryd HI-FI
    Håkon Rognlien skal ha Heresy III som demo. En hyggelig kar som kommer hjem til deg med dem for utprøving i ditt oppsett...

:: Klipsch home ::
    Audiocompaniet skulle ta inn et par LaScala II sist jeg snakket med han. Vet ikke om det ble gjort.
    Og så hadde de jo Klipschorn på Electroworld i høst. Og om de ikke ble solgt, skulle de ha dem i demo rommet sitt...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for den :-D Må jo si at det frister litt ( for mye ) med en klassisk Klipsch
    Samt at jeg synes rør er jæv... sexy..Men må desværre prøve å holde meg på recivernivå.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMS avsendt til Fryd hifi :-D Har de butikk i oslo ? Fant ikke adresse på heimesidene demmes..... Må si de Hersey så fristandes ut ja, ikke så digre at Waffen får hikke og prisen var vel oppnåelig.....

3 slike og en 3 kanals Jolida fex.......

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •