Ene subben i Audio Pro Blue Diamond er død - Feilsøking?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ene subben i Audio Pro Blue Diamond er død - Feilsøking?

Fant ut i går at det ikke kommer lyd fra den ene aktive subben på et par Audio Pro Blue Diamond til en bekjent.

Har sjekket elementet, det fungerer greit(flytta det til den andre høyttaleren). Da kan det vel bare være forsterkeren som er problemet. Det fungerer hverken med linjeinngang eller hvis man bare tar signalet fra høyttalerledningene. Har sjekket glass sikringen i forsterkeren, den var hel. Det er også lys i dioden foran og bak på høyttaleren.

De er litt over et år gamle, så det jeg funderer på er om dette kan være en reklamasjons sak?
    En ting hadde jo vært om det var elementet som ikke fungerte, da kunne man kanskje sagt at det var brukerfeil. Men er vel litt sjeldnere at forsterkeren i en sub tar kvelden på grunn av det. Uansett, han er en voksen kar, og volumet bakpå subben har stått på under halv hele tiden.

Noen som vet hva prisen ligger på for en ny forsterker? Kan jo hende det lønner seg å få den reparert, men kan jo fort bli dyrt også. Jeg tenker på hvis man ikke skulle få det igjennom på reklamasjon.
    Evt, kunne det være penger å spare på å kjøpe fra Fyndbørsen i sverige kanskje?

Om noen har et par Audio Pro Blue Diamond hvor alt annet enn forsterkeren er øderlagt på, så si i fra.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjon, ring dit høyttalerne var kjøpt.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg syns vel det bør være en reklamasjonssak jeg også.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo reklamasjonsrett på slikt i 5 år såfremt det ikke har vært overspenning eller noe slikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •