XTZ 80 Fronthøyttalere - Noen som har hørt disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question XTZ 80 Fronthøyttalere - Noen som har hørt disse?

Er det noen som har hørt disse høyttalerne ?

Lett rundt på nettet, men kan ikke finne så mye fornuftig..

XTZ 80 Front

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hele dettte settet for en tid tilbake, sammen med 2*xtz 10" først og så 2*12" xtz..

Sakset utifra en annen tråd beskrev jeg det slik:

For pengene er det et røverkjøp. Høyttalerne gir fin og klar lyd, men jeg synes de trenger litt innspilling! ( dete gjelder jo forsåvidt de fleste høyttalere da men..)
    De åpner seg veldig mye i forhold rett opp av esken og blir mye mer dynamiske og behagelige å høre på.

Frontene går dypt i bassen, mangler kanskje litt mellomtone, men fin og oppløst diskant. kan spille HØYT med relativt billige receivere. Leste om en som dro hele settet med en pioneer vsx-416.
    Centeren og surround høyttalerne er veldig bra. Til film er de kanon! som rene stereohøyttalere mangler de vel kanskje oppløsning og litt mellomtone som sagt, men dette er vel et velkjent problem i disse prisleiene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så mange som skryter av XTZ her på forumet, noen fler som har hørt disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noen erfaringer...tror jeg har spurt 10 ganger eller noe om disse høyttalerne
    Hadde bra pakkepris sammen med W8.16, men ser bare ut at det er pakker med W10.16 og W12.16 igjen på fyndborsen.se nå. Har kjøpt m-65 fra Gooba og tenkte jeg skulle utvide med bak- og centerhøyttaler i samme serie, men lurer på om jeg skal gå for xtz 80 istedet...hva hadde dere gjort? Er ca samme pris for XTZ 80 med W8.16 sub som en m-65 pakke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søke litt på forumet her så finner en litt hvis man leter.

her f. ex http://avforum.no/forum/receivere-fo...-xtz-80-a.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Søke litt på forumet her så finner en litt hvis man leter.

her f. ex http://avforum.no/forum/receivere-fo...-xtz-80-a.html
    Takk for linken Zeke!

Det jeg lurer litt på er om høyttalerne er litt sånn rumlete i bassen på 8" elementet ?

Har et mindre satelitt-surroundoppsett nå, med 10" sub.. Og det som irriterer meg mest er at det blir så rumlete og brummete når jeg spiller musikk... Liker heller litt mindre kontant-bass enn masse bass.. Liker å spille høyt, men med tanke på naboer liker jeg å kunne spille høyt uten at det blir altformye bass og dunk.. om du skjønner meg...hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg misforstod deg litt nå, men du vil ikke ha rumlebass eller dunkebass?

Rumlebass er for meg litt sånn bulder og brak som man ofte hører på film, mens dunkebass tenker jeg på "Techno dunk dunk". bassen man hører i techno er ofte langt oppi hz og jeg synes ikke bassen fra XTZ 80 ble romlete når jeg hørte på techno.

Du kan også tune disse med skumproppene, men jeg kjørte stort sett uten både oppe og nede da jeg synes man fikk litt bedre bassrespons gjennom hele registeret av det. Hvis du har en surroundreceiver så kan du jo mest sannsynlig tune de frekvensene du synes blir for fremtredende og udefinerbare.

Jeg synes ikke XTZ er spesielt tungdrivne, men det er klart at med litt mere guffe så får du veldig kontant og "bra" bass.

Som sagt så tror jeg disse spiller med litt mer pondus enn M65 med litt mere morofaktor, og prisen er jo fantastisk lav!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden der hadde gått meg hus forbia, takk for linken :-D
    Så du mener at XTZ 80 spiller bedre enn m-65? M-65 er jo i utgangspunktet mye dyrere høyttalere. Regner med at det blir til at jeg leverer tilbake m-65 uansett om de er kopier eller ikke og kjøper XTZ 80 pakke fra fyndborsen da.
    Høyttalerene skal brukes i et 15-17 m2 rom til musikk og hjemmekino, holder en 8 bass da?
    Noe forslag til receiver til denne? Vil f.eks en Marantz SR4002, Onkyo SR505, Yamaha RXV 661/663 eller Pioneer VSX 917 gjøre susen? Alle disse koster fra 3-4, har ikke lyst til å bruke noe særlig mer enn det på forsterker...den oppgraderingsdillaen får komme senere ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente vel ikke at de nødvendigvis var bedre, men at de spiller med mer trøkk og "pondus" som jeg kaller det!
    De trøkker usannsynlig bra, husker jeg hadde noen selvbygde store fronter med 12" når jeg var 12-13 år, XTZ 80 spiller fletta av dem..
    Spiller klart og dynamisk, selv ved høye volumer.
    Lyden synes jeg kanskje kan minne litt om Patos! Jeg brukte Pioneer receiver og lyden der var hånd i hanske. Yamaha og onkyo vet jeg og blir brukt!

Jeg har som sagt ikke hørt M65, noe som irriterer meg litt da sammenligningsgrunnlaget blir dårlig. Men alle tester og med mine referanser tilsier at dette er en usannsynlig god høyttaler til prisen. Bare MDF kostnaden på kassene er jo nesten hele total prisen!!:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •